Mathilda88 skrev 2024-08-31 01:11:19 följande:
Ja, allt velande och osäkerheten äter upp en inifrån.. För det maler på i bakgrunden hela tiden och tar energi. Nu har man äntligen kunnat stänga ner de frågorna.
Vet inte om du haft så mkt sämre än mig egentligen? Men samtidigt så himla svårt att jämföra, flertalet i äggdonations-tråden hade mkt bättre resultat än mig och lyckades ändå inte förrän de gick till ÄD, så det där är så fruktansvärt svårt. Och andra med sämre resultat än mig (men på andra punkter) har lyckats. Så om det är ngt jag lärt mig under denna resan så är det hur svårt det är att jämföra
Såg nyss ett avsnitt av en bebis-serie där ett par lyckades på deras 18e IVF-försök. (Oklart om det var 18 äggplock eller återföringar etc. USA). Så länge hade jag aldrig pallat.
Håller alla tummar och tår för dig!!
Intressant, har själv tänkt tanken att jag saknade en syster nu att kunna få donerade ägg ifrån (har två yngre bröder istället), vi hade ju delat DNA med samma föräldrar då. Men visst, kan kanske bli förvirrande för barnet när det blir äldre att få veta att ägget kom från moster. Det är iallafall orsaken till att jag inte tackat ja till erbjudandet från svägerskan eller frågat min kusin om donation - kan bli snurrigt för barnet när den växer upp och har den genetiska mamman i närheten. Nu blir det ngn okänd ute i den stora vida världen så vi kan fokusera på varandra.
ja jag förstår precis vad du känner. Jag känner mig helt avtrubbad det här försöket glömde tom ta första sprutan som förhindrar ägglossning så fick ta den morgonen efter. Tror jag redan gett upp på ngt sätt hehe.
Jo men det har jag nog, måste få mkt högre dos för att få ut några ägg och sen har jag ju inte lyckats få ngn till frysen eller bli gravid. Sen är det ju som du säger inte så bra att jämföra kanske även om man kanske får lita att luta sig mot om det är dags att kolla andra alternativ osv.
Å herregud, om det är 18 äggplock måste det vara en supermänniska haha. Vet att min kusin gjort 14 innan det gick men då var det tillslut med donation tror jag.
tack detsamma.
Ja jag tänkte att det skulle vara skönt på ngt sätt men enligt läkaren handlar det om frågor som kan dyka upp eller situationer som kan bli jobbiga. tex att min syster i framtiden skulle få svårt att få barn eller om barnet blir sjukt eller min systers barn ( hon har inga idag oklart om hon någonsin vill) skulle bli sjukt. Han gjorde helt klart så en del frågor jag inte funderat på dök upp men jag tror det är enda alternativet för oss då min pojkvän verkar helt emot allt annat.
Min bror och hans flickvän har precis gått igenom sin första ivf, de fick ut 15 ägg och 5 6 delade sig vidare men endast en klarade sig till dag fem och gick att frysa in ( överstimulerad) tänk att få en till frysen på första försöket var allt jag kunde tänka!