• Anonym (GRÅTER AV ORO)

Missfall igen eller normalt snälla HJÄLP

GE MIG HOPP.

Hade tidigt missfall i v 6. Är nu gravid igen i v 6+5, har haft superstarka tester, morgonillamående, ömma bröst, trötthet, you name it.

Nu sen två dagar är morgonillamåendet borta (har dock kräkts dagtid senast igår och testade starkt igår). Men MEN nu idag på morgonen med uteblivet illamående igen testade jag - och testet var svagare????

Kan någon snälla snälla säga att det kan se ut så här? Är förkyld, vet inte om det kan påverka.

Har såklart bokat en tid för VUL, men jag är panikrädd nu för nytt missfall såklart, så om nån bara kan berätta att ni haft det såhär och det blev bra får ni hemskt gärna dyka in här och säga det. Gråter nu.

• Svar på tråden Missfall igen eller normalt snälla HJÄLP
  • Anonym (GRÅTER AV ORO)

Edit: tog ett test 1,5 senare nu och då var testen riktigt starka igen. Fattar absolut noll, svagare urin som legat kortare i urinblåsan men rejält mkt starkare test. (Tog två för att verifiera).

Ska ha VUL sen i veckan så jag hoppas ju se ett pickande litet hjärta då. Mest orolig nu att morgonillamåendet är borta i 2 dagar. Allt som ändras gör mig rädd.

• Anonym (Förstår)

Jag förstår att du känner oro. Jag har själv haft 2 mf tidigare i v 5-6 så jag vet precis hur orolig man kan bli. Att fortsätta med testen även nu efter att du fått väldigt starka test är inget att rekommendera då det bara skapar mera oro om dom varierar i styrka. Jag har hört någonstans att det kan vara så att hcg nivåerna är så höga att testet inte kan bli starkare utan blir istället svagare. Som att de vanliga testen inte klarar av att visa nivån av hcg som finns i urinen. Enligt det jag hört så kan vara så att när urinen är mer utspädd eller varit kortare i urinblåsan innan man kissar så är hormonnivåerna lägre vilket gör att testen då kan visa starkt igen på vanliga test. Sen om det är sant vet jag inte. Jag hoppas du förstår hur jag menar så jag inte krånglat till det för mycket. Oavsett så tycker jag du ska sluta testa nu och tänka att du väntar barn och inte mf. Mitt illamående har gått väldigt upp och ner från dag till dag så stirra dig inte heller blind på att du just nu inte mår illa på morgonen.

• Anonym (GRÅTER AV ORO)
    Anonym (Förstår) skrev 2022-12-26 09:52:02 följande:

Jag förstår att du känner oro. Jag har själv haft 2 mf tidigare i v 5-6 så jag vet precis hur orolig man kan bli. Att fortsätta med testen även nu efter att du fått väldigt starka test är inget att rekommendera då det bara skapar mera oro om dom varierar i styrka. Jag har hört någonstans att det kan vara så att hcg nivåerna är så höga att testet inte kan bli starkare utan blir istället svagare. Som att de vanliga testen inte klarar av att visa nivån av hcg som finns i urinen. Enligt det jag hört så kan vara så att när urinen är mer utspädd eller varit kortare i urinblåsan innan man kissar så är hormonnivåerna lägre vilket gör att testen då kan visa starkt igen på vanliga test. Sen om det är sant vet jag inte. Jag hoppas du förstår hur jag menar så jag inte krånglat till det för mycket. Oavsett så tycker jag du ska sluta testa nu och tänka att du väntar barn och inte mf. Mitt illamående har gått väldigt upp och ner från dag till dag så stirra dig inte heller blind på att du just nu inte mår illa på morgonen.

Hej och tack, jo jag har hört den teorin och den stämmer ju väl in på mig nu. 

Kräktes nu senare istället men det kan ju vara oro med. Har två MF i bagaget och ett barn, och de MFen kom i v 6 efter svaga tester som aldrig ökade. Nu har jag ändå haft superstarka plus och symptom, vilket är liknande hur det var vid min lyckade graviditet. Är ju trött och seg, och flåset har gått i botten och matlusten är helt försvunnen - får truga i mig mat vid bordet. Så jag hoppas det bara är variationer just nu. 

Får försöka ha is i magen och hoppas jag får ett bra resultat på VUL, det skulle minska oron en hel del tror jag?

• Anonym (GRÅTER AV ORO)

Puffar

• Anonym (Förstår)

Nu kan jag inte citera. Mina mf var på precis samma sätt att testen aldrig blev starkare. Den här gången så slutade jag testa när strecken var jätte starka och CB digitalt visade 3+, då valde jag att tro på att det skulle gå bättre än tidigare gånger. Jag vet att man kanske förlitar sig på de vanligaste symtomen som illamående och stirrar sig blind på att det är det man ska ha hela tiden. Eller att varje dag ska se lika ut med symtomen. Men du har ju andra symtom som du också kan trösta dig med 😊 Sen lugnar ju självklart ett ul så man ser att allt är bra. 

