• Friger

Frånvarande pappa.

Han är chanslös att få något med ungen att göra så länge du sköter dig. Fattar inte varför du skriver till honom.

Modern till min äldsta son gick upp i rök när han var liten. Försökte sedan få vårdnaden, misslyckades. Sen var hon närvarande några år och gick sedan upp i rök igen.

Vi hade ändå gemensam vårdnad på pappret.

• Friger
    Anonym (Mamma) skrev 2022-12-19 09:53:06 följande:

usch! Fattar inte hur man kan göra så? Hoppas att ni har kontakt idag? 

Första gången är hon ursäktad, vi var väldigt, väldigt unga när vi fick pojken.

Jag ringer någon gång per år och kollar så att hon lever. Förstått det som att varken han eller hon ringer till varandra särskilt ofta, de är inte osams eller bråkar, men har väldigt sällan kontakt. Grabben är 23 år idag och har inte träffat henne på typ 12år.

Senaste gången de skulle setts var att han skulle hälsa på henne på en julafton, men hon avbokade det dagen innan han skulle ha åkt. Sedan dess har han inte träffat henne. Han har till och med varit och hälsat på en kompis i samma stad som hon bor i utan att hälsa på henne.
  • Friger
    Anonym (Mamma) skrev 2022-12-19 10:20:36 följande:

Jaha ok. Jag misdtolkade texten först att hon hade stuckit med barnet ifrån dig.. men hon hade stuckit ifrån er, från sonen. 

kommer aldrig kunna förstå detta! Hoppas att du och sonen har det bra :) 

Haha, jadå. Han mår bra. Vuxen nu med bra jobb och så.

Tycker att du kan strunta i ditt ex ett tag. Sen höra av dig någon gång per år för att kolla läget.

Han är helt chanslös att få vårdnaden tillbaka under förutsättning att du inte gör något konstigt. Grundinställningen i alla vårdnadstvister som jag förstått saken är att man inte flyttar på en unge som har det bra.
  • Friger
    Anonym (Mamma) skrev 2022-12-19 10:51:00 följande:

vad skönt att läsa :) 

ja jag ska försöka göra det. Blir så ledsen när han inte bryr sig men sen blir jag även arg när jag tänker på att han en dag kan komma och vilja vara närvarande igen och hur ska jag någonsin kunna lita på att han inte sviker barnet och försvinner igen? 

ja som du förstår, många känslor och tankar och ?tänk om?

Det kan du inte veta, han kan mycket väl göra en sådan manöver. Dyka upp för att sen försvinna igen.

Det gjorde ju min äldsta sons morsa. Hon var närvarande några år. Varannan helg och så åkte han dit på loven. Hon försökte även få vårdnaden då, men misslyckades.

Sen försvann hon igen.

Min inställning var att jag var positiv till att de sågs. Jag hade ju ingen tidsmaskin och kunde förstå att hon skulle försvinna igen. Sånt är svårt att förutspå.
Svar på tråden Frånvarande pappa.