• BaeA

Vi som startar IVF 2023

BaeA skrev 2024-10-18 21:05:57 följande:
    Åh, vad fint att få läsa detta! minns när du delade er förlust och alla utmaningar ni varit igenom. Men att ert mirakel och storebror är här nu är otroligt! stort grattis, blir alldeles rörd av detta. njut av bebisbubblan och den nya fasen i livet och tack för hejaropen  ❤️
    Menade givetvis lillebror! ❤️
  • BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-10-19 21:49:18 följande:
    Så spännande! Vad är Zymot? Hjärta Håller tummar och tår! Hjärta
    Det är tekniken som de använder för att välja ut de bästa spermierna inför ICSI.

hur mår du nu efter allt och exet är ute och så? 
  • BaeA
    Quincey skrev 2024-10-20 17:19:06 följande:

Skönt att plocket gick bra, håller tummarna för bra blastocyster!

Varför kunde du inte göra ET efter gonapeptyl, är det ökad risk för överstimulering? Jag har tagit två st gonapeptyl och Ovitrelle vid senaste två plocken och gjort ET båda gångerna.

Ja, det var just det! Om jag även hade tagit en Ovitrelle också hade jag fått göra ET men tydligen inte när det bara är gonapeptyl, och den tas för att minska överstim. men hoppas det går fort nu fram till, men hade varit bra att få testa om det funkat bättre för mig i färsk. Men vet ju inte ens om jag får några blastos denna gång. hur mår du nu? 
  • BaeA
    Quincey skrev 2024-10-21 14:20:01 följande:
    Åh förstår, hade du gjort färsk återföring tidigare eller bara fryst? Blev du överstimulerad sist?

Jag mår ok, glad att min kropp verkat återhämtat sig snabbt och komplikationsfritt men lite nedslagen av att vår nästa IVF inte ser ut att gå lika bra som de tidigare två. Vår bebis har inte gravsatts än utan ser ut som att det kommer ske i vår vilket känns jobbigt.
    jag har bara gjort fryst tidigare då jag blivit överstimulerad. Fick dock lite sämre besked nyss, och det är att bara ett av våra åtta ägg blivit befruktat. Får veta om det klarar sig på torsdag till dag fem. Har tidigare haft ganska hög andel. Så kommer köra på en till stim. Hoppas bara det handlade om att jag hade en dålig cykel och min kropp inte var redo efter MF och för låg dos. känns ju galet om mitt AMH gått ner mycket från 3.8, har ej testat.

vad bra att du återhämtat dig, vad är det som går sämre med denna? beklagar att ni inte fått begrava bebis ännu, man kanske vill ett litet avslut och veta att det finns en trygg plats. 
  • BaeA
    Quincey skrev 2024-10-21 17:07:50 följande:
    Åh tråkiga nyheter. Har ni bytt klinik eller kör ni hos Eliva fortfarande? Låg dos borde påverka antalet ägg inte befruktningen tänker jag? Så svårt att veta vad som påverkar. Tror inte AMH kan gå ner så mycket, jag testade iaf om efter ett år och hade samma som tidigare 1,6.

Hade mycket färre äggblåsor denna gång än alla tidigare fem gånger och blåsorna var små. Måste vara något med aborten tänker jag 😩 Läkaren sa att äggreserven inte kan gå ner så mycket på några månader. Ja precis hjärtskärande när jag tänker på det, att inte veta var han är.

Vi är kvar, vet att det är väldigt delade meningar om mycket där. Men för oss har det funkat väldigt bra och vi känner oss väl omhändertagna. Sen är det såklart beklagligt att du och andra inte haft bra erfarenheter. Men har även bekanta som det gått bra för där. Sen kommer vi kanske behöva vända oss bort/utomlands oavsett för att min ekvation är svårknäckt, men det tar vi då. Det var bara hälften av äggen som var mogna, så därför behövs det nog längre schema. Gick bara 6-7 dagar. nej, hoppas inte heller det, men man vet ingenting, så trött på famla runt. 

Ja, det låter ju ändå som en rimlig förklaring, kommer ni avbryta eller kör ni på? 

Tänker på er och er pojke, så starka ni är ❤️

• BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-10-20 15:10:25 följande:
    Spännande, inte hört om innan, får läsa på om.

