Vilken syskonvagn rekommenderar ni och vad värdesätter ni?
Vi har en bugaboo donkey, och även om den är sjukt lätt att göra om till en enkelvagn så är jag inte nöjd med den. Sittdelen är väldigt oflexibel och upplever att barnen inte alls sitter skönt i den och när man har en tjock åkpåse glider liksom hela påsen ned. Tidigare hade vi Emmaljunga och de sittdelarna var betydligt bättre, barnet kan liksom sitta som de gör ?på golvet? och gott om plats för rumpan.
Min äldsta var 2 år och tre månader när vi fick vår andra, vi köpte ganska fort en ståbräda till vagnen (som även har en sittdel, typ som en cykelsadel) och vi har i princip uteslutande använt den efter det, så rekommenderar faktiskt en sådan istället. Sjukt smidig och skall man hämta/lämna på förskola och sen vidare på ärenden är det väldigt skönt att slippa ha vagnen som dubbelvagn. Ångrar att vi sålde vår gamla Emmaljunga och köpte en bugaboo (trodde att den skulle vara så himla bra pga ?alla? hade den, tji fick jag!) De gångerna vi vart ute på ?heldagar? typ Kolmården, Astrid Lindgrens Värld etc har oftast pappa vart med och då kan man ju ta med en sulky till storasyskonet bara.