Vi som startar IVF 2023
Alla ni som är gravida, fortsätt så för rackarn!
Håller tummar och tår för er.
Skulle också rekommendera samtliga som vill bli gravida att missbruka protein så mycket ni kan!
Bananer, proteinshakes, kött, leverpastej etc.
min frukost här inleds med proteinshake och ett rått ägg i.
Protein bygger celler och äggen består av celler.
Femling: Låter smart att de har en gräns för vid hur många ägg man ska ha för att våga odla blaston.
Quincey: Fragmenteringarna kom på embryona när de var 4dagar gamla. Surt men så är det!
Eftersom jag gör det här ensam så är dock inte mitt största problem äggen utan att få tag i simmare.
Men nu hat jag hittat en ny donator om
det skulle krisa. 20 000kr kostar annars ett strå säd och då räcker det till ett försök! Galet!
Jag får själv besluta om jag vill återföra ett eller två embryon. Kommer köra på 2st!
Noelani: Jodå! Denna gången ska det lyckas! Oroa dig inte, då surnar äggen ;)
Vi har ju bestämt att eftersom våra cyklar, slemhinnor och antal äggblåsor är så synkade så ska vi även ha två graviditeter i synk. Så det så!😂
Jag brukar filma skärmen. Det är ju så intressant!
Gråta? Gjorde det ont? Minns du vem som plockade?
Naw, kram! Förstår det är känslosamt för dig men det kommer gå bra.
Åh tack! Vad fint sagt och känner mig glad att höra du tycker jag är stark. Ibland är det svårt, ibland behöver man en styrkekram men man får bita ihop.
Idag bröt jag dock ihop. Av oro att inte lyckas eftersom donatorn jag använt mig av inte längre är aktiv med donationer. Jag tar 450iu Gonal F vilket är maxdos. Min vänstra äggledare är seg i produktionen denna gång. Jag blev väldigt trött och sov hela dagen innan jag vaknade i panik efter mat. Så nu har jag tryckt i mig hur mycket mat som helst, vatten, juice och nyponsoppa.
Ja jag brukar plocka dag 10 till 12 så börjar ju känna min kropp nu. Den har svarat lika alla andra gånger så jag litar på att det finns något att plocka på onsdag om jag inte väntar en dag extra för att vänster äggledare ska hinna vakna till och folliklarna där växa till sig.
Så det blir gambling på riktigt denna gången.
7,7 är ju jättebra! Det betyder ju att du ska ha en väldigt bra äggreserv och det kommer du säkert bli varse på denna gången. Jag gissar på 12 ägg 10 fertiliserade och
4blaston.
Detta är mitt 5:e! Plock så börjar bli van.
Jag har inte velat återföra förens nu, men det gick ju åt pipsvängen sist. Nu har jag beställt ex antal blaston.
Du har då så rätt! Det är ett lotteri, man vet aldrig vad som händer!
Kvaliteten och fragmenteringar avgör om man återför dag 2,3 eller 5. Har du få embryon så chansar man hellre på att återföra tidigt och hoppas de repar sig i din miljö än att man chansar på att de överlever till dag 5 och blir blaston. Men det är så individuellt!
Chanserna att bli gravid är dock alltid mycket högre om man får återfört ett blasto. Problemet är dock att 80% av embryona dör på väg dit.
Orkidé8181: Kanon att man återfört 2st Vid ET. Får jag fråga vilken klinik du går på. Varför ville man bara föra tillbaka ett vid FET?
Vaknar ni andra också flera ggr/natt och måste kissa pga stimuleringen? Mina bröstvårtor och bröst håller på och sprängas också, fler som känner igen sig?
De satte endast tillbaka en i taget då de nått bladtocyststadiet pga att de kommit längre i utvecklingen :)