• HannaHQ

Vi som startar IVF 2023

Matilda88

Vi håller tummarna för att testet togs för tidigt och att det hinner ändra sig, många som peppar och har erfarenhet av att få ett positivt test senare!🥰🌟

Själv är jag nu ÄNTLIGEN på ny cykel idag, 62 dagar var den senaste .. Phu!!
    Kliniken öppnar igen för återföring 3/1 så nu siktar vi in oss på detta och möjlighet till återföring i början av januari finns! Dem har utbildning 8/1 så jag får INTE få positivt ägglossningstest före 28/12 eller just specifikt den 2/1 för då får vi vänta en cykel till men hoppas verkligen på återföring denna gång för nu har vi väntat tillräckligt tycker vi! 🥹

• HannaHQ

SaraJess85

Hej!
    Vet inte om du läst mitt tidigare inlägg men fick blödning 4 dagar efter äggplock sen var mensen som bortblåst!
    fick äntligen den igår, dag 62 på cykeln så det var som att den hoppade en..tydligen rätt ovanligt men kan hända då kroppar reagerar olika efter äggplock

• HannaHQ

Sarajess85
    Vad skönt!! Då kanske vi kör återföring ungefär samtidigt i januari 😀

Matilda88

Men vad tråkigt!
    Skickar många styrkekramar❤️
    Tillåt dig att vara ledsen ett tag men försök att tänka på att generellt sett har du högre odds vid nästa återföring ❤️

• HannaHQ

För vår del kom äntligen en glad gubbe idag på ägglossningsstickan, återföring 5/1 som också råkar vara min födelsedag..🥹 äntligen är väntan över och vi skall få göra ett riktigt försök!❤️ 

Det är verkligen en berg och dalbana i denna gruppen med positiva och negativa besked och olika öden. Det är väl dock så när man genomgång IVF och vill skicka lite extra omtanke till dig Zaro ❤️❤️

• HannaHQ

Ja, vi håller tummarna!
    Vi har 3 stycken 6-dagars och ett 5-dagars så får se vilket dem väljer ❤️🌟

• HannaHQ

Idag har vi äntligen gjort FET av ett embryo, 6 dagars blev det 🌟känns så mäktigt och spännande samtidigt som tankarna är överallt!

Testdag 17/1, det kommer vara några långa dagar tills dess men tänker att det finns en anledning till att testdagens ligger såpass långt fram? Totala antalet dagar blir fler än vid en naturlig graviditet där man brukar kunna testa dag 12-14 efter ägglossning. Någon som vet orsaken till skillnaden?:) 

• HannaHQ

Matilda88

Tack för förtydligandet kring antal dagar, gissade på att det var nått sånt :)

Återföringen gick jättebra, så smidigt och snabbt helt utan smärta ❤️

Har dock noll känningar efter detta, inte ens lite molvärk. Vi har testdag 17/1 men då detta är en onsdag och vi inte har möjlighet att testa ihop under vardagarna så funderar vi på att testa nu på söndag, 14/1.. Om 5/1 var dag noll är detta då ruvardag 9 och embryot var 6 dagar vid återföring så det bör ju vara ok att testa :) vi får se hur vi gör!

• HannaHQ

Nomen123:

Vad härligt med ett första ultraljud, det måste ha varit helt fantastiskt.. många av oss andras dröm, njut!❤️
    Håller tummarna för att allt fortsätter lika bra framåt!????

• HannaHQ

Ruvardag 8 idag? och äntligen, efter nästan 3 år fick vi vårt första plus!❤️
    Jag kan inte förstå att vi faktiskt nått såhär långt hittills, känns så overkligt.
    Mycket känslor, gråten gick inte att kontrollera och det var längesedan jag grät så intensivt utan att kunna hejda kroppen. 
    Vi köpte en gosedjurskanin/större snutte som vi tyckte var alldeles för fin för att gå förbi samma månad som vi skulle börja försöka få barn och den har fått bo längst in i garderoben och skulle tas fram som ett tecken den dagen vi plussade.. 💓och där är vi nu!

Mannen har slocknat igen bredvid mig men jag kan inte somna om, han är ursäktad då jag kom in helt hysterisk med teststickan i högsta hugg kl 04.40 på en lördagmorgon.. så typiskt mig som helt saknar genen där tålamod ingår 😅

• HannaHQ

Tack för alla gratulationer allihopa!
    Efter dagens plus så svävar vi på moln här hemma, hoppas verkligen vi tar oss hela vägen ❤️❤️

• HannaHQ

SandraLinnea123

Vad roligt att du hittat tillbaka hit :)

Vi delar mycket lika erfarenheter!
    Vi går också på Sahlgrenska, av 20 ägg fick vi ut 12, 4 befruktades och FET planerades in pga risken för överstimulering. Jag tog Bemfola + Ganerilix och upplevde dem ?bra?, jag har aldrig provat någon annan så svårt att jämföra men det jag minns är att jag tyckte att Ganerilixen sved en liten stund efter att jag tagit den, men inte mer än så :) 

Jag upplevde dock äggplock som helt ok, sprutorna för bedövning var värst men i övrigt ändå en mer positiv upplevelse än förväntat:) dock rätt ont 2 dagar efteråt med mycket krampor men det gick ju över rätt fort..

