• EnAnonumius

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 14:19:38 följande:
    Ts sätt är helt förkastligt, han förtjänar att dom nu inte har kontakt.
    Jasså på vilket sätt är TS sätt helt förkastligt. Duy skiter i att förklara varför för att <fyll i förklaringen här>...

Nej TS har gjort allt rätt faktiskt, baserat på HANS rådande situation och baserat på vad han faktiskt skriver.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 16:43:52 följande:
    Äntligen börjar ni förstå, en person just gått igenom soc och tingsrätten, vann för att månaden efter hindras umgänge tänker inte rationellt, där nästa tid för verkställ dom ligger månader bort.
    Under tiden startar en ny utredning, den tar 4 månader, sedan tid till rätt, ännu någon månad.
    Vad fan är dina problem?
    Varför skiter du i medvetet att  läsa vad folk faktiskt skriver?
    Du har satt det i system  att strrunat i vad folk skriver och sedan kommer med den ena  absurda fiktiva scenariona efter de andra.

Vi har förstått hela tiden. Det är något du väljer, med bevisning, att inse att vi göra.

Frågan är varför det är så vitigt för dig 

Varför väljer att sitta och inbilla dig själv att du måste bjäbba på med dina ot tillägg?

Är det för att du vill skapa för dig själv en anledning till att säga åt folk "nu börjar ni äntligen förstå..", "nu förstår du" bla bla bla, annat trams som bevisar (för andra) att du skiter i att läsa innehållet  i inläggen du svarar på, osv?

Läs andras inlägg vad folk skriver..

Det du gör nu är bara låtsas läsa och sedan hittar på eget innehåll i andras inlägg i stället och håller dina fabler och fiktioner emot  den du citerar och svarar.

• EnAnonumius
    Anonym (Bella) skrev 2023-03-13 15:37:09 följande:
    Så fel du har i allt du säger.

NEJ vårdnaden är inte fastställd, det görs efter att faderskapsutredningen är klar.

Pappan vill ju träffa sitt barn men först måste faderskapet fastställas. Fullt rimligt krav från TS.
    Precis..

• EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 17:23:04 följande:
    Av den enkla anledning att jag varit i tråd rubrikens fråga.
    Ja med ETT inlägg var du topic.
    Resten av dina inlägg har och är så långt frånm topic man kan komma.

Till och med TS har sagt till dig att du är of topic.
    Men du vägrar att lyssna och kör med din jävla agenda och även kör över TS.
    Ni andra som svarar har inte varit här, ni har inte en blekaste aning vad det handlar. snackar en massa skit som inte hör hit, kanske i vårdnadstvist där man levt ihop o haft en samarbete, har en relation till barnet från start, har haft ett samarbete sedan länge.

Den enda som drar upp om vårdnastvister och vårdnad är du..
    VI andra diskuterar UMGÄNGESRÄTT. Och barnens rätt till umgänge med båda föräldrarna.

Är det mer kvalificerat skitsnack du skall komma med utöver dina klassiska projiceringar på omgivningen? 
    Det är inte vad tråden handlar om, det handlar om dom som inte varit med från start, som måste bygga upp allt ni andra redan haft gratis innan man ens skaffa barn ihop. Det finns inte i en relation där man inte känner varandra, bara träffats en, två kvällar.

Det fungerar på ett annat sätt, det är en längre väg o vandra.
    Tråden handlare om att TS vill höra historier från ofrivilliga pappor och vad som hände sen för dem när barnet var född.

TS har även frågat om tips och råd vad han skall göra med fåäör den situationen han är i.

Något du har helt valt att ignorera och du fortsätter på din egna agenda och hittar på en massa olika saker vad tråden handlar om och även sjunker så långt som att IGNORERA TS när han säger åt dig att du skall sluta med dina OT inlägg.

• EnAnonumius
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-13 18:59:07 följande:
    Men du menar inte mig TS här elr?
    Nej hon citerade ju (fkl), så det är honom hon syftade på. 

• EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 19:05:35 följande:
    Ts behöver veta att det är inte säkert att det blir en promenad i vårsolen med sin son. Det kräver även uppoffringar, man måste ge av sig själv, just nu är den enda tanken "mitt"  tänk själv o jobba eller vara sambo med en person som uttrycker det är "Mitt"
    Det gör vi andra också. Så var ville du komma?

