• EpicF

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

molly50 skrev 2023-03-13 13:12:24 följande:
    Och de mammor som gör aktiva val att vara ensamstående förälder har kanske gjort det valet av en anledning?
    T ex en pappa sopm vägrar samrbeta och kanske är ett svin?
    Eller en missbrukare eller våldsam?
    Men det har inget med TS situation att göra då han är villig att ta sitt ansvar om barnet är hans.
    Så återigen,sluta dra upp historier som kanske inte ens kommer att utspela sig i TS fall.
    Eller insemination. 
  • EpicF
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-13 13:17:16 följande:

Sen var det mamman som kontaktade mig och pekade ut mig som pappan. Hon har inte jagat mig alls sen dess. Jag var dålig att bry mig elr ens höra av mig ja jag vet det var inte nå stöttande men det har väl landat nu då. Skulle kanske agerat på annat sätt me facit nu men vem säger att de hade gjort nå skillnad? till slut tog jag kontakt och har försökt sen dess så det känns mer som hon vill ge igen. 

Utifrån chock och att du är ung som gjorde du det som du förmådde. Alltid efterklok men inte att göra något åt. Du har ju mognat och ändrat dig betydlig sedan du startade tråden. 

Pröva och ta kontakt igen och visa att du bryr dig. Och få gjort dna-test så fort som möjligt. 
  • EpicF
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-13 13:17:16 följande:

Sen var det mamman som kontaktade mig och pekade ut mig som pappan. Hon har inte jagat mig alls sen dess. Jag var dålig att bry mig elr ens höra av mig ja jag vet det var inte nå stöttande men det har väl landat nu då. Skulle kanske agerat på annat sätt me facit nu men vem säger att de hade gjort nå skillnad? till slut tog jag kontakt och har försökt sen dess så det känns mer som hon vill ge igen. 

Utifrån chock och att du är ung som gjorde du det som du förmådde. Alltid efterklok men inte att göra något åt. Du har ju mognat och ändrat dig betydlig sedan du startade tråden. 

Pröva och ta kontakt igen och visa att du bryr dig. Och få gjort dna-test så fort som möjligt. 
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 13:28:46 följande:
    Jag gillar o läsa, läser det mesta, det ger även ett bra minne.

Men här har vi en liknande tjej som TS:s tjej hur hon tänkte. Med tanke på hur lätt det är att hitta en liknande historia, påpekar även hur vanligt det är.
    -

Pappan var inte redo för familj

Hon kontaktade pappan till barnet och fick genast veta att ifall hon ville ha barnet skulle hon få göra allt på egen hand. Han var inte redo för familj än.

? Jag funderade länge på hur jag skulle göra, men jag är övertygad om att man ska lita på sin magkänsla och jag kände hela tiden att allt kommer att ordna sig. Att det är meningen att jag ska behålla det här barnet.

Väntade med att berätta till vecka tolv - då kunde ingen föreslå abort

I början berättade hon bara för sin mamma och när hon gått över tolv veckor berättade hon för resten av familjen och vänner.

? För det första mådde jag så illa och var så trött att jag inte orkade träffa någon. Jag kände också skam över att jag valde att behålla barnet trots att han inte kommer att ha en pappa. Jag kände att jag måste vänta till vecka tolv så ingen kunde fråga varför jag inte gör abort.

Vad har detta med ts att göra? 
  • EpicF

Fkl: Andras historier har inte med ts att göra. När ska du förstå det? 

• EpicF

Fkl: Vad psykologer tar lärdom av har inget med ts situation. 

• EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 15:23:14 följande:
    Helt 100% säker.
    Jag hade två handläggare, dom berätta rakt ut, lägger du inte ner tvisten kan vi se till att du aldrig får träffa ditt barn igen.
    Där dom körde över en tidigare dom, dom kunde inte visa tydligare vem som bestämmer, domaren fråga mig varför gör dom så här?
    Mamman vill inte samarbeta, men varför vill hon inte samarbeta? hon vill ha barnet själv.  Mamman berätta barnet vill bestämma själv, hon för bara en 8 årings talan, och hon vann. den tidigare dom som bara var ett halvår gammalt hävdes direkt vi gick andra gången i rätten. man hade frågat barnet, där hen berätta om 1 till 1,5 år vill jag ha kontakt igen, men inte just nu, vem som lagt dessa ord, vet jag inte, mamman eller soc som formulerade orden.
    Jag förstår dem. 
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 15:46:10 följande:
    Inget svammel, en mamma får alltid vårdnaden, det bara om man är gift mannen får vårdnad per automatik.
    Kort mammans vårdnad är fastställd, det är hon som fött o har barnet hemma hos sig. vill inte mamman sedan godkänna TS som vårdnadshavare är helt upp till henne.
    Och det har redan börjat bra för mamman, första tiden månader innan faderskap, ingen kontakt mellan dom två, utgör att det redan finns ett problem med delad vårdnad.
    Vad är det för framtida problem du ser ang gemensam vårdad?

Är det du som är mamman till ts potentiella barn? 
  • EpicF

Fkl: Var det svårt att svara på mina frågor? Sver du gav svarade nämligen inte på någon av mina frågor, utan bara en massa annat svammel. 

Här kommer frågorna igen:

Vad är det för framtida problem du ser ang gemensam vårdad?

Är det du som är mamman till ts potentiella barn? 

• EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 18:05:21 följande:
    Lära känna varandra, bygga upp förtroende, lära sig barnets behov, för detta krävs samarbete, samarbete och åter samarbete. där efter kommer förståelse för behov,/situation både för mamman ska känna sig trygg och framförallt barnet ska känna med nya pappan, även känna sig trygg att mamman o pappan kan kommunicera på ett tryggt sätt.

Finns inte detta blir det svårt med vårdnad från den position ts är i.
    Vi vet redan nu att det blinkar en röd varningslampa i mammans mobil när TS försöker få kontakt.
    Denna röda lampa måste TS få att sluta blinka hos mamman, vi alla vet att den inte gått igång av sig själv.
    TS förklarar själv vart han är i relationen, dvs obefintlig just nu, det är längre bort än vad samtliga här varit, vilket förklarar en del.

Mamman måste han starta med, inte ens säkert barnet behöver vara med första tiden/året.

Vem vet kanske jag är en kvinna som utfört detta, visar bara hur enkelt det är.
    Hur vore det om du prövade att svara på mins frågor istället för annat som inte efterfrågades? 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?