• Quincey

Vi som startar IVF 2023

BaeA skrev 2024-10-22 06:58:52 följande:

Vi är kvar, vet att det är väldigt delade meningar om mycket där. Men för oss har det funkat väldigt bra och vi känner oss väl omhändertagna. Sen är det såklart beklagligt att du och andra inte haft bra erfarenheter. Men har även bekanta som det gått bra för där. Sen kommer vi kanske behöva vända oss bort/utomlands oavsett för att min ekvation är svårknäckt, men det tar vi då. Det var bara hälften av äggen som var mogna, så därför behövs det nog längre schema. Gick bara 6-7 dagar. nej, hoppas inte heller det, men man vet ingenting, så trött på famla runt. 

Ja, det låter ju ändå som en rimlig förklaring, kommer ni avbryta eller kör ni på? 

Tänker på er och er pojke, så starka ni är ❤️

Är du nöjd så är det bra, jag håller verkligen tummarna! Går ni privat nu eller fortfarande landstingsförsök? För min egen del tror jag inte jag hade fått blastocyster med deras ICSI så var bra att vi bytte. Har fått för mig att 10 dagar är minsta antalet dagar man stimuleras. Verkligen en förklaring då om många ägg var omogna.

Vi har varit på andra ultraljudet nu och kommer avbryta. Fanns bara 2 stora blåsor. Kändes skönt i stunden eftersom något kändes fel men nu är man såklart orolig att det ska bli samma sak nästa gång.

Tack ❤️
  • Quincey
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-10-22 10:46:09 följande:

Hej alla kämpar! Det gör verkligen så ont i hjärtat att läsa om vad alla går igenom 💔 Skrollade bara en dags chat och ser hur mycket BaeA, Mathilda88, Macbookpro och Quincey kämpar! Och vet att det finns massor mer av oss! Hur länge ska vi behöva hålla på, känns så orättvist!
    Uppdatering från mig är att vi sedan min MA i maj försökt själva utan resultat. Skulle egentligen ha gjort nytt äggplock efter sommaren, men i och med förhöjda prolaktin-värden, så har IVF pausats tills det är utrett. Tar nu medicin för det och väntar fortfarande på kallelse för röntgen. Parallellt till detta, efter tips från Quiency så bad jag min IVF läkare om hydrosonografi (pga oro om sammanväxningar efter skrapning) och fick då veta att jag har 2 polyper eller adherens och har nu fått tid nästa månad för hysteroskopi. Så äggplock och IVF blir för mig tidigast efter nyår. Från att ha varit 11 veckor gravid i våras med planerad BF i November, så är jag nu så ogravid man kan vara med röntgen och operation framför mig. Försöker vara stark och tacksam för hjälpen, men ibland blir det bara för mycket. Alla dessa grejer, medicin för sköldkörteln, medicin för prolaktinet, hysteroskopi för att ta bort polyper, det är ju jag själv som drivit detta! Enligt vården så har jag oförklarig infertilitet och inget av detta hade kollats upp eller behandlats om jag själv inte bad om det. Vet inte om jag gör mig själv en tjänst eller otjänst, hoppas innerligt på det första ❤️

Tror ändå det är bra att du drivit på detta själv så du iaf kan utesluta många av de problem som dykt upp sen ❤️ Så jobbigt verkligen att knappt något kollas i utredningen. Polyper tror jag kan växa av hormonmedicineringen också så kanske något som uppstått under behandlingen? Hoppas tiden går fort fram till nästa år!

Förstår känslan av att ha varit gravid och sen flera månader senare inte vara i närheten av det ❤️😞
  • Quincey
    Macbookpro skrev 2024-10-22 17:47:39 följande:

Ja så bra vi kämpar alla!! tycker att det känns skönt att heja på andra och själv bli påhejad. Att skriva av mln oro och sorg här känns också skönt. 

vad sjukt att de inte kollar efter polyper egentligen? Är hysteroskopi ett svårt ingrepp eller? 

Kan för övrigt meddel att min insättning blir på lördag istället! :) det var hela 6(!!!!) av mina 7 ägg som befruktades nämligen. från att ha varit så otroligt ledsen igår och imorse så är jag just nu hoppfull! hoppas att många klarar sig till dag 5 nu. 

Var roligt att höra! Håller tummarna för fortsatt bra utveckling!
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-10-23 08:11:17 följande:
    Det är cvl. Har köpt ett till försök hos dom nu innan jag testar Cypern nästa år. Kändes för bökigt att gå över dit direkt iom att jag ska stimuleras samtidigt som donator då. 

Jag fick min mens i söndags och sån otrolig tur är att Thomas ringde mig på söndagen trots att de inte brukar göra det för att diskutera protokollet jag fått. Annars hade jag fått köra på med det höga jag fått. Han gick med på att sänka dosen till 300 så nu får jag 225 bemfola (första gången med det) och 75 menopour sedan i söndags.

