Vi som startar IVF 2023
Jo jag mår mkt bättre, dock ej återställd än. Provar rida lite då och då för att stämma av om kroppen är hel än. Blir bättre, men håller som mest en dag, sen kommer värken och smärtan i nedersta op-såret. Så inre bukhinnan behöver väl mer tid än.. Nu har vi tagit oss några dagar i stugan och njutit av skog och lugn. Imorgon åker jag tillbaka för att konsultera Lunds IVF och sen jobba nätter hela helgen. Nästa vecka blir det konsultation med CVL. Har bytt läkare från samma kvinnliga från i våras till en manlig. Så får se vad de säger. Känns lite spännande.
Sen när jag sitter och läser igenom mina inlägg från gångna året och sammanställer vår resa så känns det verkligen inte lysande alls, verkligen tvärtom - och att jag ens lägger tid på att ev göra ett sjätte försök känns rent av idiotiskt. Men samtidigt så gick ju ngt rätt nu på slutet - gravid trots bara två normalt befruktade embryon ut av 11, sämsta av alla plock 😅.
Fascinerande denna värld är väl det minsta man kan säga?
Vad skönt att du iaf kan säga du mår bättre, det är en milstolpe i sig🙏❤️ och att du provar dig fram, små steg leder till dem stora stegen i slutändan! Du är en sån kämpe🙏🙏 att bara byta läkare kan betyda massor! och när det känns spännande är det en positiv känsla! Skogen och stuga låter helt magiskt, bästa platsen för återhämtning, naturen!!!!
nej du är inte alls idiotisk, så länge man har energi och vill ngt ska man inte ge upp, och att ni ändå blev gravida är hopp, så du ska inte alls känna idioti! Jag förstår dig 100%!
ja denna värld är sjuk, vi var på kontroll inför insättning igår, 10 min besök och resten av dagen sov jag typ, alltså minsta lilla tar så mkt på krafterna, denna resan är så krävande! Men man har ju sitt mål och vill inte ge upp!
nu har vi insättning 29:e med min favorit läkare, han som gett resultat varje gång om än det inte slutat med fortsatt graviditet! Ikväll tar vi ovitrelle! Så nu är man spänd 🙏❤️❤️❤️