Quincey skrev 2025-02-18 17:38:03 följande:
Åh vad spännande! Hur lång tid har det tagit nu från att ni bestämde er? Så starkt och inspirerande att du fixat allt inför detta, hoppas verkligen på bra resultat! Hur länge behöver ni stanna i Cypern?
Verkligen bra att behandlingen är så annorlunda, och att varje del verkar skilja sig från vad man varit med om. Mina blåsor hämmades verkligen för tidigt nu senast, de var ju minimala på ultraljudet dag 8. Så sorgligt att inte ens ultraljuden kan skräddarsys åt en, ens när man betalar ur egen ficka.
Skulle kunna göra återföring i nästa cykel men har tagit semester sedan tidigare och kommer missa återföringen. Så det blir om 2 mån cirka. Sjukt att det gått så lång tid att få ut hormonerna ur kroppen. Börjar känna att PGT är enda lösningen. Läst om kvinnor som fått 7 blastocyster och ingen var frisk, för att i nästa omgång få en frisk och ett barn. Även många fall där 1/5 blastocyster är frisk. Har kollat lite och verkar så läskigt att flytta dem, men ska ta upp med kliniken nästa gång.
Det gick egentligen väldigt snabbt så det är snarare jag eller vi som dragit ut på det en del.
Skulle ha börjat efter ägglossning i januari men jag sköt på det för kände att jag precis kommit hem från 6 veckor i Australien till renoveringskaos så blev lite stressigt.
Dessutom var det ju jul och sånt emellan annars hade vi nog kunnat börja behandlingen direkt.
Man behövde bara skicka in en del uppgifter (tester ultraljud osv) för att få tid med en läkare hos dom som la upp en plan och som sedan tog den till ngn konferens de hade för att se vad de kunde erbjuda mig.
Efter det ska man betala och sen får man sin treatment plan och möte med behandlande läkare. Det hade helt klart gått snabbare om jag velat men var som sagt bortrest och ville inte påbörja direkt när jag kom hem :)
Man behöver åka dit dag 8 i stimuleringen ( antar att det kan variera beroende på hur blåsorna utvecklas) och stanna minst 24 timmar efter äggplock.
Det beror alltså helt på hur lång stimulering man har.
Jag har planerat äggplock den 6e ( kan diffa 2 dagar hit och dit) baserat på mina tidigare behandlingar /stimuleringsdagar.
Det innebär som det ser ut nu att jag måste åka dit 28e och hem tidigast eftermiddagen den 7e ,så 8 dagar men det finns en risk att plocket blir seanare ju så tänker att det är bra att avsätta i alla fall tom den 8e 9e så blir kanske 10 dagar man ska räkna med. Min partner kommer komma ner dagen innan äggplock som det ser ut nu och åka hem dagen efter om det inte är precis innan helg då :)
Ja det känns som en smart grej att titta på när man bör sätta in ganirelix faktiskt.. Otroligt dumt att man inte gör det tänker jag nu när jag fått den här planen.
Jag förstår, jag har också hört det så det kan krävas en del blastocyster för att hitta en bra. Det finns säkert ngn där bland dina men är så värdelöst att man ska behöva återföra tio för att hitta det. Jag har inte läst att det ska finnas några risker med att flytta men du vet säkert mer. Jag hoppas verkligen att nära återföring llyckas för dig!