Quincey skrev 2025-01-15 11:50:40 följande:
Usch känns som att det skulle kunna vara så många olika saker som är fel och man famlar helt i mörkret och hoppas på det bästa. Hade hoppats att det inte skulle vara immunförsvaret eftersom graviditet nr 3 gick till 17 veckor, sen vet man ju inte om det var tur eller något 😩 Får kanske kolla upp det, men nästa återföring känns så långt bort just nu.
Har räknar ut att det kommer kosta ca 100 000 kr och ta ett år att återföra de vi har i frysen, så hoppas verkligen någon är frisk. Blastisarna finns ju redan, frustrerande att inte veta om de är friska eller inte. På nåt sätt hade det varit skönare att göra nya stimuleringar nu, vill inte vara ett år äldre och fattigare och göra nya stimuleringar nästa år..
Åh nej synd med så många kryphål, har kollat lite på det som nästa steg men då känns det lite mer osäkert. Låter rätt trevligt med Cypern dock haha. Känns som att får man väl fram en blastocyst med en behandling borde man kunna få fram nån mer. Sa de varför du skulle testa myo inositol? Vad var det förresten för kromosomtest ni gjorde förut och vad kunde det visa? Visst var det genom cvl?
Har sagt det förut och vet inte om det är till nån tröst men hade också oskyddat sex med min sambo i typ ett halvår när jag var yngre. Har ändå fått blastocyster sen med rätt hjälp och lyckades en gång själva. I efterhand kunde man ana att nåt inte stod rätt till men tror inte det betyder att det är nåt stort fel på äggen. Tog 57 ägg innan vi fick första blastocysterna. Hoppas det ska vända för er nu och det är skönt att känna att man gjort allt man kan ❤️
Ja det behöver ju självklart inte vara det men om det är natural killer cells som är orsaken så kanske det går att göra ngt åt innan nästa återföring. Hur länge måste du vänta? sen ska du såklart orka mentalt också det är väl det också antar jag.
Å gud så slitsamt jag förstår att det tar emot att bara återföra och återföra. blir typ arg över att de inte bara testar dom! Om du ska göra nya uttag så åk någonstans där de testar dom innan!
grejen med deras garanti är att man kan fp erbjudande om 4 försök med egna eller 2 ena och 2 donation.
Om man har dåliga resultat efter två försök så kan dom ge en ett alternativ att få pengarna tillbaka för de sista två försöken (dvs endast betala för de två man gjort) alt göra om till donation. SÅ man kommer i princip aldrig få göra fyra försök och sedan få pengarna tillbaka om dom inte ser att det finns stora chanser. Och då har man betalat full pris för två försök dvs det man gjort får man betala för ändå. Jag tycker definitivt att man kan testa dom ändå. Man betala i steg så vi kommer betala ca 55 k för att göra stimulering och äggplock nu. Om det går till dag 5 så kommer vi betala igen för PGTa och sedan för återföring så tot 80-90 k för ett försök. ex resor dit och medicinen då. SÅ får vi inga blastocyster så har vi i alla fall inte betalat 80 k i onödan vilket känns bra. Får vi blastocyster för första gången så är det värt allt extra helt klart.
De har inte sagt någonting om varför men vi fick varsin lista där det stor ät detta för att eventuellt påverka kvalitet osv.
Fick bara ett mejl med den här infon
för mig: we recommend the following supplements that may improve your egg energy reserves and egg/embryo viability. Please start taking them as soon as you get them:1. Coenzyme Q10 ? 100 mg, 2 times daily
2. Omega 3 ? 1000-1600 mg daily
3. Vitamin D 1000 IU, 2 times daily
4. Folic acid 1000 mcg daily
5. Myoinositol ? 2000 mg, 2 times daily
6. Melatonin ? 3 mg daily
Min partner we recommend the following supplements that may improve your sperm quality. Please, start taking them as soon as you get them:
1. Omega 3 ? 1000-1600 mg daily
2. Folic acid 1000 mcg daily
3. Vitamin D 1000 IU daily
4. Myoinositol ? 2000 mg, 2 times daily
Vi gjorde Karyptype test genom Cvl, de skickade det vidare till Italien. Det var dom som föreslog det för oss så tänker att de borde föreslå det för er också om det trodde det fanns ngn sannolikhet. NI gjorde väl ngt annat slags kromosomtest innan? Jag vet inte riktigt vad de ser med karyptype men typ om det är ngt translokation som gör så vi inte kan få barn. tror jag.
tack för att du säger det betyder mkt även om 6 månader är betydligt kortare och kanske lättare att missa rätt dagar så kort tid. Hoppas verkligen du har rätt och att det kan vända. JA det är det verkligen en sista fight nu sen blir det donation eller tandem på Cypern på en annan klinik som gör det.