Jag tycker överlag att Sahlgrenska är en bra klinik med duktig personal och känner mig trygg. Alla vi träffat hittills har varit vänliga och förstående vid frågor eller dylikt:) 

Våra problem är att min man dels har något färre spermier än normalt samt en nedsatt rörlighet på dem och jag har väldigt få dagar mellan ägglossning och mens så inte helt olikt er heller.

Håller tummarna för att nästa steg i er behandling går bra och det skall bli kul att följa din fortsatta resa ❤️

• HannaHQ

Awesomeginger

Jag bad om Progesteron pga detta, dock hade jag kortare luteasfas än vad du har (ibland 8 dagar) så jag hade beräknad mens 2 -3 dagar efter återföring på dag 6. Dem höll med om att det var tajt och jag fick ta detta from 3 dagar efter positivt ägglossningstest och tar variatorerna fortfarande. Skall ta dem till jag är i v 9-10 :)

• HannaHQ

Awesomeginger

Jag håller helt med ovanstående, ta inte ut tråkiga besked förrän du har fått dem ❤️
    ALLA graviditeter är olika och du som person kan ha helt olika upplevelser och känningar i kroppen från en graviditet till en annan. Det psykiska är oftast det som de flesta upplever som jobbigast vilket jag också håller med om till fullo.

Försök hålla modet uppe och vila, vila, vila!
    Jag håller verkligen tummarna för att din magkänsla är fel denna gång och att du får ett plus🌟

• HannaHQ

AwesomeGinger

Jag tycker att jag ser ett streck ❤️
    Vad roligt, stort stort grattis till ett plus!!

Du bör kunna ta ett testa tidigt-digitalt test före fredag men före dess, KÄNN In lyckan ordentligt för enligt mig finns det ingen känsla som är så häftig som just den du har just nu ❤️

• HannaHQ

Totalt mörker för vår del igår.
    Hade inbokat Nipt på morgonen och vi var i v 10+6.
    senaste ultraljudet gjordes i v 8+2.
    Blodprov togs och därefter skulle ultraljud göras. Det visar sig då att vår graviditet avstannat för 2 veckor sedan och jag bryter ihop som jag aldrig tidigare gjort..
    Fy helvete.
    Jag kan inte sluta gråta och har väldigt svårt att ta in det. Alla gravidsymtom är kvar men känslan av tomhet gör så fruktansvärt ont.
    Börjar jag inte blöda i helgen har vi fått tid på måndag för att kunna ställa frågor samt påbörja processen att få ut allt. Det är en sådan sjuk känsla, man har varit så rädd för blod i flera månader och nu önskar man inget annat än att det skall börja? 
    Vi tar timme för timme här hemma men känslan av att det inte blir någon bebis för oss 2024 heller är obeskrivligt tung just nu.

• HannaHQ

Jag vill bara säga tack för allt stöd så många av er givit med sina kommentarer igår ❤️ 

Jag håller verkligen tummarna för er som ruvar just nu och önskar grattis till dem som plussat i sen tid ❤️

• HannaHQ

Jag håller tummarna för dig Matilda88!

För egen del har jag haft en paus härifrån, i vintras fick vi reda på under vårt NIPT-besök att fostret hade dött och jag tog väldigt illa vid mig och efter ett väldigt utdraget missfall med många vändor medicin så kände vi oss starka nog att prova igen. Vi satte in ett 6-dagarsembryo för ca 10 dagar sedan och tror nog jag kommer att testa imon.. jag har dock en dålig magkänsla så förbereder mig på ett negativt test ❤️

• HannaHQ

Gud vad roligt att höra Quincey!❤️

För vår del blev det ett negativt test som förväntat.
    Lite ledsamt men vi får fokusera på att man har semester och annat framför sig nu och sedan är vi inplanerade i början av september igen för försök nr 3 då dem har semesterstängt i sommar och vi hinner inte en vända till före dess. 

Lycka till er alla som ruvar ❤️

• HannaHQ

Hej allihop,

Jag var mer aktiv här i vintras men efter ett relativt sent missed abortion som vi upptäckte i samband med NiPT samt en återföring på försommaren som inte tog sig har jag mest följt er andras resa.

Nu gjorde vi vårt 3:e försök med en 5-dagarsembryo för en vecka sedan och testade negativt idag på rd7.
    Är det någon av er som har erfarenhet av att ha gjort ett negativt test vid denna tidpunkten för att sedan få ett positivt? Tidsmässigt är det ju 12 dagar efter befruktning så testet borde ju vara rätt säkerställt men vår officiella testdag är först om 5 dagar.

Mentalt har man ju nu ställt in sig på ytterligare ett misslyckat försök men hade samtidigt varit bra att få läsa om flera erfarenheter och kanske kunna bygga ett litet hopp i några dagar :)

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023