Vi som startar IVF 2023
Hej!
Jag har läst igenom det mesta av tråden ovh håller verkligen tummarna för alla som kämpar. Jag och min sambo har ett gemensamt barn sen tidigare som fyllde 2 i somras. Vi försökte aktivt med tempning och äl test i drygt 1,5 år och em månad innan tiden på reproduktionscentrum blev jag gravid.
Några månader efter vårt barn föddes så fick min sambo en testikelcancerdiagnos. De opererade bort den drabbade testikeln. Det visade sig sen inte alls vara cancer utan någon annan form av förändring så ingen annan behandling behövdes. Vi har nu försökt drygt ett år igen och gjorde en utredning på Carl von Linné för några veckor sedan.
Mina värden ser bra ut men vid sista provet som min sambo lämnade hade han bra rörlighet men endast 500tusen spermier (togs om då han hade 10 miljoner vid första) och enligt läkaren är det såpass få att det är högst otroligt att vi skulle bli gravida igen på egenhand.
På tisdag nästa vecka ska vi på ett1,5h långt samtal inför ivf. Någon som vet vad man gör på dom samtalen?
Jag är van vid att ge sprutor via jobbet men är livrädd för att själv bli stucken än mindre sticka mig själv men känner inte att jag kan llita på att min sambo gör det rätt. Hur är det egentligen att ta sprutorna? Är det svårt/lätt att göra fel?
Står och vacklar mellan om man ska köpa en ivf i taget eller köpa 3 pack med en gång. Läkaren sa att hon trodde våra chanser är goda men känns ju otroligt att drt skulle gå på första försöket...
Å ena sidan våndas jag inför sprutorna men åh andra sidan vill jag helst börja nu och inte vänta mer när man väl bestämt sig. Men om jag räknar rätt (har NC) kommer jag få mens den 20de ovh mötet är ju den 19de. Finns det någon chans att man kan börja dagen efter mötet tror ni?
Jag tyckte alla sprutorna (förutom fyremadel) var busenkla. Kändes ingenting. Fyremandel kändes lite men gick också bra! Någon gång fick jag be mannen ge mig den och det var superlätt gjort.
Hur gammal är du? AMH-värde? Vad kostar 3 pack jämfört med 2 ?
På min klinik hade vi fått börja dagen/ dagarna efter mötet om det behövs men tror det är olika beroende på klinik. Tror de flesta börjar med sprutorna dag 3...