Vi som startar IVF 2023
Förstår känslan av att inte vilja ha ett slutgiltigt negativt resultat, speciellt när mensen ändå inte börjar och man kan inte göra så mycket mer än att vänta. Skulle du börja med sprutor vid nästa blödning?
Vad bra att du fick en positiv känsla av en av donatorerna och att hon påminde om dig med många liknande intressen. Måste vara enklare att ge sig in i den processen om man får denna typ av information. Skönt att ha en plan B om det inte skulle gå med egna ägg.
Jag ska ha plock nångång nästa vecka. Har mycket ångest inför återföring om de väljer att odla till blastocyster. Är ett trauma från de första tre IVF-försöken att vi hade så dålig embryoutveckling och vet inte om vi bara hade tur sist som kunde odla till fem dagar. Vill snabbspola förbi till det är över.
Man vet inte vad man ska tro.
Jag fungerar så att jag försöker att inte ha några förhoppningar, och så får jag bli positivt överraskad istället... som när jag fick 6 äggblåsor sist fast jag inte ens hade kunnat räkna med en enda eftersom jag också fått noll tidigare på stimulering...
Så ja slumpen verkar spela en väldigt stor roll!!
Och sen att just de bra äggen alla väljas ut av kroppen och att man ska få ut dem vid ÄP..
Nog bara tur och slumpen i slutändan.