molly50 skrev 2023-03-13 13:58:18 följande:
Men att lägga upp en massa ovidkommande historier blir ju knappast ST hjlpt utav,
Han vill ha hjälp med hur han ska agera i sin situation då han vill ta sitt ansvar.
Och han vill ta ett dna-test för att ta reda på om han är pappan.
Du som själv har gått igenom samma sak borde väl kunna hjälpa honom med det istället för att dra upp en massa saker som inte har med TS situation att göra.
Jag med någon annan har inte gått ts väg, vi handlade på annat sätt, vi hade fortsatt kontakt, vi visste detta är viktigt, för det är den enda chansen o lyckas.
Sedan att känslan inte var god, oro över vem som kan vara pappan la vi åt sidan, det är inget man vet fören efter det är utrett.
Däremot kan man räkna dagar, få ihop det med tidpunkten, där man ser oddsen är ganska hög jag är pappan.
Vet inte om det hänger på intelligens, hur man bemöter en person i kris o stress.
Ts sätt är helt förkastligt, han förtjänar att dom nu inte har kontakt.
Sedan är det ingen som vet om min kontakt finns kvar eller inte, men att det varit en tvist, det är säkert, samt att jag med fler förlora så det bara sjöng om det, det är sant.
Där rätten titta på helt andra saker än lagen i sig, Man ser även att kontakten inte bara kommer försvinna, den bara pausas pågrund av tvist o brist på samarbete.
Lite så systemet jobbar idag, bättre o pausa, än en fortsatt konflikt.