LMSM skrev 2024-04-24 08:53:08 följande:
Ja alltså jag förstår precis vad du känner kan inte säga annat! Man är så inne i att få det att fungera med ens egna ägg men in the end of the day är nog det viktigaste för mig att få vara mamma även om tanken på att inte få med mina egna ägg just nu är helt förkrossande!
jag rekommenderar dig dock att gå på ett seminarium med Olgakliniken.
väldigt mycket intressant information hur mkt man faktiskt påverkar genom att bära barnet. väldigt intressant! om man väljer den kliniken (kanske dyrare) så kan man även se egenskaper hos donatorn osv.
jag förstår verkligen vad du menar. Jag förlorade ju nyligen min pappa och vi är så extremt lika utseendemässigt och på andra sätt och det är en stod soeg att inte få göra hans gener vidare om det skulle bli så.
jah tror dock det mer handlar om att landa i tanken och vi är inte där ännu.
Ah ok jag skippade Olgas seminarie i söndags! Dels för att jag sett presentationen och förstod att d
inte fanns någon chans att jag skulle gå pengarna tillbaka garantin. Och dels att jag vaknade förkyld och bara ville stanna i soffan.
Men hade ju varit intressant att höra om ÄD, låter ju intressant att man kan välja lite egenskaper där!
Jag känner stressen för jag fyllde 40 i januari så även för ÄD vill jag inte vänta så länge. Kommer vara en process när man väl bestämt sig också, och ta tid innan man ev blir gravid.
Önskar jag hade mer tid att fundera...
Min granne fick barn när hon var 42 och hon är 75 typ nu. Det känns lite "konstigt" att se hennes dotter så mycket yngre än man kan förvänta sig. De flesta i den åldern fick ju barn mycket tidigare. Jag ville aldrig bli en gammal mamma men det är ju för sent men vill inte att tiden ska gå mer än nödvändig iaf..
.....
Jag kan inte komma över att jag inte frysta ägg för några år sedan. Att jag inte kollade upp mer. Bara stoppade huvudet i sanden och hoppades att det skulle lösa sig om jag nu skulle skaffa själv så småningom. Ett misstag som jag får ångra resten av livet.