Vi som startar IVF 2023
Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭😭😭
Minns inte om du hade några försök kvar, eller pratade ni om nästa steg om dessa inte fäste?
Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭😭😭
Awesomeginger, tack! Vad bra att ni frågade, har inte hört något om natalben. Vår läkare tipsade inte om kosttillskott förrän efter att första försöket misslyckats och då bara om Q10. Tyvärr hade jag inte alls läst på ordentligt innan heller 🙈
BaeA, tack! Så tufft med väntan men hoppas tiden går någorlunda fort. Hur upptäckte de myomen? På vanligt VUL eller?
Mathilda88, håller tummarna för dig!
Testade hcg genom blodprov, fick under 3 IE/L som resultat, ska vara över 5 om man är gravid så det är nog kört denna omgång också. Embryona ska vara 13 dagar nu. Känns helt hopplöst just nu, ingen av de två vi satte in eller vårt egna försök funkade alltså.
Har tidigare inte hittat statistik på hur många procent förlossningar vår klinik har, de har inte funnits med eftersom de gör för få behandlingar. Hittade nu statistik t.o.m 2021 och i åldersgruppen under 35 år så ligger de på mellan 10-15% jämfört med cvl som ligger över 50%. Så kan ju hoppas att iaf ett klinikbyte hjälper 🙈
Nu är jag hemma trots att tiden var satt till 13.45. Tyvärr väldigt dålig prognos, och av oklar anledning, så vi kommer inom två veckor behöva besluta om abort eller att fortsätta och troligtvis föda fram ett barn som inte kommer överleva. Ett tungt besked som såklart behöver funderas igenom, men vi får se hur allt utvecklar sig.
För vår del kom äntligen en glad gubbe idag på ägglossningsstickan, återföring 5/1 som också råkar vara min födelsedag..🥹 äntligen är väntan över och vi skall få göra ett riktigt försök!❤️
Det är verkligen en berg och dalbana i denna gruppen med positiva och negativa besked och olika öden. Det är väl dock så när man genomgång IVF och vill skicka lite extra omtanke till dig Zaro ❤️❤️
Quincey - ja, såklart men man vill ju ändå vara på en klinik som har bra statistik. Nytt år nya tag! önskar dig allt det bästa. det stämmer att vi kommer köra i naturlig cykel. är det någon större för/nackdel, har du eller någon annan koll?