BaeA skrev 2023-08-30 20:37:37 följande:
Noelani - är också lite sugen på göra akupunktur innan ev insättning. men behövs det bara en behandling, och samma da? tror du det ger samma effekt dagen/dagarna innan? Jag har gått tidigare men aldrig inför detta så hade vart intressant att höra mer, och hur du resonerar
Jag är verkligen helt såld på akupunktur. Trodde inte ett skvatt på det först men mannen hade ett problem (ej i samband med ivf) och blev rekommenderad akupunktur. Han gick några gånger och problemet försvann. Då frågade han sin akupunktör om min sjukdom och hon sa att hon behandlat många för det. Jag tänkte well, vad har jag att förlora 🤣 Bästa jag gjort!
Ang när och så..det vet jag inte men en del av behandlingen är ju för att stressa ner och bli lugn så det måste ju också vara bra dagarna inför. Sen tror jag att göra det precis innan är bäst men det kanske blir svårt om inte kliniken har en egen akupunktör?
Det har vår så man gör det precis innan och så fort man är klar går man in till ÄP. Då har livmodern lugnat sig plus de sätter värmelampa på magen så livmodern inte ska vara kall.
Jag gjorde på båda mina återföringar och andra gången gjorde vi också assisted hatching. Vilket hjälpte eller om det var bägge delarna de får man ju aldrig veta.. men det kan ju iaf aldrig skada 😅