Björkenli skrev 2024-09-28 09:48:01 följande:
Tack för infon!
Ändå positivt att de gör iui men 3 äggblåsor, och inte hade ändå hårdare krav.
Att det skulle vara olagligt att försöka själv med först än 3 verkar osannolikt...! Vem skulle man begå ett brott mot, en själv?
De kommer de fråga vilka behandlingar jag redan gjort och vad tidigare utredning visade.
Om jag säger att jag gjort behandling i Danmark måste jag då trots allt ändå ljuga om jag inte vill säga att jag gjort utredningen i Sverige...
Det känns bara så jobbigt...
Alternativ en annan slags lögn och jag påbud utredningen i Sverige men om de frågar om tidigare psykosocial utredning, att nämna att jag aldrig gjorde den eftersom jag visste att jag ändå ville ha behandlingen i Danmark.
Men jag avskyr verkligen att behöva tänka på hur jag ska säga allting så att det då inte blir uppenbart att jag inte berättar allt.
Hade varit så mycket skönare att kunna säga som det är
Nu är det ändå 1.5 år sedan jag gjorde den utredningen, så det är ju inte konstigt att ens förutsättningar kan ändras?
Sa de något annat relevant ni till dig på cvl? Som du hade nytta av?
Jag förstår att de hellre vill göra ivf..
Sellmer har ju sagt samma till mig..
Men när jag sa då att om jag gör ivf en gång , är chanserna verkligen högre än iui x flera, och då blev de tysta.. de hade ändå sagt 20% chans för mig bud IUI med 3 äggblåsor, och jag kan göra minst 2 IUI för samma pris som en ivf... på 2 IUI med 3 äggblåsor kommer chansen up till 40%. Medan chanserna för ivf är betydligt mindre!
Så för mig känns det som du väldigt lätt beslut.
Önskar i efterhand, nu med mer kunskap, att jag lagt pengarna på bara IUI istället. Totala chansen hade blivit högre!
Ja alltså det är nog snarare så att det för dom är felaktigt att behandla mig med letrozol och låta mig försöka hemma utan att de kontrollerar att det Max blir tre blåsor..
dvs att de skriver ut medicinen. Skulle jag sjölv plötsligt ägglossa fyra ägg på en gång och försöka hemma så är Det såkalrt inte samma sak hehe.
Jag förstår du har säkert rätt när det gäller att man ändå får ut Max 3 ägg så kan det säker vara. fenerellt har man väl ofta inte ens plock på bara tre ägg?
Jag tror det är bäst om du har din konsultation med dom och berättar fin historia för det är såklart väldigt olika för oss, till mig sa de bara att de i princip alltid råder till ivf för det är stört chans.
angående att du berättar sin historia när det kommer till behandlingar du gjort anser jag inte att det är samma sak som att du gjort utredning i Sverige med.
dvs att du säger att du gjort ivf och iui i Danmark kräver inte att du förklarar Vrf du inte gjort o sveirge. När det kommer till donation har väl Danmark länge varit vanligare iom att man får reda på mer om donatorerna osv?
göe det som känns bäst för dig men att inte säga att du blev nekad i Sverige är absolut inget fel Enligt mig.