Orkidé8181 skrev 2023-07-24 23:16:54 följande:
Men, det finns fortfarande hopp❤️
kände exakt så som du beskriver? kände mig liksom likgiltig nu sist och hade inte förväntat mig något och såg faktiskt fram emot paus, sommar och semester?
vilket också gjorde att jag inte testade förren RD 11, gick emot allt jag hade tänkt 😂
inte tjuvstarta ensam hemma OM OM OM det skulle var positivt?
så det sprack ju 😂
jag håller fortsatt tummarna för sig och att din molande värk beror på något annat? den verkar ju inte komma direkt när du tagit cyklogesten så som den gör på mig?
Ja hopp finns det alltid men känner mig väldigt säker på att det inte kommer ta sig. Känns liksom för bra för att vara sant..
Imorgon är det 2 veckor sedan äggplock och RD12 så funderar på att testa igen då.. Förra månaden fick jag mens precis 2 veckor efter äggplocket.. ..
Min värk är dock inte molande värk utan mer som kramp/hugg som försvinner på ca 10 sekunder.. och eftersom det varit så sen ET så skulle de vara märkligt om det var gravsymptom. Jag tänker dock att det kanske kan vara något som har att göra med det vi skrivit om innan att man väckt äggledarna... eller i detta fallet livmodern? Genom tex återföringen genom cervix eller att faktiskt ha ett embryo där osv.. Senaste nästan 30 åren har min stackars livmoder bara fått uppleva mensvärk och varit på defensiven haha ;)
Lunaymar skrev 2023-07-25 06:50:06 följande:
Ahaa, du väntar på TD. Håller tummarna för dig!!
uppsvullen mage, gaser, frossa på kvällar (men det hade jag vid förra graviditeten också, och utan progesteron då). lite Huvudvärk de senaste 10 dagarna också. Men ingen ångest som jag fick med Lutinus, det var hemskt. Sedan har jag ont i mina knä och nu läste jag att ledbesvär kan vara en biverkning. Kul.
Annars är jag illamående, känslig för lukter och har molvärk lite då och då. Och detta är ju något nytt, alltså inget jag hade i början. Så jag vet inte om det är nya biverkningar av cyclogest eller vad det nu är.
jag hoppas verkligen att det går bra för dig!
Tack snälla du! Det är första återföringen så har ganska låga förhoppningar dock...
Är huvudvärk ett tidigt gravtecken? Haft ont i huvudet sen igår och vägrar ge med sig.. håller på bli galen.. sitter och tänker att kan jag inte bara få mens nu så jag vet säkert att jag inte är gravid så jag kan ta en ordentlig smärtstillande haha
Sola13 skrev 2023-07-25 07:11:57 följande:
Jag kände likadant efter min första insättning, man vet att man skulle ha stor tur om det tar sig redan första, för de föredra krävs det ju flera insättningar innan plusset! Men samtidigt var det så spännande och roligt att man faktiskt kommit ett steg längre i processen, man hade faktiskt ett embryo att sätta in, och det i sig är en vinst jämfört med tidigare ❤️ nu, denna gången, tredje insättningen var jag betydligt mer otålig och orolig! Men det känns som när man flippar ett mynt, det kan bli klöve flera gånger på rad men förr eller senare måste det fan bli krona 👑❤️ Så tycker du har helt rätt inställning, det är ok om det inte tog sig denna gången och ni har lärt er och kommit ett steg närmare målet denna omgången. MEN det är verkligen inte kört än, tre dagar till testdag! Håller tummarna ❤️
Det är så konstigt för första IVF:en var jag 110% säker att vi skulle lyckas direkt. Så när vi inte fick något tillbaka blev jag helt chockad. Och sen när vi startade omgång 2 har jag mest känt att det inte kommer ta sig... Inte på ett ledsamt sätt eller så utan mer att det är så det är.
När vi inte fick mer än 1 tillbaka och inget till frysen så tänkte jag faktiskt "så bra, då slipper vi slösa pengar på frysning". Ganska sjukt tänkt egentligen men känner mig väldigt avtrubbad utan att vara direkt ledsen eller nere.
Whenyouneedit skrev 2023-07-25 18:09:52 följande:
Åh, tack för det varma välkomnadet ❤️ Det är en otroligt känslomässig resa detta - och wow, vilket stöd redan där!
Lite kort bakgrund. Jag och min man har försökt sedan juni -22. Gått igenom fertilitetsutredning som visade ingen passage i någon av äggledarna, samt gränsvärde på mortilitet på spermier. Pga att jag har diabetes typ ett har vi inget fritt vårdval utan endast godkänd remiss på KI Huddinge. IVF alt ICSI bör ske oktober - november om allt går som önskat.
Tack till alla som delar såväl känslor, som steg i processen, frågor och tankar. Så viktigt att känna gemenskapen som man får i denna grupp. Mina två bästa vänner som började försöka efter mig är båda gravida, beräknade juli och december, så just nu är det tufft att få stöd runt omkring då jag inte vill älta mina känslor i deras lycka. Så känslan har varit ganska ensam det senaste, så denna grupp känns superfin ❤️
Vad betyder det att ni inte har något fritt vårdval?
Förstår helt det här med vänner.. Vi har försökt i 10 år och längs vägen har ju alla man känner fått barn. Och igen och igen... Kvar var jag och en god vän som inte ville ha barn. Så plötsligt gjorde hon en helomvändning och bestämde sig för att skaffa barn - vid 40 års ålder. Och lyckas på naturlig väg efter några månader. Konstigt nog gav de mig hopp mitt i allt - kan hon lyckas naturligt vid 40 så skall väl vi kunna lyckas med IVF iaf.
För någon halvår sen lärde jag känna en ny kvinna som inte har några barn. Väldigt skönt. Hon berättade för någon månad sedan att de bestämt sig för att börja försöka och sen blev hon gravid på första försöket haha.. Alltså Gud måste sitta där uppe och skratta!!
Mina vänner försöker stötta men jag upplever mest att alla som vet runt om kring mest försöker vara positiva och komma med glädjerop. Och det kan ju inte göra så mycket mer heller - de kan omöjligen förstå vad vi går igenom. Jag förstod inte ens själv innan vad andra menade med ivf-karusellen.. Jag tänkte hur svårt kan det vara? Tjii fick jag...;)
Men denna är grupp är fantastisk. Har man en dålig dag och oro så finns det alltid någon annan som är på bra humör och kan peppa en. Och sen en annan dag kanske man själv är den positiva!