Tecum skrev 2023-01-01 15:02:51 följande:
Kvinnan har haft chansen, vecka 14 är inte försent för abort. Hon hade ett val (till skillnad från TS) och gjorde valet. Hon har stöd från omgivningen (till skillnad från TS) och det verkar som att farföräldrarna också kommer att finnas där. I allra värsta fall kan hon få stöd från det sociala och lämna bort barnet.
Du skriver att TS har förmåner, vad menar du? Han är boven och kommer att förbli det om han inte ändrar sig.
1. Han kommer att få betala underhåll.
2. Han skuldbeläggs av omgivningen.
3. Han missar sitt barns uppväxt och att få finnas där som pappa.
4. Han kan få svårare att få en relation med en ny kvinna då han har stämpeln Dålig Man och Svikare.
Så sluta hacka på TS och ge honom chansen att bearbeta och ändra sig och låt det ta den tid han behöver.
Jag har inte alls menar att hacka på TS, det är din märkliga inställning som jag hackar på.
Vad jag menar med förmån är att du anser att TS ska få förståelse ifrån tjejen och inte pressa honom att träffa barnet, hur ska tjejen få samma förmån? Att få träffa barnet lite som hon känner för och inte bli pressad innan hon är mogen. Du verkar anse att TS ska hon dadda med och ta med silkesvantarna, för annars är hon ingen bra tjej. Störtlöjligt. Varför uppmanar du inte TS liknande? Om du är en rejäl kille så hjälp till med barnet och pressa inte tjejen, hon behöver komma och gå som hon vill tills hon är mogen. Helt absurt eller hur.
Och abort är inte nödvändigtvis alls chansen för alla eller ens ett val att överväga, det är faktiskt inte direkt som att snyta sig eller någonting sådant. Möjligheten finns för de som önskar det, men det är verkligen inget givet alternativ och ingenting som man ska behöva klandras för att man inte väljer. Så abort kan du räkna bort ifrån resonemanget. Det är enbart en möjlighet att överväga om kvinnan själv vill det.