• Anonym (GRÅTER AV ORO)
    Anonym (Förstår) skrev 2022-12-26 11:07:32 följande:

Nu kan jag inte citera. Mina mf var på precis samma sätt att testen aldrig blev starkare. Den här gången så slutade jag testa när strecken var jätte starka och CB digitalt visade 3+, då valde jag att tro på att det skulle gå bättre än tidigare gånger. Jag vet att man kanske förlitar sig på de vanligaste symtomen som illamående och stirrar sig blind på att det är det man ska ha hela tiden. Eller att varje dag ska se lika ut med symtomen. Men du har ju andra symtom som du också kan trösta dig med 😊 Sen lugnar ju självklart ett ul så man ser att allt är bra. 

Jo, ett bra VUL skulle lugna rejält. Har v 5-6 och halva 7 haft suuperstarka tester och mått skrutt på morronen, nu är jag mer jättetrött och helt utan något flås alls och svagt svagt illamående.

Jag vill bara se det lilla hjärtat slå?
  • Anonym (GRÅTER AV ORO)

Nån annan som haft som mig och där allt gått bra?

• Anonym (....)

Det behöver absolut vara missfall. Men ett prickade hjärta på VUL så tidigt är inte säkert du får, då man vanligen inte får det innan v 8

• Anonym (GRÅTER AV ORO)
    Anonym (....) skrev 2022-12-26 14:47:03 följande:

Det behöver absolut vara missfall. Men ett prickade hjärta på VUL så tidigt är inte säkert du får, då man vanligen inte får det innan v 8

Fast de kliniker jag pratat med säger att från 7 hela veckor gör de VUL, dvs i v 8 (7+0 och framåt).
  • Anonym (....)
    Anonym (GRÅTER AV ORO) skrev 2022-12-26 14:50:42 följande:
    Fast de kliniker jag pratat med säger att från 7 hela veckor gör de VUL, dvs i v 8 (7+0 och framåt).
    VUL kan man göra tidigt. Men det är inte säkert man hört hjärtat så tidigt. 
  • Anonym (GRÅTER AV ORO)
    Anonym (....) skrev 2022-12-26 15:18:10 följande:
    VUL kan man göra tidigt. Men det är inte säkert man hört hjärtat så tidigt. 
    Absolut. Men de sa att de brukar kunna se om det är en viabel graviditet då, så jag litar på dem. Det är ju v8, som du sa?
  • Anonym (....)
    Anonym (GRÅTER AV ORO) skrev 2022-12-26 15:33:44 följande:
    Absolut. Men de sa att de brukar kunna se om det är en viabel graviditet då, så jag litar på dem. Det är ju v8, som du sa?
    Ja, det kan man göra. Har heller inte sagt emot det. Jag skrev bara att det är inte säkert att hjärtat pickar. Att hjärtat inte pickar så tidigt är inte indikerat med att graviditeten avstannat. 
  • Anonym (GRÅTER AV ORO)
    Anonym (....) skrev 2022-12-26 16:52:57 följande:
    Ja, det kan man göra. Har heller inte sagt emot det. Jag skrev bara att det är inte säkert att hjärtat pickar. Att hjärtat inte pickar så tidigt är inte indikerat med att graviditeten avstannat. 
    Absolut.

jag hoppas dock på att få det det, det skulle lugna mig något enormt.
  • Anonym (GRÅTER AV ORO)

Har idag märkt av illamåendet på dagen efter måltid istället, och kräkts flera gånger? så konstigt. Har också molvärk nu igen på kvällen, känns som det typ trycker på urinblåsan??

Har aldrig velat må illa mer så här mycket?

• Anonym (....)
    Anonym (GRÅTER AV ORO) skrev 2022-12-26 20:47:31 följande:

Har idag märkt av illamåendet på dagen efter måltid istället, och kräkts flera gånger? så konstigt. Har också molvärk nu igen på kvällen, känns som det typ trycker på urinblåsan??

Har aldrig velat må illa mer så här mycket?

Det går tyvärr inte att bestämma hur illa man ska må. Man får bara stå ut. 
  • Anonym (GRÅTER AV ORO)
    Anonym (....) skrev 2022-12-26 22:06:43 följande:
    Det går tyvärr inte att bestämma hur illa man ska må. Man får bara stå ut. 

Jag vill ju må mer illa än jag gör. Har en lyckad graviditet i bagaget där jag typ kväljdes några gånger på morgonen i några veckor bara. 

Att knappt känna några symptom är inte så kul heller. Oron om saker går bra är rätt stark då.

• Anonym (GRÅTER AV ORO)

Var på VUL idag i v 7+5 och såg ett litet pyre med pickande hjärta och i helt rätt storlek för tiden. Inget är ju säkert än men det var lugnande idag?

Svar på tråden Missfall igen eller normalt snälla HJÄLP