Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Ger julklappar men får ingen själv

Jag tycker lite synd om dig faktiskt. Men ärligt talat.. har dom bett att du ens ska lägga den energin på julen? Nej. Du har valt att göra det helt på egen hand antagligen o därefter är less för att du inte får lika stort engagemang tillbaka. Svenska kvinnor verkar leva i någon psykos och sedan blir besvikna för att de inte får "den uppskattnings som dom förtjänar".. trots att ingen har bett om det.

Klart jag blir sågad nu då mina ord antagligen känns. Men tänk en gång till. Bad dom dig att smycka hela huset ? Varför inte bara bjuda hem dom för att se på kalle anka o utbyta presenter ? Nivån är så stor mellan er att det blir för stort. Tror att många tänker att mamman gör det för att hon gillar det.. SÅ bara däri har hon ju fått ut glädjen som är mera värt än en fjuttig present. 

• Anonym (hmm)
    Anonym (Mamman) skrev 2022-12-25 09:05:43 följande:
    Sågar dig inte utan tänker att du har helt rätt. Jag dekorerar och lagar mat mm för att jag och min man uppskattar det men bjuder ju in våra söner att delta. De har berättat om vänner till dem som får vara själva på jul. Jag förfäras och de tycker att jag överreagerar. Så det är nog inte så viktigt för dem. Om de träffar en partner så gissar jag att det kommer bli annorlunda men att de då kommer vara hos denna under julen. 

Trodde jag skulle få ett arg meddelande tillbaka. Jag tycker faktiskt synd om dig som jag skrev tidigare. Klart du förtjänar varsin present eller lite mer. 

Jag är en som sitter helt ensam iallafall. Men hade aldrig gått någonstans utan åtminstone en blomma. Är uppväxt med mycket misshandel o våld, så antar att du har varit en "för bra mamma" då du inte ens får en present tillbaka. Dom tar dig för givet helt enkelt. 

Svar på tråden Ger julklappar men får ingen själv