Jag får också endast ett ultraljud den här gången då man kan se att jag alltid behöver minst 10 dagar stimulering ändå. Så första kontroll blir på dag 10 vilket känns skönt att slippa resa till Uppsala flera gånger. 

Så du fick två ultraljud ändå? Om det första var kring dag 7 då så kan jag säga att jag alltid haft ganska få dag 7, man har kunnat se kanske 4- 5 väldigt små och några pytteoyttesmå bakom eventuellt. Sen har det alltid visats sig fler kring dag 10 som sen dag 16 på plock varit fler. Förstår att du brukar ha fler och större dag 7 men kanske är du mer svårstimulerad denna gång och behöver fler dagar för att se dom. 
    Hur många hade du nu? vad var din dos denna gång? Du brukar ha 375 va? 
    Sen har läkarna sagt till mig flera gånger att det är alltid så här att vissa månader är det färre ägg på g och andra många fler. Det kan variera helt och håller och kanske är detta bara en av 12 månader då du har lite färre på g. Jag hoppas att det kommer igång och att de kan se fler blåsor nästa ultraljud!!
    Ah förstår, skönt att du hann prata med honom innan. Håller verkligen tummarna!!

Jag fick två ultraljud tillslut vilket jag är glad för för gick inte alls som planerat. Första var på dag 8, började med 375 menopur som sist, sen höjde vi till 450 menopur och ultraljud på dag 11. På UL 2 hade jag två stora blåsor men resten verkade inte ha vuxit alls.. De sa också till mig att det kan variera mellan månaderna men har gjort 5 plock på 1,5 år och det har inte varierat tidigare. Fått 12-18 ägg och nu gick det inte ens till plock. Hoppas hoppas det var tillfälligt annars blir jag lite rädd, iom att dosen var så hög också.
  • Quincey
    J000ssan skrev 2024-10-23 15:08:04 följande:

Hej alla fina tjejer❤️
    idag gjorde vi FET av fin blastocyst! Testat progynon denna gång bara för och göra något annorlunda🙏
    testdag 4/11! Låt tiden gå fort🙏

Åh så kul, håller tummarna för ett plus!
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-11-05 09:57:20 följande:

är det någon som vet eller upplevt att en låg befruktningsgrad betyder sämre kvalitet på äggen?

Add De som blev befruktade är av sämre kvalitet alltså. Det känns ju så som att de som blev befruktade är av mkt sämre kvalitet än tidigare omgångar då befruktningsgraden var hög eftersom så få blev befruktade...

Åh tufft att höra, 10 ägg varav 9 mogna är ju toppen annars. Jag hade en gång 5 befruktade av 10 mogna. Det var tyvärr vår sämsta omgång. Fick då höra att den låga befruktningsgraden berodde på för få bra spermier. Har också haft typ 10/12 befruktade och fått dåligt resultat, tror det är omöjligt att veta hur det kommer gå. Det räcker med ett bra embryo vilket du fortfarande har chans att få men förstår känslan ❤️❤️
  • Quincey
    Awesomeginger skrev 2024-10-30 04:30:20 följande:

Hej tjejer.

Efter en 60 timmar förlossningen som slutade i akut kejsarsnitt så fick vi äntligen träffa våran lilla grabb i måndags vid 13,47.
    Att man hoppats på en enkel förlossningen efter all kraft och sorg vi fått ta ge för att komma hit spelat ingen roll, Inger ska vara änkelt. 
    Kommer ihåg för ett år sen idag var jag gravid för första gången ej medveten om att en vecka senare så skulle de de sluta i missfall. Och ni ett år senare år han här.

Läser mycket de ni skriver är så jävla imponerad av hur ni alla krigar. Vet att ni alla kommer bli fantastiskt föräldara och att de är så orättvist att inger barn fått uppleva lyckan att ha er till föräldrar än. Kämpa på, hejar på er alla.

Wow! Stort grattis och bra kämpat!! ❤️❤️
  • Quincey
    J000ssan skrev 2024-11-01 07:17:59 följande:

Hej tjejer ❤️
    plussade igår på rd8 med en blasto! så livrädd jag ska förlora det igen med min bakgrund, usch, nästan mer orolig nu än innan jag visste! Symptom kommer och gå verkligen, ömma bröst ibland, väääldigt lite molvärk ngn dag bara men annars inget! 

testdag på måndag och sen ska jag ringa min privata gynekolog och be om flera tidiga ultraljud så man kan följa och slipper gå för långt som sist med mitt MA! 

hoppas ni alla mår bra!❤️❤️

Grattis!! Håller tummarna att allt ska gå bra!
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-11-05 11:19:34 följande:
    Tack för svar Hjärta

Hur menar du att det var er sämsta omgång? Var de ägg som blev befruktade av sämre kvalitet och hade sämre utveckling generellt än de gånger då befruktningsgraden varit högre?

