Mathilda88 skrev 2023-11-10 04:41:30 följande:
Så tråkigt! RMC Malmö forskade om de testerna för ett antal år sedan och konstaterade att det gav stort fördel och mkt gott resultat att ta de testerna för att kunna höja resultaten av IVF signifikant, därför har de som rutin att det testet utförs på alla män. Något att vara tacksam för mot RMC Malmö.
Jo precis, och de säger att de tror det är min äggkvalite som är dålig pga att embryona fragmenteras så illa under celldelningen.. 😢 Suck, knäckande det här.
Nej så sant, 2-3 gånger är inte mycket jämfört med flera andra man hört om. Men när man redan har ihållande smärtproblematik efter andra äggplocket samt inte kan leva (rida eller träna) eller jobba fullt ut under stimuleringarna så tär det ordentligt 😣. Andra verkar kunna leva normalt, då blir det inte så stor påverkan liksom.. 🙏. Här läggs mina tävlings- och framtidsplaner på hyllan i 4 veckor åt gången.. Och gångna veckornas/månadernas träning faller ur och får börjas om på nytt igen. Jag gör ju det såklart för att man så gärna vill ha barn, men det i kombination med totala bakslagen gör det hela fruktansvärt jobbigt. Men just nu är tunneln ljusare medan vi försöker igen 🙏.
Jag tar alla tillskott som It Starts With The egg rekommenderar utifrån bla äggkvalité. Q10, alfa-liponsyra, ashwaganda, B-vitamin, C-vitamin, D-vitamin, E-vitamin, Omega3, multivitamin gravid och extra Folacin bla. Melatonin till att ta till kommande stimulering.
Lagar egen mat och matlådor, äter kött mm som svensk husmanskost, undviker att värma i plastlådor, äter ytterst sällan snabbmat. Nej precis, man anklagar sig själv för mkt och försöker få allt perfekt enligt konstens alla regler, samtidigt som andra kan göra hur som helst och ändå bli gravida oavsett om de vill eller ej.
Jag förstår dig och jag har upplevt samma medan de flesta jag pratat med säger att de mått bra under behandlingen.
Jag tänkte att det kanske hade med min höga dos att göra- men jag känner verkligen igen mig i att livet pausas på grund av smärta osv från behandlingen.
Då tar tu verkligen allt hoppas det ger resultat nästa gång! Jag har tom börjat med 600 mg Q10 och tror jag börjat må rätt dåligt av alla piller jag stoppar i mig nu också hehe. Jag vet det är så lätt att anklaga sig själv och tänka att var det för att jag åt det där som det inte gick osv men det kan det ju inte vara iom hur illa många lever.