Anonym (Förstår) skrev 2022-12-26 09:52:02 följande:
Jag förstår att du känner oro. Jag har själv haft 2 mf tidigare i v 5-6 så jag vet precis hur orolig man kan bli. Att fortsätta med testen även nu efter att du fått väldigt starka test är inget att rekommendera då det bara skapar mera oro om dom varierar i styrka. Jag har hört någonstans att det kan vara så att hcg nivåerna är så höga att testet inte kan bli starkare utan blir istället svagare. Som att de vanliga testen inte klarar av att visa nivån av hcg som finns i urinen. Enligt det jag hört så kan vara så att när urinen är mer utspädd eller varit kortare i urinblåsan innan man kissar så är hormonnivåerna lägre vilket gör att testen då kan visa starkt igen på vanliga test. Sen om det är sant vet jag inte. Jag hoppas du förstår hur jag menar så jag inte krånglat till det för mycket. Oavsett så tycker jag du ska sluta testa nu och tänka att du väntar barn och inte mf. Mitt illamående har gått väldigt upp och ner från dag till dag så stirra dig inte heller blind på att du just nu inte mår illa på morgonen.
Hej och tack, jo jag har hört den teorin och den stämmer ju väl in på mig nu.
Kräktes nu senare istället men det kan ju vara oro med. Har två MF i bagaget och ett barn, och de MFen kom i v 6 efter svaga tester som aldrig ökade. Nu har jag ändå haft superstarka plus och symptom, vilket är liknande hur det var vid min lyckade graviditet. Är ju trött och seg, och flåset har gått i botten och matlusten är helt försvunnen - får truga i mig mat vid bordet. Så jag hoppas det bara är variationer just nu.
Får försöka ha is i magen och hoppas jag får ett bra resultat på VUL, det skulle minska oron en hel del tror jag?