Åh, jag känner med dig. Men då har hon svarat. Hon har inte behov av utredning just nu, men kanske då hon blir ännu mer vuxen, bor själv och så vidare. Då kommer hon säkert till dig först i så fall, eftersom det låter som om ni har en fin kontakt.
Angående konflikter så kan de vara öppna och mera dolda. Konflikter kan på så vis ske inne i folk. Ett exempel från mitt liv är att jag konfronterade en vän med varför hon berättat så mycket personliga saker om mig vidare till sin kille, som berättade för mig om det på en fest när han var berusad. Det var ganska obehagligt att få slängt i ansiktet.
Efter att jag konfronterat min vän med detta så försvann hon gradvis bort. Jag frågade henne om varför och hon sa bara att vänskapen förändrats. Det fick ganska stora konsekvenser för mig att ha konfronterat henne eftersom hon var en högstatusperson i det umgänget. Hon brukade på den tiden säga att hon var konflikträdd, men hon pratade ofta om andra, inte på ett elakt sätt men ändå bakom ryggen, spred saker till andra och så vidare. Jag menar bara att även om konflikten inte är öppen så kan människor dra sig undan efter att man konfronterat dem.Det kan vara så för din dotter om hon är öppen och rak.
Att sitta själv på nyår är inte så roligt men det är värre att vara med människor som inte vill ha en där. Så brukar jag tänka. Jag har i och för sig inte varit själv någon nyår än men det skulle mycket väl kunna hända, då jag inte tillhör någon stor och stabil vängrupp. Det är vi många som inte gör och det är inte hela världen. Det viktiga är att du förmedlar positiva känslor kring nyår och andra högtider. Då kommer hon att bära med sig dem även om hon firar själv. Det skulle vara värre om du förmedlar att nyår är bara värt att fira om det är som i en Hollywoodfilm. 💚💮