• Anonym (fkl)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

molly50 skrev 2023-03-13 13:53:28 följande:
    Men du läser uppenbarligen inte igenom inläggen ordentligt innan du svarar.
    Och du gillar uppenbarligen också att svara på helt andra saker än det du svarar på.

Och återigen,varför lägger du upp texter med händelser som inte stämmer överens med TS situation?
    TS har sagt att han vill ta sitt ansvar.
    Så varför fcrsvarar du mamman?
    På vilket sätt hjälper det TS att du lägger upp texter som är totalt ovidkommande för hans situation?
    Någon måste stå på mammans sida, en tvist har två parter.

Bara hänvisar mammor agerar inte så olika, gäller även dom flest däggdjur, likande beteende, dom flesta tvekar inte o gå in i kamp för sina barn/ungar.
  • Anonym (fkl)
    molly50 skrev 2023-03-13 13:58:18 följande:
    Men att lägga upp en massa ovidkommande historier blir ju knappast ST hjlpt utav,
    Han vill ha hjälp med hur han ska agera i sin situation då han vill ta sitt ansvar.
    Och han vill ta ett dna-test för att ta reda på om han är pappan.
    Du som själv har gått igenom samma sak borde väl kunna hjälpa honom med det istället för att dra upp en massa saker som inte har med TS situation att göra.
    Jag med någon annan har inte gått ts väg, vi handlade på annat sätt, vi hade fortsatt kontakt, vi visste detta är viktigt, för det är den enda chansen o lyckas.
    Sedan att känslan inte var god, oro över vem som kan vara pappan la vi åt sidan, det är inget man vet fören efter det är utrett.

Däremot kan man räkna dagar, få ihop det med tidpunkten, där man ser oddsen är ganska hög jag är pappan. 
    Vet inte om det hänger på intelligens, hur man bemöter en person i kris o stress.

Ts sätt är helt förkastligt, han förtjänar att dom nu inte har kontakt.

Sedan är det ingen som vet om min kontakt finns kvar eller inte, men att det varit en tvist, det är säkert, samt att jag med fler förlora så det bara sjöng om det, det är sant.
    Där rätten titta på helt andra saker än lagen i sig, Man ser även att kontakten inte bara kommer försvinna, den bara pausas pågrund av tvist o brist på samarbete.
    Lite så systemet jobbar idag, bättre o pausa, än en fortsatt konflikt.
  • Anonym (fkl)
    molly50 skrev 2023-03-13 14:33:55 följande:
    Uppenbarligen så funkade det ju inte med ditt sätt.
    Så varför skulle TS sätt att agera vara sämre?
    Och vad är det som säger att han inte kommer att lyckas?
    Jag tycker inte att TS förtjänar att de inte har kontakt.,
    Och definitivt inte barnet!
    Varför tycker du att barnet ska straffas?
    Det är ju mamman sonm vägrar samarbeta här. Inte TS. 
    Och det är barnet som drabbas av det i slutänden.
    Förstår du verkligen inte det?
    Frågan du ska ställa är varför litar han inte på tjejen?
    Hon har gjort ultraljud, hon vet vilken månad, hon vet senaste mensens första dag.
    Man vet i regel hur många man har legat med under en månad som bara var för ett litet ta sedan.

Man kan säga starten på samarbete började inte bra hos TS.

Finns inga belägg nuförtiden att ett barn mår dåligt med en uppväxt utan pappa, det bevisar alla ensam befruktade mammor. det utgör ingen skillnad.
  • Anonym (fkl)
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-13 14:43:53 följande:

Nämen jag skiter väl i om jag är pappa till den här killen då. Har väl inte förtjänat det enligt vissa i den här tråden. Är du nöjd då? Hade jag legat på som fasen och köpa barnvagn elr vara med på förlossningen med en tjej som jag inte känner så hade allt varit helt annars. Visst sure! Finns tråd om den varianten också där mamman vägra det. Nu var mamman inte så mån om att de skulle bli offentligt heller. Men hon sa att jag var pappan. Hon har aldrig frågat mig om jag ville vara me på nåra föräldrakurser elr sånt heller. kan ju ha blivit gravid me nån helt annan som hon anser är ännu värre än mig. Hur sjutton ska jag veta?