Sliten. Stökigt på jobbet. Börjat få utmattnings-känningar. Så jobbar på återhämtningen nu. Men måste samtidigt kika på alternativa jobb fram till mars vilket är stressande. Mycket stressande. Går nog att lösa på ett eller annat sätt, finns alltid jobb som sjuksköterska. Men trivs ju samtidigt där för övrigt, samt kikar ju på hus för mig och djuren (nedgraderat från gård till liten villa inne i samhället), vilket inte är en bra kombination. Väntar på nästa donations-försök med. Allt bara hänger i luften just nu.

Hur mår du? Hjärta

Som jag förstår det är det en relativt ny teknik, hade inte heller hör om det innan. Tror det kanske har något annat namn med? 

förstår att du är helt slut, så mycket emotionellt, mentalt, ekonomiskt som man ska försöka hålla huvud högt för. men du får försöka ta en del i taget och inte allt på en gång för det brukar iaf för mig, öka på stressen. men lättare sagt än gjort, visst?! Men hejar på dig och hoppas det kan bli bra med donatorn också, så ni timear bra.

Jag mår bra, men är lite besviken över mitt resultat denna sprutomgång. Men det är bara påt igen. Väntar svar om jag får göra det direkt nu vid bortfallsblödningen eller om jag måste vänta en cykel. 

Vet inte om det var du som skrev eller Quincey men ja det verkar vilja odla den som är kvar till dag 5 ändå. 

• BaeA
    LMSM skrev 2024-10-23 07:48:23 följande:
    Å vilket tufft besked. Vet hur det känns. Av 10 ägg hade jag 0 befruktade och en annan 2 av 8. Seen har jag haft 80-90% befruktningsgrad andra gånger så det här kan verkligen variera och ske en gång för att sedan få jättehög befruktningsgrad en annan.

Håller tummarna för att det befruktade embryot är starkt och delar sig vidare till dag 5!

Jag kan med ganska stor säkerhet säga att det inte beror på AMH. Jag har jul alltid haft lågt AMH redan från att jag började. Det handlar snarare om antal ägg man får ut på låg eller hög dos då. Kanske var äggen inte tillräckligt mogna den här gången. 

Jag vegt att det är extremt kämpigt med stimulering och plock och sedan att det inte blir bättre än så här men det kan verkligen variera gång på gång. Jag vet hur rolig man kan bli för att det bara ska gå utför efter ett sånt här besked. 
    Vad fint att du skriver detta, det känns verkligen skönt med någon som också haft ?sämre? resultat. Blev så chockad och besviken, men som du säger så har hälften inte ens mogna och jag gick på ett 6-7 dagar schema. Nu till efter bortfallsblödningen ökar vi på till 9. Läkaren så att hon också var lite besviken, så därför jag kanske kände de som ett större nederlag. jag mår verkligen piss av hormonerna blir så labil, värsta känslan usch usch. hoppas det blir ett bättre plock så man kan få lite till frysen. 

vet någon btw hur stor påverkan östrogenet har? Läste någonstans att gällande clear blues digitala test, att om man inte får den blinkande gubben så har man dåligt produktion av östrogen, för mig är det så att kommer direkt till den statiska. för i nästa stim cykel ska jag även få letrozol och drar inte det ner östrogen?
  • BaeA
    Awesomeginger skrev 2024-10-30 04:30:20 följande:

Hej tjejer.

Efter en 60 timmar förlossningen som slutade i akut kejsarsnitt så fick vi äntligen träffa våran lilla grabb i måndags vid 13,47.
    Att man hoppats på en enkel förlossningen efter all kraft och sorg vi fått ta ge för att komma hit spelat ingen roll, Inger ska vara änkelt. 
    Kommer ihåg för ett år sen idag var jag gravid för första gången ej medveten om att en vecka senare så skulle de de sluta i missfall. Och ni ett år senare år han här.

Läser mycket de ni skriver är så jävla imponerad av hur ni alla krigar. Vet att ni alla kommer bli fantastiskt föräldara och att de är så orättvist att inger barn fått uppleva lyckan att ha er till föräldrar än. Kämpa på, hejar på er alla.

Åh din kämpe, han är här nu! Stort stort grattis, så glad för din skull och hoppas att allt ska gå fint nu med föräldrarskapet när han är ute! 
  • BaeA

Vilken härlig läsning J000SSAN, stort grattis till er. låt den lille krabaten stanna där nu när allt ser så fint ut!

själv gjorde jag mitt fjärde plock igår, denna gång fick vi ut 18 ägg med 15 mogna och 12 som befruktats. så väntar nu med spänning på att det ska bli dag 5 och hoppas att någon av dem kommer bli blaston. om de Blir det och allt ser bra ut på min VUL uppföljning kör vi färsk återföring på söndag!! 

• BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-11-16 09:48:26 följande:
    Hur går det för dig? ❤️
    Det blir ingen färsk återföring för mig idag, pga att jag var lite överstimulerad och hade vätska i buken när jag var där och kikade i fredags så de vill ju såklart inte ta den risken. Men hade gärna velat testa färsk. Nu har vi en resa till Portugal (min mans föräldrar bor där) som infaller precis när jag fördmoligen skulle göra återföring i december, vi ska jobba därirfrån sista veckan innan jul. Så vet inte riktigt hur vi ska göra och om vi ska skjuta fram den för att hinna med en till.  Kliniken pratade också om att ville göra Lupron/nedreglring innan FET. Har någon erfarenhet eller kunskap kring det och vad är isf för och nackdelarna? 

Men väntar först på besked i morgon om vi ens har några blaston, är dag 5 idag!! 

Läste också att du väntar på donatorns odling, håller tummarna att det blir bra och att du får någon blasto så att du hinner innan jul.
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-11-14 10:42:49 följande:
    Tack fina du🙏❤️

åh men gud vilka bra odds 🙏🙏håller alla tummar för många blastisar och en återföring på söndag!❤️❤️
    Hur mår du? 
    Vart tyvärr ingen färsk återföring för mig, pga vätska i buken. Så inväntar mens och sen får vi se om planen blir Lupron eller om vi ska försöka med ett FET i naturlig cykel först, det är nästan min önskan om det blir många blaston. Vill gå på så lite horomner som möjligt pga mår skit av det.
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-11-17 16:06:11 följande:

Jo jag mår helt ok, trött som fan, ömma bröst och så fortf! Tog test igår som fortf var 3+! men så rädd ändå! Ska på nytt VUL imorgon och se om hjärtat slår🙏sjukt nervöst! 

åh jävla skit:( jag har aldrig gjort en färsk heller?. Också viljat prova det! Vet hormonerna kan få en och må skit men samtidigt, tagit mest hormoner denna gång och aldrig kommit så långt iaf! Så ngt måste det ju hjälpa🙏nästan rädd för och sluta nu ist! 

Fick precis svar att jag har fått tre blastocyster till frysen. Även om jag blev lite besviken på att det var så ?få? på 12 befruktade är vi jätteglada. 4AA, 4AB & 5AC så håller tummarna för att dessa är friska nu! Skickar alla på testning.

läste att du var på VUL idag och ska tillbaka för att mäta nästa vecka, håller tummarna att den lilla fortsätter växa som den ska. ❤️
  • BaeA

Är det någon av er här som har koll på spermierna och mobilitet/fragmentering. Pratade med kliniken idag och frågade vad den främsta orsaken till att embryona avstannat och fick då till svar fragmentering, undrade om det var jag eller min man. men fick då höra att hans rörlighet sjunkit drastiskt. i juni 2023 när vi gjorde första plocket låg de på 67%, gick sen till 58%, 48% och nu sista plocket på 41%. Han är ung 32 år. Äter kosttillskott och har tagit tag i hälsa och träning bättre sen vi började detta även om han varit lite sloppy innan. men absolut inte ohälsosam. vi båda vart nog lite chockade över att de sjunkit så, så tänkte därför höra med er om ni vet? 

• BaeA
    Quincey skrev 2024-11-19 17:46:23 följande:
    Skulle inte oroa mig för mycket för det. Anledningen vi fick till att vi inte fick blastocyster på våra 3 första IVF försök var just fragmentering. Min sambos rörlighet har sen varierat mellan 67% och 35% i år och vi fick samma resultat båda gångerna sett till befruktade ägg och blastocyster. Tror det varierar mycket i allmänhet, 40% rörlighet anses inte vara nedsatt, gränsen går väl vid 32%.
    Tack så mycket för svar, när jag pratade med sköterskan och frågade så hon nämligen 50%, men hon är också ny. för vid en snabb googling läste jag 40-75%. Men vi fick tre fina blaston iaf och innan jag stressar över framtiden så ska vi se till att återföra dem! men gillar alltid att vara steget före. 

hur länge ska du stimuleras? 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023