• BaeA

Vi som startar IVF 2023

J000ssan skrev 2024-10-10 12:33:31 följande:

Åh vad tråkigt 💔💔💔
    grym du är som orkar gå på stim och äggplock direkt🙏håller alla tummar för guldägg denna gången! 

❤️❤️

ja, så tråkigt! men var typ inställd på det, så när mensen kom så kände jag bara att nu kör vi 3.0 och hoppas på att äggen och stim kommer fungera bättre denna runda. jag vet ju faktiskt att jag kan bli gravid och det är det som håller mig motivationen och hoppet uppe. har precis tagit min första spruta. menopur 225, ska tillbaka på tisdag för att se hur det går. men betydligt lägre dos än sist, för nu är ambitionen att få 5-7 st istället för 30st som senast. Hur mår du? 
  • BaeA
    JohannisenIVF skrev 2024-10-11 17:40:13 följande:

Hej alla! I förrgår kom äntligen vår efterlängtade lilla dotter till världen efter många års kämpande. Tack för allt stöd ni varit tidigare under åren som vi alla kämpat och jag läser fortfarande och tänker på er alla. Hjärta

kan varmt rekommendera Fertilitetplus och att följa deras rekommendationer på dropp-behandlingar om ni misstänker immunförsvaret som jag. För oss fungerade det även om det tar mycket tid, resor och pengar. 

Åhhh, i mål vilken vinst! Stort grattis och tack för att du delar! ❤️
  • BaeA
    Macbookpro skrev 2024-10-11 18:56:24 följande:
    har precis också börjar med sprutorna efter att missat med sista ägget! Nu kör vi!!
    Åh, heja heja! Vilket protokoll kör du? 
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-10-11 12:17:28 följande:
    Men va härligt och tänka så🙏hejja dig!❤️ 3.0 låter magiskt och klokt med färre bra ägg ist🙏🙏håller alla tummar för denna omgången, uppdatera gärna 🙏

jo jag mår helt ok, mkt tabletter varje kväll och onsdag är det dags för kontroll inför insättning, tyvärr inte alls peppad denna gång, nog undermedvetet att skydda sig för ännu ett misslyckande! ❤️💔
    Tack snälla, ja det kommer jag, ni är alltid de första att veta hur det går 😅! Känner med dig kring att skydda sig, hur ska man annars orka. Men håller tummarna för dig på onsdag, någon gång vänder det! ❤️
  • BaeA
    Macbookpro skrev 2024-10-11 23:15:25 följande:

Det korta. själv? ska till Sofiahemmet redan den 16e för ultraljud.
    måste säga att jah ändå vant mig haha. sprutorna känns inte alls lika jobbiga för mig denna omgång.

Samma, ska till Eliva tisdag och sedan blir det plock torsdag fredag beroende på hur det ser ut. tycker inte heller menpouren är så illa, det mest fyremadel och gonapeptyl, med tjockare nålar! Men förhoppningsvis slipper man dem denna gång! 
  • BaeA
    Macbookpro skrev 2024-10-12 16:59:57 följande:
    Vad får du för sprutor och doser? och hur vet du vad som är orsaken till att ni inte lyckats bli gravida på egen hand? 

jag får Gornal-f 150 och sen Ganirelix. 
    vi vet inte varför vi inte lyckats bli gravida på egen hand, min mans spermier har något låg motelitet men inget som skulle hindra egentligen. 
    Denna gång får jag en mycket lägre dos. 225 menopur som jag ska ta tills tisdag för att se hur folliklarna har   utvecklat sig. Sen antar jag det blir fyremadel eller gonpeptyl. Vi vet inte helt säkert med tanke på att alla tester vi gjort sett bra ut. Men troligtvis är det immunförsvaret som spökar. då jag haft förhöjda NK celler i blodet.  
  • BaeA
    Macbookpro skrev 2024-10-15 07:51:08 följande:
    Hur fick du/får man reda på om immunförsvaret är ett issue? De har inte sagt något om det till mig nämligen.
    jag kollade upp det privat via Marie på fertilitetsplus. som jag förstår det så tror inte landstingsanslutna kliniker jättemycket på att man kan ha immunproblem. men jag är även med i några fb grupper där det pratas mycket om immunproblem.

https://www.facebook.com/share/Tj99uYTwbYv4Ukca/?mibextid=K35XfP

https://www.facebook.com/share/Ru3vr5QxmCj44VKK/?mibextid=K35XfP
  • BaeA
    Gjorde mitt tredje ÄP idag, och det gick toppen. Hade lite lägre dos än sist, så vi fick ut 8st som kommer att befruktats via PICSI och Zymot. Skulle först fått göra en färsk återföring men fick gonapeptyl som ÄL spruta så därför måste jag vänta, lite segt såklart men uppskattar också att de vill göra ordentligt. Denna gång kommer vi   ni-PGT testa vätskan dem ligger i för att se så att det inte finns några kromosomfel. Så inväntar bortfallsblödning och sedan i nästa cykel kör vi modifierad naturlig. 
  • BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-10-17 23:31:47 följande:
    Beklagar! Gråter Men så skönt att köra på direkt igen och inte behöva vänta iallafall! {#emotions_dlg.flower}Hjärta Hur har det gått?
    Tack, det gick bra gjorde ÄP idag. 
  • BaeA
    Femling skrev 2024-10-18 19:59:17 följande:

Hej på er som varit med här ett tag och som kommer ihåg mig :)

igår föddes vår efterlängtade lille pojke, nästan exakt ett år efter att vi förlorade vår första pojke som föddes i vecka 21 i oktober 2023. Är en helt otrolig känsla att få hålla om sin friska, vackra son och det är ändå fascinerande hur livet kan gå från totalt mörker till total lycka på ett år ❤️

följer er andra kämpar här och GE INTE UPP! I slutändan är det värt allt ❤️ 

Åh, vad fint att få läsa detta! minns när du delade er förlust och alla utmaningar ni varit igenom. Men att ert mirakel och storebror är här nu är otroligt! stort grattis, blir alldeles rörd av detta. njut av bebisbubblan och den nya fasen i livet och tack för hejaropen  ❤️
  • BaeA
    BaeA skrev 2024-10-18 21:05:57 följande:
    Åh, vad fint att få läsa detta! minns när du delade er förlust och alla utmaningar ni varit igenom. Men att ert mirakel och storebror är här nu är otroligt! stort grattis, blir alldeles rörd av detta. njut av bebisbubblan och den nya fasen i livet och tack för hejaropen  ❤️
    Menade givetvis lillebror! ❤️
  • BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-10-19 21:49:18 följande:
    Så spännande! Vad är Zymot? Hjärta Håller tummar och tår! Hjärta
    Det är tekniken som de använder för att välja ut de bästa spermierna inför ICSI.

hur mår du nu efter allt och exet är ute och så? 
  • BaeA
    Quincey skrev 2024-10-20 17:19:06 följande:

Skönt att plocket gick bra, håller tummarna för bra blastocyster!

Varför kunde du inte göra ET efter gonapeptyl, är det ökad risk för överstimulering? Jag har tagit två st gonapeptyl och Ovitrelle vid senaste två plocken och gjort ET båda gångerna.

Ja, det var just det! Om jag även hade tagit en Ovitrelle också hade jag fått göra ET men tydligen inte när det bara är gonapeptyl, och den tas för att minska överstim. men hoppas det går fort nu fram till, men hade varit bra att få testa om det funkat bättre för mig i färsk. Men vet ju inte ens om jag får några blastos denna gång. hur mår du nu? 
  • BaeA
    Quincey skrev 2024-10-21 14:20:01 följande:
    Åh förstår, hade du gjort färsk återföring tidigare eller bara fryst? Blev du överstimulerad sist?

Jag mår ok, glad att min kropp verkat återhämtat sig snabbt och komplikationsfritt men lite nedslagen av att vår nästa IVF inte ser ut att gå lika bra som de tidigare två. Vår bebis har inte gravsatts än utan ser ut som att det kommer ske i vår vilket känns jobbigt.
    jag har bara gjort fryst tidigare då jag blivit överstimulerad. Fick dock lite sämre besked nyss, och det är att bara ett av våra åtta ägg blivit befruktat. Får veta om det klarar sig på torsdag till dag fem. Har tidigare haft ganska hög andel. Så kommer köra på en till stim. Hoppas bara det handlade om att jag hade en dålig cykel och min kropp inte var redo efter MF och för låg dos. känns ju galet om mitt AMH gått ner mycket från 3.8, har ej testat.

vad bra att du återhämtat dig, vad är det som går sämre med denna? beklagar att ni inte fått begrava bebis ännu, man kanske vill ett litet avslut och veta att det finns en trygg plats. 
  • BaeA
    Quincey skrev 2024-10-21 17:07:50 följande:
    Åh tråkiga nyheter. Har ni bytt klinik eller kör ni hos Eliva fortfarande? Låg dos borde påverka antalet ägg inte befruktningen tänker jag? Så svårt att veta vad som påverkar. Tror inte AMH kan gå ner så mycket, jag testade iaf om efter ett år och hade samma som tidigare 1,6.

Hade mycket färre äggblåsor denna gång än alla tidigare fem gånger och blåsorna var små. Måste vara något med aborten tänker jag 😩 Läkaren sa att äggreserven inte kan gå ner så mycket på några månader. Ja precis hjärtskärande när jag tänker på det, att inte veta var han är.

