Inlägg från: listudden |Visa alla inlägg
  • listudden

kan inte läka efter min sambos svek

Vill gärna ha era synpunkter på denna galna historia som började för ca 2 1/2 år sedan.
    jag och min sambo har en underbar kolonistuga sedan 7 år sedan .vi tillbringar tid där ifrån maj-sept. fin grannsämja och ja det har varit vårat paradis fram till sommaren 2020..Allt började ganska oskyldigt .. vi började umgås med några andra grannar två äldre bröder.. vi blev bjudna på fester och umgicks med varandra.. sakta men säkert började brödernas grannes dotter smyga sig in på dessa grillkvällar .fester etc. ingenting konstigt tyckte man i början sen kom hon in mer och mer var med på kräftskivor etc.. började då tycka att det var liiite konstigt då kvinnan är mer än 20 år yngre än mig och min sambo ..grannbröderna är mer än 30 år äldre.. snart var hon med jämt tyckte då det var lite konstigt att kvinnan inte hade egna jämnåriga att umgås med...nåvä sommaren 2020 tog slut och det bleev höst vinter och vår 201 vi flyttar ut som vanligt .. då min sambo säger att han fått ett mess från kvinnan om han kan hjäälpa henne med jobb..jag reflekterar inte över det.. sen ngr veckor senare kommer ett nytt mess om min sambo kan hämta en madrass som bortskäktes i en annan stuga då kvinnan var bortrest sagt och gjort sambon gick och hämtade madrassen.. då sa jag varför kontaktar hon dig för det.. hennes närmsta grannar är ju pensionärer och du jobbar.... sen gick det ytterligare en bit in i sommaren och vi var på grillfest hos dessa äldre bröder.. då sitter kvinnan på sin tomt och glor in på oss. och jag märker att min sambo blir orolig.. sen kommer ett jämnårigt par över till oss dä berättar kvinnan för mig att när min sambo var på besök hade han behövt ladda sin telefon .. i deras stuga så när kvinnan ser ett medelande komma upp på messenger från den yngre kvinnan där det står badtime? .. detta hade skett ca en vecka tidigare och jag blir skitförbannad och konfronterar min sambo om detta...sambo sambons ilska går då ut över kvinnan som berättade detta för mig....sommaren tar slut jag går in på min sambos fb och ser att han varit vänner med den yngre kvinnan sedan september 2020... han tar bort kvinnan från fb.. jag flyttar hem tidigare min sambo stannar kvar en bit in på hösten för att stänga ner stugan  och han kan då jobba hemifrån.. detta gnager i mig..hea vintern och våren vill knappt flytta ut till sommaren .. känner mig olycklig.. helt plötsligt börjar den yngre kvinnans son dyka upp på vår tomt och vill komma in jag har aldrig talat med sonnen de bor i ett annat område till och med .. jag konfronterar naturligtvis min sambo om detta förstår att han måste ha pratat med detta barn då jag inte var med .. han för nekar igen .. jag blir förbannad och vill flytta hem igen då kommer denna kvinna in på min tomt och går in i min stuga och gapar och skriker på mig min fega sambo har dragit iväg  hela vintern och

• Svar på tråden kan inte läka efter min sambos svek
  • listudden

Nej så klart jag inte vill... har tänkt på parterapi .. men känner att jag inte kan känna mig trygg längre varken i min stuga eller i mitt förhållande..

• listudden

Du har nog inte läst hela inlägget ...tror jag ... kvinnan vet verkligen att jag och min sambo är ett par seda många år .. sveket är från min sambo att han hemlighållit att kvinnan messat honom .. ett flertal gånger att han ska komma och bada med henne sent på kvällarna mm

• listudden

och vad han gjort  där ute när jag inte var där.. kände mig verkligen bortjagad av denna kvinna .. droppen var när hennes tioårige son kom in på tomten .. då förstod jag att både kvinnan och sonen varit där tidigare detta är ett stort kolonoområde med massor av stigor detta 10 årige barn har aldrig synts till där tidigare .. och jo min sambo får prata med barn,, Du verkar inte alls förstå vad det handlar om ..

• listudden

ok .. låt mig förklara sommaren 2021.. Hade grannarna de äldre bröderna skaffat en pool där det badades i.. speciellt den unga kvinnan.. så hon syftade på bada i pool... Och nej hennes son har aldrig varit i närheten av vårat område detta började sommaren 2020... har aldrig stt varken kvinnan eller sonen innan . det var när vi började umgås med grannarna till kvinnan.. Läs grannarna... inte kvinnan det var hon som sökte sig till min sambo och vårat umänge..

• listudden

Denna lvinna har verkligen gjort allt för att förstöra våat förhållande... efter att han tog bort henne på fb  spred hon ett rykte ute på koloniområdet att min sambo hade gjort henne gravid bla....

• listudden

ja jag vet att han badade där sommaren 2021.. och poolen ligger i meter från hennes tomt ..jag själv jobbade kväll då och kvinnan var arbetslös... Jag är inte speciellt otrygg ..har alltid känt mig trygg i mitt förhållande innan.. det får komma hur många barn som helst in på min tomt .. men inte hennes barn.. Har sagt till min sambo att jag vill inte ha ngt med henne att göra .. Annars kan jag inte fortsätta ha kvar min stuga.. Hon har till och med fotat min sambo och hans kompis ute på en pub efter en fotbollsmatch .. Och lagt ut på sin FB ... det var samma kvinna som berättade för mig om Badtime meddelande som vid den tidpunkten hade besvarat en vänförfrågan från den yngre kvinnan... hon ville väl nästla sig in även i det förhållandet.. Kvinnan tog bort henne på Fb efter att hon hade sickat en skärmdump till mig .. Min sambo talade INTE om att han träffat henne ute på krogen förrän jag själv visade honom fotot... Då sa han att han hade träffat henne och bara sagt hej men visste inte om att haon hade fotat ... Han blev nog väldigt paff ..han trodde att jag aldrig skulle se det..

• listudden

Så nej ag längtar inte efter våren... och min stuga .. vill knappt tänka på det.. att flytta ut ..Har nästan blivit rädd för denna kvinna som verkar kunna göra vad som helst för att förstöra andras förhållande.. hoppas att känslorna lagt sig så att jag kan se på min sambo  med andra ögon då .. och denna kvinna har ingenting med mig eller mitt liv att göra...

• listudden

Ja någonstans vet jag ju det... känns bättre att skriva av sig och hade jag läst en sådan historia hade jag sagt ... du skulle ha dragit för länge sedan....vilket jag hoppas att jag kan göra snart... Det har pågått under så lång tid nu.. och jag kommer aldrig kunna vara ute i min stuga på samma sätt som förut...

• listudden

Vaa.. Vem är du? Tjejen i fråga är 35 och de äldre bröderna är 64 och 72 år!!! Samt att min sambo fyller 58 om en månad..

• listudden

Helt sjukt att oseriösa människor ska lägga sig i diskussioner... om du inte har något att tillföra.. såå gå in och läs på ngt annat forum.. Tack

• listudden

ja det lutar åt det hållet... min självkänsla har fått sig en rejäl knäck.. jag skäms över min sambos beteende och vågar knappt berätta för vänner och bekanta.. Jag skäms även ute på kolonin där jag förstår att det tisslas och tasslas bakom min rygg.. .. och jag vet inte vad hennes nästa drag blir från kvinnan.. eller vilka rykten hon har/kommer sprida om mig..  Jag får nog ge upp mitt paradis..

Svar på tråden kan inte läka efter min sambos svek