Vi som startar IVF 2023
Hej!
Nu har jag läst igenom hela tråden, och är så imponerad över alla som kämpar. Hoppas vi får våra efterlängtade + tids nog. Min man och jag har försökt i snart två år, med ett tidigt missfall i sept 21. vi har precis genomgått försök 1. Allt ser bra ut både hos honom och mig.
För egen del kom livets största chock igår. Gjorde äggplock för en vecka sedan där man fick ut 19 ägg varv av 11 vart befruktade, men ingen av dem klarade sig till frysen. I dagsläget vet jag inte så mycket mer då sköterskan ville boka in oss oss doktorn den 27/6. Fick även min ?mens?, en vecka efter ÄP. Har aldrig blött så mycket och det kom även massa koagulerat blod i går morse i två omgångar. Var dock så chockad efter beskedet att jag glömde fråga om det.
Jag hoppas att nästa försök kommer ge bättre utfall för det kommer också vara min första cykel efter bättre intag av kosttillskott, har legat lågt på både järn och d-vitamin vilket kan bidra till infertilitet och de tar ju 3 cykler innan man ev förbättrat äggkvaliten, någon som har erfarenhet av att stärka upp?
I bagaget har jag även en operation av myom och när jag var på ultraljud sa min doktor att jag hade ?kissing ovaries? men att det inte är någon fara. När jag själv googlat så kan jag inte läsa något ?bra? med det, någon som vet om det kan bidra till sämre äggkvalite? ska fråga alla frågor när jag är där, men igår kändes det som att hela min värld rasade för hade inte i min vildaste fantasi trott att vi skulle landa på 0.