Skillnaden är att vi behöver inte hålla på med absurda fiktiva exempel som du väljer att göra.
    Eller sitta och hitta på eget innehåll i TS och i andra tråddeltagares inlägg heller, för att kunna ge saklig information om TS.
    Vi klara av att diskutera detta ändå utan allt det du gör.

Du har ju även sjunkit så lågt som att använda dig av direkta förtal mot andra tråddeltagare och även TS.

Och av någon märklig anledning så väljer du att sätta likhetstecken mellan vårdnad och umgänge.

Så du får försöka med något annat om du skall  försvar dina förtal, absurda fiktiva scenarier och att du även sitter och hittar på eget innehåll i andras inlägg.

• EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 22:19:07 följande:
    Men vi börjar fiska fram vad som kan ha hänt, vad orsaken är till att mamman inte svarar.
    Om det är som Molly berättar, mamman fick en kränkande ordföljd av TS när hon berätta hon var gravid, kan vi konstatera varför hon inte svarar, det behövs inte mer från TS, mamman har rätt att sluta svara.

Ingen människa ska behöva utstå en kränkande behandling, ännu värre i en utsatt känslig situation.
    Så var det dags igen från din sidas hitta på eget innehåll i andras inlägg. 🙄

Molly50 har aldrig sagt att TS har gett mamman kränkande ordföljd.

• EnAnonumius
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-14 11:31:58 följande:

vet inte va som räknas som kränkande men när mamman kontaktade mig om att hon var gravid och sa att jag var pappan så var jag ärlig och sa vad jag kände just då. Att jag inte vill bli pappa nu. Men var inte elak eller taskig mot henne. Sa bara att jag mådde skit över det beskedet vilket ju jag gjorde. Var aldrig nåt snack om abort alls var ju för sent för det ändå. Men barnet föds ju ändå och hon verkar då vilja ha det nu och inte adoptera bort. 

Jag själv som är kvinna, kan ju säga så här.. Det du beskrev i din TS vad du hade sagt till henne, är inte, enligt min åsikt, kränkande..
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-16 13:08:52 följande:

Gav en fundering på hur en mamma kan göra för att slippa undan en pappa.

Med dagens regler kan man anmäla en pappa via skatteverket, genom detta tas inga fler faderskaps utredningar upp, dvs det finns en pappa som är säker, han är pappan.

Fel..

En kvinna kan inte alls gå in på skatteverket och anmäla en "pappa" och sedan så blir det ingen faderskapsutredning. Vad har du från det ifrån? För det du skriver här stämmer inte med verkligheten och informationen på skatteverkets hemsida,.

Det står på skatteverkets hemsida hur digitalt bekräftelse går till. Och det skatteverket skriver på sin hemsida stämmer inte överens med ditt påstående.  Så du påstår fel.

Sedan så finns det en signifikant viktig sak till.
    Skall det bekräftas via nätet så måste det ske inom de första 14 dagarna efter barnet är fött. D.vs det får gå maximalt 14dagar efter barnet är fött. Kommer det inte in en sådan bekräftelse från BÅDE mannen och kvinnan så kommer faderskapsutredningen att starta automatiskt.
    Då det är LAG på att faderskapsutredningen skall starta på den 15dagen efter barnet är fött.

• EnAnonumius
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-16 17:33:39 följande:
    Hon var ju väldigt övertygad före årsskiftet att det var jag som är pappan. Så att hon skulle kommit på nu när barnet är fött att det är någon annan som är pappan och fått honom att signa nån digital bekräftelse är väl nä inte så troligt. så när barnet är 15 dar borde utredning börja allstå? så jag har nån tidsram på ett ungefär bara. Men va händer om mamman inte vill va me i nån utredning då hur länge kan hon få inte villa det då i alla oändlighet eller?
    Om mamman vägra att delta i utredningen, så kommer familjerätten att fortsätta jobba på utredningen av fadern. Skulle det komma fram senare (när barnet är ålder) så förlorar mamman underhållsstödet som hon får från försäkringskassan. Vilken kan resultera i att hon kan bli helt utan pengar om pappan vägra att betala.

I mitt personliga tycke, så tycker jag det är "för snällt" straff med uteblivet underhållsstöd. Jag anser att det borde utgå böter till mamman om hon inte deltar i faderskapsutredningen.

Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?