Vi som startar IVF 2023
Hej alla! Har läst lite av era meddelanden sen sist idag.
Ruvar på här men har bestämt mig för att inte testa alls förrens efter passerat datum för mens. Min mens kommer alltid på dagen och kommer den inte så vet jag. Håller såklart på att dö av nyfikenhet stundvis men skulle jag testa negativt redan nu så skulle jag bara stirra runt här och räkna dagarna till näst jag kan sätta igång med sprutor igen för nästa runda.
Har gjort lite annat. Varit på fest hos vänner, hjälpt en kompis att flytta, planerat semester på Öland. Så nu vet jag inte ens på vilken ruvardag jag är och det känns rätt skönt. Kände att min IVF-bubbla blev hela mitt liv.
Är inställd på ett negativt resultat, känns enklast så och idag har jag och läkaren gjort upp en plan för vidare behandling om jag behöver.
Orkidé8181: Hur går det för dig? Mår du bättre?
Är avis på att du är gravid men inte på ditt illamående lol.
Noelani: Jag har fått samma råd som Orkidé8181 gällande att testa Menopur nästa gång. I Gonal F ska det bara vara ett aktivt ämne i Menopur 2st, vilket för vissa ger ett bättre resultat. Kanske du också ska fråga om?
Humlaan: Hur har du haft det sen sist?
Hur går det för er andra? Hur många är det nu i gruppen som hunnit bli gravida? 3-4 iaf?
jag tror man måste tvinga sig själv lite även om ivf grejen alltid är underliggande när man är mitt i det?
tack som frågar, men nej mår tyvärr inte bättre 😩
så psykiskt påfrestand, hade gärna gjort något annat för att skingra tankaena? försöker dock ta det lugnt å se det som tur i oturen att det är semester?
ja precis körde endast Gonal f första vändan men blev maxdos och både gonal f och menopur redan andra vändan?
blev betydligt bättre utfall direkt 😊
Var beredd på många stick några kväll framöver!!
var lite jobbigt när jag även tog fyremadelen också 😩
har du endast kört Gonal f nu?