• HemligaM

Ni som skjuter raketer redan nu

Förlåt men hur jävla dumma är ni? Ni lägger pengar på något som ni bokstavligt talat smäller bort. Dessutom har ni noll jävla respekt för individer som är rädda för raketer. 

HUR svårt ska det vara att hålla sig till att smälla den enda dagen ni faktiskt får göra det? 

Det bevisar bara hur jävla pantade ni är som inte ens förstår den enkla instruktionen. 

Jag hoppas att ni som smäller eller låter era ungar smälla får ett finger eller helst hela handen bortsmälld. Eller får en raket smälld i ansiktet, jag skiter fullständigt i hur illa skadan blir bara ni lär er en läxa.

Och ja, jag är riktigt jävla förbannad. Jag är så förbannat jävla trött på dessa smällare, trött på att se livrädda djur som blir så stressade av det, trött på alla vidriga ungdomar som smäller precis bakom en, smäller nära fordon som blir skadade. 

Kan ni som tycker det är rimligt att smälla redan nu förklara varför? 

Vad är nöjet? 

Vad är det roliga med att lägga pengar på något så meningslöst? 

Varför låter ni era ungar smälla? Varför tillåter ni dom att hantera något som kan både kan skada dom själva men även andra? 

Hur kan ni ha noll jävla respekt för djurägare som har djur som lider något enormt vartenda nyår?

Hur kan ni ha noll empati för vilda djur som blir livrädda? 

• Svar på tråden Ni som skjuter raketer redan nu
  • Anonym (Mifflin)
    Anonym (Importerat problem) skrev 2022-12-25 20:23:30 följande:

"Kulturberukarna" brukar vara tidigt ute med raketer där jag bor.

Beter sig helt respektlöst.

Finns många klipp på YouTube som visar vilka de är som förstör.

Där jag bor är det ljushyade svenska (övre)medelklassdrägg som är tidigt ute med raketerna. De berikar fan inte världen med något, beter sig respektlöst och hänsynslöst, men det har de med sig hemifrån. Det räcker med att titta på pappa direktören och hur han beter sig på Ica, i trafiken och bland grannarna, för att fatta var beteendet kommer ifrån. 
  • Anonym (H)

Hoppas dom förbjuder skiten snart 

• HemligaM
    Anonym (Hm) skrev 2022-12-25 22:08:15 följande:

Kan man bry sig om djur om man är köttätare?

Hur är denna frågan relevant till inlägget? 

Men för att svara på din fråga - ja. Man kan göra mer medvetna val när man väljer vilket kött man ska köpa. Inte för att alla svenska bönder och slakteri följer våra ?bra djurskyddslagar? men det är betydligt bättre än andra länder. Man kan välja att hjälpa utsatta djur på så många olika vis, inte bara att välja bort dom från tallriken.

Jag där emot äter inte djur själv, skulle aldrig få för mig att göra det heller. Detta är dock helt irrelevant till inlägget jag gjorde så vi lämnar detta ämnet. Oavsett vilket svar jag ger kommer någon hitta något fel i det.

• Kotten23

Du har en jäkla dubbel moral om du äter kött å äter smör. En ko väljer nog att höra smällare en gång om året än å bli konstant våldtagen för å hålla mjölkproduktionen i gång. Eller alla grisar som blir slaktade för å bli julskinka på julbordet. 

lägg ner skitsnacket å väx upp. 

• Anonym (A.)

Jag tycker absolut inte att man ska hålla på och skjuta raketer mer än just till nyår. Däremot kan jag säga att jag spyr på alla djurägare som sedan bölar i kvällsblaskorna om de staaaackars arma djuren. Skotträna era djur då, jäkla nötter!  Har själv haft/jobbat med hundar i alla tider och nej det är fan inte omöjligt. Alls! 

• Anonym (Retlige Robban)
    HemligaM skrev 2022-12-25 19:18:38 följande:

Vad är nöjet? 

Reta upp såna som dig Skrattande
    Är du mycket arg nu? SkrikandesTungan uteFlörtNalle
  • Anonym (suris)

Ja är du sur nu TS, du låter sur?

• Anonym (Pang)
    Anonym (A.) skrev 2022-12-26 09:10:38 följande:

Jag tycker absolut inte att man ska hålla på och skjuta raketer mer än just till nyår. Däremot kan jag säga att jag spyr på alla djurägare som sedan bölar i kvällsblaskorna om de staaaackars arma djuren. Skotträna era djur då, jäkla nötter!  Har själv haft/jobbat med hundar i alla tider och nej det är fan inte omöjligt. Alls! 

Fast skott träna hunden är en annan sak, jag har själv haft en hund som blev svensk/nordisk mästare, gevär brydde hon sig inte om även fast man sköt bara meter från henne, men raketer gilla hon inte, det var något hon aldrig vande sig vid. Sedan har mina föräldrar kennel, dom brukar vara olagliga och ta in Finska mästare i Lajkor, minns en var stor, han fick lägga ner huvudet på bordet, men riktigt snäll när han satt o snegla på maten. Han tveka inte gå på björn o vildsvin.
    Deras första hund tog hem allt, varav dom starta kennel, trots att dom avla från nordens alla hörn mästare tog det ca 100 hundar innan dom fick fram en ny mästare hund. Men alla hundarna hade gemensamt, dom inte gilla raketer.
    Nu var min en Pointer och kunde höger/vänster utan att titta, hon vann trespann, slog alla stora Vorstrar, men byggd som ett muskelpaket, där folk fråga vad fan har du gjort med henne, vet inte hon älskar o springa, hon vägrar o ge upp. Många i Åre hyrde in henne för jakt. Med tanke på mina föräldrars kennel, där många är riktigt bra hundar, hundar med starkt psyke, o tävlar på elitnivå har ändå en rädsla för just raketer.

Men det hjälpte o fara ut där man inte sköt mycket raketer.
  • Tow2Mater

Min hund älskade raketer! De som smällde, de som tjöt och de som smattrade.    

Svar på tråden Ni som skjuter raketer redan nu