Det kommer nog en dag, barn har en nyfikenhet på sin förälder, dom söker själva upp.
    Lite som för mig, barnet berätta, inte just nu när det är så jobbigt hemma, med mamma o syskon, o jag tvingas leva i detta, men om 1 till 1,5 år vil jag ha kontakt igen.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 14:50:16 följande:
    Det hoppas jag verkligen inte du får. För ditt barn är det bäst att du håller dig undan helt. 
    Du tänkte som nu när barnet kommer själv, berättar jag vill bo här permanent, där jag berättar lyssna på mamma hon vill inte det, och vi ska inte ha några fler bråk.
    Det kommer en tid när du får. Just nu får du bara komma på besök.
  • Anonym (fkl)
    LFF skrev 2023-03-13 14:55:11 följande:
    Det är ett ONS med en okänd person. Det är solklart att man inte kan lita på personen då om hon säger att man är den blivande pappan. Ägglossningen kan diffa på dagar beroende på ens lutealfas. Hon kan ha haft sex med någon ett par dagar innan som befryktat ägget. Att som 20-åring få ett samtal om att man ska bli förälder med någon man inte känner och tro att den personen kommer reagera med glädje är bisarrt. 

Jag är glad över att TS nu ändå vill veta om det är hans son och sen ta det därifrån istället för att göra som dina tips gått ut på, att gå iväg och aldrig se sig om igen. 
    Men å andra sidan, vad hade det spelat för roll o ha fortsatt kontakt bara för sakens skull?
    Är det inte TS barn skulle han inte ta skada av det. Man kan ändå vara vänner. pusta ut, vilken tur jag hade, det var inte jag, eller fortsätta ta ansvar om man är pappan.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 15:01:53 följande:
    Jag hoppas fortfarande inte att sitt barn vill ha kontakt med dig. Tror ditt barn klarar sig utmärkt ut dig. 
    Helt 100% säker.
    Jag hade två handläggare, dom berätta rakt ut, lägger du inte ner tvisten kan vi se till att du aldrig får träffa ditt barn igen.
    Där dom körde över en tidigare dom, dom kunde inte visa tydligare vem som bestämmer, domaren fråga mig varför gör dom så här?
    Mamman vill inte samarbeta, men varför vill hon inte samarbeta? hon vill ha barnet själv.  Mamman berätta barnet vill bestämma själv, hon för bara en 8 årings talan, och hon vann. den tidigare dom som bara var ett halvår gammalt hävdes direkt vi gick andra gången i rätten. man hade frågat barnet, där hen berätta om 1 till 1,5 år vill jag ha kontakt igen, men inte just nu, vem som lagt dessa ord, vet jag inte, mamman eller soc som formulerade orden.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 15:25:13 följande:
    Jag förstår dem. 
    Men bra då förstår du även TS, beter man sig dåligt, behöver mamman inte ha kontakt, hon gör helt rätt, och hon har lagen på sin sida.
  • Anonym (fkl)
    Anonym (Bella) skrev 2023-03-13 15:37:09 följande:
    Så fel du har i allt du säger.

NEJ vårdnaden är inte fastställd, det görs efter att faderskapsutredningen är klar.

Pappan vill ju träffa sitt barn men först måste faderskapet fastställas. Fullt rimligt krav från TS.
    Inget svammel, en mamma får alltid vårdnaden, det bara om man är gift mannen får vårdnad per automatik.
    Kort mammans vårdnad är fastställd, det är hon som fött o har barnet hemma hos sig. vill inte mamman sedan godkänna TS som vårdnadshavare är helt upp till henne.
    Och det har redan börjat bra för mamman, första tiden månader innan faderskap, ingen kontakt mellan dom två, utgör att det redan finns ett problem med delad vårdnad.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 15:50:18 följande:
    Vad är det för framtida problem du ser ang gemensam vårdad?

Är det du som är mamman till ts potentiella barn? 
    Du tänkte man går direkt in med krav, jag träffar ingen innan jag vet om att jag är pappan, det ska vara en bra sak, något som gynnar samarbete?

Tyvärr hänvisar det till problem redan från start. Två personer som inte känner varandra, som inte kan snacka med varandra på ett normalt sätt.
    Familjerätten är bara glad om han skriver på föräldraskapet, sedan lär det ta sin tid o uppnå en vänskap, lära känna varandra, för att förhoppningsvis nå längre som längre umgänge än timme, för att uppnå delad vårdnad.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?