Vi som startar IVF 2023
CB early detecitron tror jag dem heter!!!
kan tas upp till 6 dagar innan missad mens!
CB early detecitron tror jag dem heter!!!
kan tas upp till 6 dagar innan missad mens!
Det vet jag inget om!!
men så kanske det är?!
hoppas det! Ska iaf ta andra tester imorgon på testdagen❤️
Ni är alla helt fantastiska här❤️
tack för all positiv Pepp!
Tyvärr visade digitalt med veckoindikator negativt i måndags men kan ju hoppas den visar positivt imorgon och sen ökar med tiden!
Noelani, om vi nu säger jag får 1-2 v på testet imorgon, hur ofta ska man testa och förvänta sig det ska öka till 2-3 osv?
har ju tid imorgon och det är rd 12!
Ruvardag 7 i dag & pluset blir bara starkare 🙈
Jag använder också clear blue early detection och tycker dom är grymma använder bara dom, sist jag var gravid en fick missfall använde jag både dom & rfsu och medans clear blues digitala visade gravid 2-3 så vidare rfsu negativt så jag litar bara på just clear blue 🙈
Hej,
Första gången jag postar övht här, så ber om ursäkt om mitt inlägg hamnar helt fel och stör i tråden. Jag skulle bara vilja få input från någon som är/har varit i samma sits. Jag gjorde återföring i lördags och känner mig rätt ensam i att hantera alla känslor därefter. Min sambo är stöttande men han är ju trots allt fysiskt inte i samma situation som jag.
Mitt stora dilemma är också hur jag ska göra med en jobbresa utomlands som varit planerad sen länge till nästa vecka. Jag känner nånstans instinktivt att jag varken vill eller orkar åka, även om kliniken försäkrat mig om att jag inte kan påverka utfallet. Känner mig helt slut mentalt och även lite sänkt fysiskt, trött, påverkad av vagitorerna och har en molande värk i magen.
Hur har ni hanterat ruvardagarna? är det okej att checka ut från jobb (i den mån det går) eller har det varit bättre att sysselsätta sig så mkt som möjligt?
Tack så jättemycket! Har bara läst trådar här tidigare men nu i den här situationen som är så pass unik så känner jag ett behov av att prata med personer som varit med om samma. Så jättebra att det finns den här typen av forum :)
Det är en konferens som inte på något sätt står och faller med mig, är väl mer känslan av att ställa in som är jobbig. Fast jag skulle absolut råda en vän att göra det, om hon var så pass slut mentalt som jag är. Är också mitt uppe i en flytt som också tar energi. Så egentligen finns det inte riktigt på kartan att åka, bara att packa en väska skulle kännas jobbigt. Att då tänka mingel, middagar och seminarier hela dagarna känns övermäktigt.
Det är min första återföring som jag varit väldigt stressad inför. Gjorde utplock i maj men blev då överstimulerad, sen hade kliniken sommarstängt när väl min cykel kom igång. Så har varit så stressad över att missa september med, att missa ägglossningen, inte få tid el att embryot inte skulle ha klarat upptiningen. Tror liksom all anspänning som samlats de senaste månaderna tar ut sin rätt, skulle typ vilja åka ut själv i en stuga i skogen och sova :)
Hur har ni känt första dagarna efter återföring? Jag är på rd 6 (förutsatt att 1 är dagen för återföring, har lite dålig koll på hur man exakt ska räkna). Har känt spänningar i nedre delen av magen och ländryggen, och också ett tryck neråt om det makes sense. Är rädd att detta redan nu är tecken på att det inte gick vägen, men det kanske är för tidigt att känna nåt i nån riktning? Eller om det bara är biverkningar av cyclogesten, kände av dem redan innan återföringen?
ja!
det har varit svagt positivt (icke digitalt) tisdag och idag (torsdag)
men inget nytt digitalt har jag tagit!
blir imorgon på testdagen som jag tar digitalt igen!
får helt enkelt hålla alla tummar nu bara !
tack för stöd❤️❤️
Har en fundering ang det här med att testa efter FET. Jag fick ett datum 18 dagar efter återföring, samtidigt när jag läser i tråden ser jag att flera testat tidigare än så. Känner att jag är rätt oinsatt trots all info som man fått och läst sig till, men kunskapen och erfarenheten finns säkert här och är bättre än Google :) så när kan man testa och få ett pålitligt svar? Beror det på vilken typ av ?antal dag-embryo? man återfört?
Såg att en relativt stor Instagramprofil som öppenhjärtligt delar sin ivf-resa fått negativt test och mens redan rd 7. Kan mensen komma tidigt, eller är det inte tidigt utifrån att omständigheter runt FET kan göra att mensen är väntad redan en vecka efter?? Hade självt tänkt att jag iaf har nån vecka till av ?kan andas lite? innan tid för test och BIM
Hur mår du nu Mathilda88? ❤️
Mathilda88,
Förstår, man vill ju känna stöd från kliniken även när det inte går.. men tyvärr är det väl inte alltid deras fel att alla inte hinns med.. Finns ju inga pengar till något i vården längre..
Om det är någon tröst så får man ett helt annat bemötande när man går privat. Om ni skulle behöva det sen...
Men tror det är bra som du säger att tillåta sig själv att känna och vara ledsen.. Kroppen behöver få ladda ut liksom..
Själv har jag första riktiga illamåendet idag. Lagom till att vi ska få besök av familjen som bor långt bort haha.. tur vi ska berätta läget annars hade de nog trott jag har magsjuka...
Zaro!!!!
Det där är stackare än mitt på RD10!!!!
Nu gråter jag!!
Jaha då står man här igen!
2 digitala tester och ?inte gravid? på båda💔💔💔
inga embryo kvar i frysen!
mitt hjärta är i tusen bitar.
människor en biokemisk graviditet.
fattar inte varför det blir så här😢😢