Önskar att de kunde ge oss besked om varför befruktningen var så låg den här gången. IOM att man gjorde ICSI och kunde se att äggen var mogna så antar jag att det är kvaliteten på äggen alternativt dåliga spermier. Tror dock inte det är fel på antalet spermier och antagligen är det mina ägg som vanligt. 

Ja det räcker ju med 1 såklart men känns som att det krävs 400 för att en ska ha en chans att dela sig till dag fem för oss. Gråter

Känns så jäjlka surt jag har lagt 6 000 på akupunktur senaste  månaden och över 1000 kr på Q10 (8 tabletter om dagen) I VECKAN  och ändå blir det så här dåligt.  
    Ja vi hade generellt bra embryon dag 3 som inte blev något till dag 5 men den omgången var det bara en som såg ok ut på dag 3. Detta har jag sett i efterhand när jag kollat protokollet. Kan tillägga att 6 ägg också var omogna den gången och jag tog maxdos så det kändes inte helt rätt från början. Jag blev spontant gravid enda gången i livet två månader tidigare så var förbryllande med den dåliga utvecklingen.

Vet ni när ni ska göra återföring? Fy jag förstår, vissa får dock aldrig dag 5 och får ändå barn ❤️❤️

Förstår det är så dyrt när man hållit på ett tag, ändå kan man inte sluta för man vill inte ta risken att inte göra allt man kan.
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-11-05 12:03:56 följande:
    Okej jag förstår. Kanske är 9 mogna ägg av 10 plockade ändå på grund av allt man gjort så det kan ju ha givit något såklart men blir ås ledsen när man bara har 4 som är med. När jag kollar tidigare embruoprotokoll så är det flera som blivit befruktade men som inte fortsatt vidare dag två så man blir ju så rädd att det kanske inte ens finns ngt imorgon.

Jag tror vi väntar till dag 5 ändå. Thomas säger att de ska börja övergå till det i samtliga fall ändå nu snart och att det inte spelar ngn roll om det är i labbet eller livmodern. orkar inte gå runt med hormoner 2 veckor nu i onödan och jag mår ändå skitdålgit under ruvartiden så kan lika gärna ta smällen direkt dag fem i sånt fall känner jag.  
    Intressant att de ska vänta till fem dagar i samtliga fall, också skönt på något sätt att inte sätta in och göra ruvtiden i onödan ❤️❤️

Jag har börjat en ny stimulering nu, får se vad som händer.. De har stängt nästa månad så kunde inte vänta en månad till.
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-11-08 12:54:34 följande:

Quincey skrev 2024-11-07 08:24:52 följande:
    Intressant att de ska vänta till fem dagar i samtliga fall, också skönt på något sätt att inte sätta in och göra ruvtiden i onödan ❤️❤️

Jag har börjat en ny stimulering nu, får se vad som händer.. De har stängt nästa månad så kunde inte vänta en månad till.
    Ja, tror de ska följa många kliniker i Europa som alltid verkar odla till dag fem. Det är väl klokt om det är så att de har samma förutsättningar i labb som livmoder att utvecklas men annars är det ju inte så bra. 

Jag fick precis ett jättetråkigt samtal till från cvl. Skulle ha haft återföring imorgon och de skulle ha ringt då men om det inte blev ngt men de ringde redan idag. Av fyra ägg är ett på 6 celler ett på 5 och två på fyra idag dag 4.. Katastrof alltså.Ska räkna med att det inte blir återföring imorgon mao, det hade jag iof redan räknat med men hade hoppats på att det skulle finnas lite hopp för ngn i alla fall. inte att de skulle sluta på max 6 ynka celler.  Jag går sönder och nu verkar det bara bli sämre och sämre resultat

håller tummarna för att det går bra med stimuleringen den här gången!! 
    Åh vad tråkigt att höra, hur har det gått? Fy fan det är så frustrerande när resultaten går fram och tillbaka och inte bara blir bättre för varje gång man gör IVF ❤️❤️

Även om det inte går bra denna gång så hoppas jag verkligen att det vänder om ni testar IVF i Cypern. Fick ett mail från Olga igår om ett webinarium där ett svenskt par fick en 3-dagars på 4 IVF-omgångar i Sverige och sedan två blastocyster varav en normal på deras första försök hos Olga. Man undrar ju hur den behandlingen kan vara så annorlunda att de får ett helt annat resultat 🤯
  • Quincey
    J000ssan skrev 2024-11-10 07:33:02 följande:
    Ja verkligen🙏🙏 dock börjar jag noja för att det sitter fel nu, för molande sitter mer åt höger och hugger ibland, men kan ju va tarmarna med😴
    ja vi ska faktiskt på en första titt imorgon bitti redan hos min privata gynekolog, IOM mitt MA sist som hade slutat redan 4+5 ungefär! Han är så snäll! 🙏❤️har tid på rmc 29/11 i v 8+0!
    Härligt med 3+! Så ?sent? kommer jag aldrig våga testa 🙈

