LMSM skrev 2024-10-23 08:11:17 följande:
Det är cvl. Har köpt ett till försök hos dom nu innan jag testar Cypern nästa år. Kändes för bökigt att gå över dit direkt iom att jag ska stimuleras samtidigt som donator då.
Jag fick min mens i söndags och sån otrolig tur är att Thomas ringde mig på söndagen trots att de inte brukar göra det för att diskutera protokollet jag fått. Annars hade jag fått köra på med det höga jag fått. Han gick med på att sänka dosen till 300 så nu får jag 225 bemfola (första gången med det) och 75 menopour sedan i söndags.
Jag får också endast ett ultraljud den här gången då man kan se att jag alltid behöver minst 10 dagar stimulering ändå. Så första kontroll blir på dag 10 vilket känns skönt att slippa resa till Uppsala flera gånger.
Så du fick två ultraljud ändå? Om det första var kring dag 7 då så kan jag säga att jag alltid haft ganska få dag 7, man har kunnat se kanske 4- 5 väldigt små och några pytteoyttesmå bakom eventuellt. Sen har det alltid visats sig fler kring dag 10 som sen dag 16 på plock varit fler. Förstår att du brukar ha fler och större dag 7 men kanske är du mer svårstimulerad denna gång och behöver fler dagar för att se dom.
Hur många hade du nu? vad var din dos denna gång? Du brukar ha 375 va?
Sen har läkarna sagt till mig flera gånger att det är alltid så här att vissa månader är det färre ägg på g och andra många fler. Det kan variera helt och håller och kanske är detta bara en av 12 månader då du har lite färre på g. Jag hoppas att det kommer igång och att de kan se fler blåsor nästa ultraljud!!
Ah förstår, skönt att du hann prata med honom innan. Håller verkligen tummarna!!
Jag fick två ultraljud tillslut vilket jag är glad för för gick inte alls som planerat. Första var på dag 8, började med 375 menopur som sist, sen höjde vi till 450 menopur och ultraljud på dag 11. På UL 2 hade jag två stora blåsor men resten verkade inte ha vuxit alls.. De sa också till mig att det kan variera mellan månaderna men har gjort 5 plock på 1,5 år och det har inte varierat tidigare. Fått 12-18 ägg och nu gick det inte ens till plock. Hoppas hoppas det var tillfälligt annars blir jag lite rädd, iom att dosen var så hög också.