Vi är kvar, vet att det är väldigt delade meningar om mycket där. Men för oss har det funkat väldigt bra och vi känner oss väl omhändertagna. Sen är det såklart beklagligt att du och andra inte haft bra erfarenheter. Men har även bekanta som det gått bra för där. Sen kommer vi kanske behöva vända oss bort/utomlands oavsett för att min ekvation är svårknäckt, men det tar vi då. Det var bara hälften av äggen som var mogna, så därför behövs det nog längre schema. Gick bara 6-7 dagar. nej, hoppas inte heller det, men man vet ingenting, så trött på famla runt. 

Ja, det låter ju ändå som en rimlig förklaring, kommer ni avbryta eller kör ni på? 

Tänker på er och er pojke, så starka ni är ❤️

• BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-10-20 15:10:25 följande:
    Spännande, inte hört om innan, får läsa på om.

Sliten. Stökigt på jobbet. Börjat få utmattnings-känningar. Så jobbar på återhämtningen nu. Men måste samtidigt kika på alternativa jobb fram till mars vilket är stressande. Mycket stressande. Går nog att lösa på ett eller annat sätt, finns alltid jobb som sjuksköterska. Men trivs ju samtidigt där för övrigt, samt kikar ju på hus för mig och djuren (nedgraderat från gård till liten villa inne i samhället), vilket inte är en bra kombination. Väntar på nästa donations-försök med. Allt bara hänger i luften just nu.

Hur mår du? Hjärta

Som jag förstår det är det en relativt ny teknik, hade inte heller hör om det innan. Tror det kanske har något annat namn med? 

förstår att du är helt slut, så mycket emotionellt, mentalt, ekonomiskt som man ska försöka hålla huvud högt för. men du får försöka ta en del i taget och inte allt på en gång för det brukar iaf för mig, öka på stressen. men lättare sagt än gjort, visst?! Men hejar på dig och hoppas det kan bli bra med donatorn också, så ni timear bra.

Jag mår bra, men är lite besviken över mitt resultat denna sprutomgång. Men det är bara påt igen. Väntar svar om jag får göra det direkt nu vid bortfallsblödningen eller om jag måste vänta en cykel. 

Vet inte om det var du som skrev eller Quincey men ja det verkar vilja odla den som är kvar till dag 5 ändå. 

• BaeA
    LMSM skrev 2024-10-23 07:48:23 följande:
    Å vilket tufft besked. Vet hur det känns. Av 10 ägg hade jag 0 befruktade och en annan 2 av 8. Seen har jag haft 80-90% befruktningsgrad andra gånger så det här kan verkligen variera och ske en gång för att sedan få jättehög befruktningsgrad en annan.

Håller tummarna för att det befruktade embryot är starkt och delar sig vidare till dag 5!

Jag kan med ganska stor säkerhet säga att det inte beror på AMH. Jag har jul alltid haft lågt AMH redan från att jag började. Det handlar snarare om antal ägg man får ut på låg eller hög dos då. Kanske var äggen inte tillräckligt mogna den här gången. 

Jag vegt att det är extremt kämpigt med stimulering och plock och sedan att det inte blir bättre än så här men det kan verkligen variera gång på gång. Jag vet hur rolig man kan bli för att det bara ska gå utför efter ett sånt här besked. 
    Vad fint att du skriver detta, det känns verkligen skönt med någon som också haft ?sämre? resultat. Blev så chockad och besviken, men som du säger så har hälften inte ens mogna och jag gick på ett 6-7 dagar schema. Nu till efter bortfallsblödningen ökar vi på till 9. Läkaren så att hon också var lite besviken, så därför jag kanske kände de som ett större nederlag. jag mår verkligen piss av hormonerna blir så labil, värsta känslan usch usch. hoppas det blir ett bättre plock så man kan få lite till frysen. 

vet någon btw hur stor påverkan östrogenet har? Läste någonstans att gällande clear blues digitala test, att om man inte får den blinkande gubben så har man dåligt produktion av östrogen, för mig är det så att kommer direkt till den statiska. för i nästa stim cykel ska jag även få letrozol och drar inte det ner östrogen?
  • BaeA
    Awesomeginger skrev 2024-10-30 04:30:20 följande:

Hej tjejer.

Efter en 60 timmar förlossningen som slutade i akut kejsarsnitt så fick vi äntligen träffa våran lilla grabb i måndags vid 13,47.
    Att man hoppats på en enkel förlossningen efter all kraft och sorg vi fått ta ge för att komma hit spelat ingen roll, Inger ska vara änkelt. 
    Kommer ihåg för ett år sen idag var jag gravid för första gången ej medveten om att en vecka senare så skulle de de sluta i missfall. Och ni ett år senare år han här.

Läser mycket de ni skriver är så jävla imponerad av hur ni alla krigar. Vet att ni alla kommer bli fantastiskt föräldara och att de är så orättvist att inger barn fått uppleva lyckan att ha er till föräldrar än. Kämpa på, hejar på er alla.

Åh din kämpe, han är här nu! Stort stort grattis, så glad för din skull och hoppas att allt ska gå fint nu med föräldrarskapet när han är ute! 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023