Jag hade huggande värk både på höger och vänster sida till och från under flera veckor sist. Jag tog det som ett tecken på att embryot levde så länge jag kände något, så tror det är ett bra tecken så länge det inte gör jätteont och är relativt kortvarigt ❤️
  • Quincey
    J000ssan skrev 2024-11-10 16:58:05 följande:
    Hur menar du med så sent?🙈
    åh vad skönt att höra🙏❤️❤️
    För mig slog det om från 1-2 veckor till 2-3 veckor sent typ 4+6, höll på få en hjärtattack av nervositet då så skulle inte våga testa senare än vid testdagen om jag skulle få plus igen 🙈😅 Men måste vara skönt att se ett 3+!

Lycka till imorgon! ❤️
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-11-11 14:04:53 följande:
    Det gick åt skogen. De ringde ju på fredagen och sa att det inte såg bra ut, 6 5 och 4 celler på de embryon som blivit befruktade. De skulle fortsätta odla ändå men ringde såklart på lördagen och sa att inget hänt. Som att de skulle kunna bli en blastocyst från att vara 6 celler dag 4 hehe. 

Jag vet sig ocsp dt mejlet har faktiskt anmält mig till det semiarimet imorgon. Måste höra vad de säger. Jag bar ju på en förläsmning med Olga i stglm för ett år sedan och det enda de pratade om var hu de testade blasten på dag 5 och sedan väntade med insättning för att livmodern skulle vara i perfekt skick osv osv osv. Jag tänker bara att jaha jag får inte ens en blast så jag skiter typ i allt annat just nu. vad kan ni göra för mig för att få en blasto att testa ens hehe. Har mejlat dom också och de vill ha massa jobbiga tester jag måste betala massa mer för att få så brf har jag ten gjort det innan men nu lär jag få boka tid för ultraljud och ta samtliga nya blodprover. 

Hoppas allt går bra med din stimulering Hjärta
    Åh tråkigt besked, beklagar ❤️

Ah jag var på ett av deras webinar tidigare i år. Minns att det var så självklart och togs förgivet att man skulle få blastocyster, det var dagen efter vårt första plock på cvl och vi hade inte fått någon blastocyst än. Var rätt knäckt efter det. Är så tacksam att det vände och att vi fick blastocyster sen. Hoppas det händer dig med med ny klinik/stimulering ❤️

Minns också att det lät så komplicerat att få fram alla tester de behövde. Var det Olga eller en annan klinik ni funderade på nu?

Har varit på tidigt ultraljud och tror jag hade en blåsa mer än förra gången men ingen ledande nu iaf vilket vi hade sist. Överlag färre blåsor och mycket mindre än vad vi haft tidigare. Så jag hoppas de växer till sig.. skulle behålla samma dos iaf. 
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-11-11 14:00:31 följande:
    tack Hjärta

Ja thomas ska ringa imorgon tisdag men det är dags att avsluta våra försök där. 
    Nu ska vi hitta rätt klinik i Europa, antagligen Cypern för att gå vidare med tandem. Dvs att jag och donator stimuleras samtidigt och lyckas man få några blasten med mina ägg så är det prio 1. Känns skit faktiskt är så himla rädd och otroligt olycklig över att inte få ett genetiskt barn. Känner mig förjävlig och självisk och hemsk som tänker så samtidigt som jag känner mig så jävla dålig och mindre värd som intte kan få egna barn. Sjukt irrationell jag vet det och tänker såklart inte så om ngn annan men fan va den här resan förstör en. 

Hoppas att allt går bra för dig? 

Känner igen mig i många av dina tankar. Tänker ofta att det kanske inte är menat att jag ska ha barn för varför skulle jag annars plågas så här mycket och i princip ge upp hela mitt liv för denna kamp som inte leder nånvart månad efter månad.

Väldigt naturligt att vilja ha genetiska barn och absolut inte själviskt att tänka så ❤️❤️ Oavsett om de blir dina genetiskt eller inte så kommer du älska dem och de dig men man har rätt att vara arg och ledsen att det inte blev som man tänkte sig. Jag tror kanske att det är jobbigast nu innan när alla beslut ska tas, förhoppningsvis känns den smärtan mindre när man har ett litet liv som växer i en ❤️

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023