Vi som startar IVF 2023
Håller med dig hellre sprutor än det där kladdet 🤣
jag fick ju mens trots cyklogest då jag inte var gravid, men var ändå tvungen att fortsätta till testdag, så jäkla klibbigt å äckligt att hålla på med det där när man hade mens!!! Dessutom ibland ? ivf mens ? som var 19 ggr värre än vanlig mens 😩
tack som frågar, mår sådär, mådde jätte illa natten till igår, så tog sista postafen igår när jag gick och la mig så kunde faktiskt sova i natt, sedan om det berodde på postafen eller inte vet jag inte.
inte tagit någon postafen på jätte länge då jag är skeptisk till dessa också? att de inte hjälper 😂
men ja de kanske lindrar? eftersom jag känner mig konstant åksjuk/ sjösjuk så borde de ju hjälp lite kanske 😅
vågar inte ta Lergigan comp jag fått, men har de här om det skulle bli värre/ katastrof 😂
hoppas du kan njuta av fredagen och ett gott glas vin eller något annat du suktat efter 🥰
Varför vågar du inte ta lergigan? Jag har för mig att de är så "snälla" att det tom är receptfria i tex Danmark.
Jag tror att väldigt många kosttillskott som säljs online inte ens innehåller det de utlovar. Ska man ta något är det nog bäst att få från läkare och sen dessutom ta prover före och efter för att säkerställa att man höjt sina värden. Det är inte heller säkert att utskrivet via läkare alla gånger fungerar. Jag hade D-vitaminbrist och fick recept utskrivet. Ett halvår senare var det ännu lägre. Då skrev man ut D-droppar och då först tog min kropp upp det.
Tyvärr kan jag inte unna mig något vin ännu - de får jag göra först efter mensen kommit. Jag får alltid sån kraftig mensvärk (och precis som du skriver så kanske det blir ännu värre nu efter IVF) att jag alltid måste ta väldigt starka mediciner som jag inte kan blanda med alkohol. Så nu får man snällt vänta ett tag till haha
Sen blir det massa vin följt av massa sprutor följt av massa ägg! :D