Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
Jamen jag tycker att jag har varit övertydlig med vad det är för input jag söker här. Några få killar som varit i samma situation har svarat. Men sen 95% tjejer verkar det som. Jag har redan läst på allt detta med underhåll och den biten. Preventivmedel ja ja men det är försent nu.
För att vara ännu tydligare här då. Hur fasen kan man ens bli en bra pappa och ens kunna älska sitt barn när det kom till under de här dåliga förutsättningarna? Liksom låtsas älska barnet. Lär ju barnet känna. Att jag känner mig tvingad till att bli pappa så känns det omöjligt. Oavsett om sexet var frivillligt för båda.Tror knappast det varit så jävla lätt för dessa killar att bli bra pappor. Ett tydligt exempel är Partner till ofrivillig pappa. Hon är tjej men beskriver sin killes situation ärligt.
Jag fattar mer och mer nu att som kille i en sån här situation så blir man bemött med en massa moralkakor och tyckande. Men att det upplevs som ett jäkla trauma och overkligt för killen finns det lite förståelse för. Sen att det ska vara så jäkla lätt att knyta an till ett barn som kom till på det här sättet nja knappas. Men det är väl bara så att jag inte hittar de killarna här för att det är kanske så jävla jobbigt för dem att prata med någon om det bara.
Varför skulle du behöva låtsas? Du vet ju inte hur det kommer att bli?
Klart att det kanske inte är lätt. Livet är inte lätt. Varför skulle det? Går du in med utgångsläget att allting ska vara lätt för dig då blir du minst sagt besviken.
Det är inte din situation som gör att folk ger dig moralkakor. Det är vad du väljer att göra av det. Så om du vill att människor inte ska ge dig moralkakor så kanske du ska överväga en annan inställning. Men jag förstår att det känns tungt. Det gör jag verkligen. Jag vet hur det är när livet inte blev som man ville och man kan inte göra någonting för att ändra tillbaka som det var. Men nu är det ju som det är och det går inte att göra ogjort. Man får liksom acceptera sakernas tillstånd och försöka tänka om och göra det bästa av det nya läget. Hur länge har du vetat om detta?