Humlaaan skrev 2023-06-21 17:14:23 följande:
Jimmiethejuic, oj herregud vilken otur alltså. Jag har också gått upp 3-4kg sedan äggplock men har inte samlat på mig någon vätska, utan Är äggstockarna som är gigantiska tyvärr, har ont när jag går, står sitter. Så blir nog en midsommar hemma för mig!
quincey <3 vad ledsen jag blir av att höra det. Måste kännas så hopplöst. Du måste be om en annan typ av utredning innan ni fortsätter med erat nästa försöka. Min vän hade samma otur som du med sina första två ivf utan någon förklaring, sen fick hon byta från Bemfola till Menopur och fick lägre dos men längre tid. Kvaliteten på äggen blev mycket bättre och fick tre barn med några års mellanrum på samma IVF! Ge inte upp, men ställ krav på vården!
gvk, jag är 31 och har försökt fått barn med min man i tre år nu utan en enda graviditet. hoppas det går vägen den här gången
Humlaaan, du har rätt om att ställa krav på vården. Min läkare ringde tyvärr inte upp idag trots att de bokade in telefontid så dröjer tills jag får svar. Tack för att du berättade om din vän, precis vad jag behöver höra 🧡 När har du testdag?
Är det någon mer som tar både Gonal-F och Menopur samtidigt? Vad säger era kliniker om när senaste utlösningen innan IVF ska ske? Till oss säger de 24h innan men sen säger de också att vi haft lågt antal spermier.