• listudden

kan inte läka efter min sambos svek

Vill gärna ha era synpunkter på denna galna historia som började för ca 2 1/2 år sedan.
    jag och min sambo har en underbar kolonistuga sedan 7 år sedan .vi tillbringar tid där ifrån maj-sept. fin grannsämja och ja det har varit vårat paradis fram till sommaren 2020..Allt började ganska oskyldigt .. vi började umgås med några andra grannar två äldre bröder.. vi blev bjudna på fester och umgicks med varandra.. sakta men säkert började brödernas grannes dotter smyga sig in på dessa grillkvällar .fester etc. ingenting konstigt tyckte man i början sen kom hon in mer och mer var med på kräftskivor etc.. började då tycka att det var liiite konstigt då kvinnan är mer än 20 år yngre än mig och min sambo ..grannbröderna är mer än 30 år äldre.. snart var hon med jämt tyckte då det var lite konstigt att kvinnan inte hade egna jämnåriga att umgås med...nåvä sommaren 2020 tog slut och det bleev höst vinter och vår 201 vi flyttar ut som vanligt .. då min sambo säger att han fått ett mess från kvinnan om han kan hjäälpa henne med jobb..jag reflekterar inte över det.. sen ngr veckor senare kommer ett nytt mess om min sambo kan hämta en madrass som bortskäktes i en annan stuga då kvinnan var bortrest sagt och gjort sambon gick och hämtade madrassen.. då sa jag varför kontaktar hon dig för det.. hennes närmsta grannar är ju pensionärer och du jobbar.... sen gick det ytterligare en bit in i sommaren och vi var på grillfest hos dessa äldre bröder.. då sitter kvinnan på sin tomt och glor in på oss. och jag märker att min sambo blir orolig.. sen kommer ett jämnårigt par över till oss dä berättar kvinnan för mig att när min sambo var på besök hade han behövt ladda sin telefon .. i deras stuga så när kvinnan ser ett medelande komma upp på messenger från den yngre kvinnan där det står badtime? .. detta hade skett ca en vecka tidigare och jag blir skitförbannad och konfronterar min sambo om detta...sambo sambons ilska går då ut över kvinnan som berättade detta för mig....sommaren tar slut jag går in på min sambos fb och ser att han varit vänner med den yngre kvinnan sedan september 2020... han tar bort kvinnan från fb.. jag flyttar hem tidigare min sambo stannar kvar en bit in på hösten för att stänga ner stugan  och han kan då jobba hemifrån.. detta gnager i mig..hea vintern och våren vill knappt flytta ut till sommaren .. känner mig olycklig.. helt plötsligt börjar den yngre kvinnans son dyka upp på vår tomt och vill komma in jag har aldrig talat med sonnen de bor i ett annat område till och med .. jag konfronterar naturligtvis min sambo om detta förstår att han måste ha pratat med detta barn då jag inte var med .. han för nekar igen .. jag blir förbannad och vill flytta hem igen då kommer denna kvinna in på min tomt och går in i min stuga och gapar och skriker på mig min fega sambo har dragit iväg  hela vintern och

• Svar på tråden kan inte läka efter min sambos svek
  • Anonym (Lämna)

Då är det dags att fråga dig själv..  vill du vara med någon som inte respekterar dig? 

• listudden

Nej så klart jag inte vill... har tänkt på parterapi .. men känner att jag inte kan känna mig trygg längre varken i min stuga eller i mitt förhållande..

• Anonym (Lämna)
    listudden skrev 2022-12-27 12:28:35 följande:

Nej så klart jag inte vill... har tänkt på parterapi .. men känner att jag inte kan känna mig trygg längre varken i min stuga eller i mitt förhållande..

Går han med på parterapi så vore det ju bra.
    Nej det är förståeligt att du inte kan det, något behöver ju ändras från hans sida. Det är ju egentligen han som behöver ta steget och visa dig att du kan lita på honom. Hur mycket har han visat dig hittills? Låter ju inte bra att han fegat och dragit..
  • Anonym (´´´)

Tyvärr orkade jag inte läsa hela. Det vore jättebra till nästa gång TS, att du styckeindelar när det ska vara så här långa texter. 

• Anonym (Förvirrad)

Vad är problemet? Han hjälpte henne med en madrass och han behövde ladda sin telefon hos henne. Får hennes son inte vara på er tomt eller får inte din sambo prata med andras barn? Jag fattar verkligen ingenting. Vad är det stora "sveket" egentligen?

• listudden

Du har nog inte läst hela inlägget ...tror jag ... kvinnan vet verkligen att jag och min sambo är ett par seda många år .. sveket är från min sambo att han hemlighållit att kvinnan messat honom .. ett flertal gånger att han ska komma och bada med henne sent på kvällarna mm

• listudden

och vad han gjort  där ute när jag inte var där.. kände mig verkligen bortjagad av denna kvinna .. droppen var när hennes tioårige son kom in på tomten .. då förstod jag att både kvinnan och sonen varit där tidigare detta är ett stort kolonoområde med massor av stigor detta 10 årige barn har aldrig synts till där tidigare .. och jo min sambo får prata med barn,, Du verkar inte alls förstå vad det handlar om ..

• Anonym (Förvirrad)
    listudden skrev 2022-12-27 13:05:28 följande:

Du har nog inte läst hela inlägget ...tror jag ... kvinnan vet verkligen att jag och min sambo är ett par seda många år .. sveket är från min sambo att han hemlighållit att kvinnan messat honom .. ett flertal gånger att han ska komma och bada med henne sent på kvällarna mm

Jag har läst hela inlägget, mer än en gång för att försöka förstå. Det finns INGET som säger att de har varit ett par, du har inte ens hintat om att de skulle ha varit intima.

Får din sambo inte ha kontakt med bekanta utan att informera dig....? Och det där med "badtime" handlar inte om att bada utan att hon frågar om det är dålig tajming, dvs fel tid att höra av sig.
  • Anonym (Förvirrad)
    listudden skrev 2022-12-27 13:10:23 följande:

och vad han gjort  där ute när jag inte var där.. kände mig verkligen bortjagad av denna kvinna .. droppen var när hennes tioårige son kom in på tomten .. då förstod jag att både kvinnan och sonen varit där tidigare detta är ett stort kolonoområde med massor av stigor detta 10 årige barn har aldrig synts till där tidigare .. och jo min sambo får prata med barn,, Du verkar inte alls förstå vad det handlar om ..

Droppen....? Om det är ett koloniområde där ni alla håller till och ni känner varandra så är det inte ett dugg konstigt om pojken kommer förbi. Ja, han har säkert varit där förut, jättefarligt....
Svar på tråden kan inte läka efter min sambos svek