• HemligaM

Ni som skjuter raketer redan nu

Förlåt men hur jävla dumma är ni? Ni lägger pengar på något som ni bokstavligt talat smäller bort. Dessutom har ni noll jävla respekt för individer som är rädda för raketer. 

HUR svårt ska det vara att hålla sig till att smälla den enda dagen ni faktiskt får göra det? 

Det bevisar bara hur jävla pantade ni är som inte ens förstår den enkla instruktionen. 

Jag hoppas att ni som smäller eller låter era ungar smälla får ett finger eller helst hela handen bortsmälld. Eller får en raket smälld i ansiktet, jag skiter fullständigt i hur illa skadan blir bara ni lär er en läxa.

Och ja, jag är riktigt jävla förbannad. Jag är så förbannat jävla trött på dessa smällare, trött på att se livrädda djur som blir så stressade av det, trött på alla vidriga ungdomar som smäller precis bakom en, smäller nära fordon som blir skadade. 

Kan ni som tycker det är rimligt att smälla redan nu förklara varför? 

Vad är nöjet? 

Vad är det roliga med att lägga pengar på något så meningslöst? 

Varför låter ni era ungar smälla? Varför tillåter ni dom att hantera något som kan både kan skada dom själva men även andra? 

Hur kan ni ha noll jävla respekt för djurägare som har djur som lider något enormt vartenda nyår?

Hur kan ni ha noll empati för vilda djur som blir livrädda? 

• Svar på tråden Ni som skjuter raketer redan nu
  • Tow2Mater
    Anonym (Jävla pajas) skrev 2022-12-27 11:05:01 följande:

Så bara för att det är 2022 så slutar ALLT sånt här som hänt flera år och flera gånger upphöra?

Vilken verklighet lever du i?

Tror du att alla incidenter rapporteras dessutom?

Tror du att alla djurägare har orken att gå till media efter att deras familjemedlem gått bort? Herregud. 

Har inte sagt det inte hänt. Men bads läsa nyheter, inte googla gamla artiklar från forr om åren. Jag undrar var det händer idag, eftersom TS blir så upprord just nu.
  • Anonym (bang)

Smällare är kul, när jag var liten så la vid dom ofta i brevlådor eller stoppa in i brevinkastet, ibland balkonger.
    Folk blev arga och rädda, det var roliga tider:)

• molly50
    Tow2Mater skrev 2022-12-27 12:38:52 följande:
    Har inte sagt det inte hänt. Men bads läsa nyheter, inte googla gamla artiklar från forr om åren. Jag undrar var det händer idag, eftersom TS blir så upprord just nu.
    TS hade kanske hört de första smällarna redan när h*n startade tråden?
    Här hörde vi smällar redan på julafton.
    Och TS undrar vari nöjet i detta ligger,att börja smälla så långt före och hålla på till långt efter nyår..
    Något som ingen verkar kunna svara på.
  • Tow2Mater
    Anonym (bang) skrev 2022-12-27 12:50:16 följande:
    Smällare är kul, när jag var liten så la vid dom ofta i brevlådor eller stoppa in i brevinkastet, ibland balkonger.
    Folk blev arga och rädda, det var roliga tider:)
    Kinapuffar under metallhinkar var också skoj, de flög upp i luften.
  • molly50
    molly50 skrev 2022-12-27 12:51:12 följande:
    TS hade kanske hört de första smällarna redan när h*n startade tråden?
    Här hörde vi smällar redan på julafton.
    Och TS undrar vari nöjet i detta ligger,att börja smälla så långt före och hålla på till långt efter nyår..
    Något som ingen verkar kunna svara på.
    Jag ska tillägga att min son vaknade häromnatten och hörde någon skjuta raketer.
    Varför måste man skjuta mitt i natten?
  • Anonym (Jävla pajas)
    Tow2Mater skrev 2022-12-27 12:38:52 följande:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rlzOeA/sa-var-nyarsnatten

Säkert bara en femtedel av allt som skedde. Kom fan inte och säg att det inte händer. Var ute på promenad nu på morgonen och var skräp ÖVERALLT från dom som inte städade sin skit efter sig. 

Inte ens på själva nyår kan det skötas bra. 

• ElaineBenes

Vadå får göra det? 
    Trodde inte man fick göra det alls om man inte har tillstånd. 

Har ärligt talat inte läst hela ts då den var så lång och jobbig att läsa, inte heller alla svar, men om man är rädd för fyrverkerier eller är djur, är de mindre rädda vissa dagar? Och hur vet djuren vilka dagar det är?

Jag är inte jätteförtjust i fyrverkerier, men om de sköter sig kan de väl få skjuta upp dem den korta stunden det tar. Det är värre med alla som inte har kunskap och skadar sig själv eller andra när de gör det.

• Anonym (Jävla pajas)
    ElaineBenes skrev 2023-01-01 09:21:07 följande:

Vadå får göra det? 

Har ärligt talat inte läst hela ts då den var så lång och jobbig att läsa, inte heller alla svar, men om man är rädd för fyrverkerier eller är djur, är de mindre rädda vissa dagar? Och hur vet djuren vilka dagar det är?

Jag är inte jätteförtjust i fyrverkerier, men om de sköter sig kan de väl få skjuta upp dem den korta stunden det tar. Det är värre med alla som inte har kunskap och skadar sig själv eller andra när de gör det.

Det sköts ju inte öht? Läs nyhetsartikeln? Det är väl skitsamma vilka dagar det är sålänge det inte är själva nyårsafton?

Frågan var varför man inte kan hålla sig till den enda dagen det faktiskt är tillåtet. Folk skiter i om dom har tillstånd eller inte, det är inget polisen lägger resurser på heller så varesig det är tillåtet eller inte är helt irrelevant. Handlar om vanligt vett. 
  • molly50
    ElaineBenes skrev 2023-01-01 09:21:07 följande:

Vadå får göra det? 

Problemet är väl att folk inte bryr sig om att skaffa tillstånd utan skjuter på dagar,platser och tider då det inte är tillåtet.
    Här hörde jag de första smällarna på julafton.
    Bara för att raketer börjar säljas en tid före nyår så innebär väl inte det att man måste börja skjuta dem direkt.
    Jag hade inte sagt något om folk höll sig till att skjuta kring tolvslaget på nyår.
    Men problemet är ju att detta inte följs. 
    Hade det gjort det så hade nog inte så många klagat. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Jävla pajas) skrev 2023-01-01 07:44:23 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/rlzOeA/sa-var-ny...

Säkert bara en femtedel av allt som skedde. Kom fan inte och säg att det inte händer. Var ute på promenad nu på morgonen och var skräp ÖVERALLT från dom som inte städade sin skit efter sig.

Inte ens på själva nyår kan det skötas bra. 

Ser du startar det nya året på samma felvaknade sida, men iallafall - Gott Nytt Ar!

Verkar som du borde vara tacksam det bara är raketer dessa kriminella element har; det skulle vara än värre om de hade bomber. Tror knappast det är skrämda hästar och rådjur efter normala människors raketsskjutande som har prioritet hos Polisen.

Svar på tråden Ni som skjuter raketer redan nu