Inlägg från: Anonym (Asdf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Asdf)

Anklagad för att vara en dålig förälder (tog inte med alla barn på bröllopsresa).

Hur hade du själv reagerat om din mamma gift om sig när du var säg 15?? (Vet inte hur gammal din dotter är?) Och då tagit med dina syskon på bröllopsresa men inte dig för att du var för jobbig?

Man exkluderar inte ett barn från en så stor livshändelse på det sättet, det var riktigt fult gjort. Om dottern har svårt att resa så skulle ni gjort något annat där alla barn kunnat vara med eller så skulle ni åkt själva utan barn.

• Anonym (Asdf)
    En sommar dag skrev 2022-12-15 11:00:54 följande:
    Mina vardagar består av att få på 2 små barn kläder och blöjbyte på 5 minuter och sedan 50 minuter att fixa äldsta till skolan. 

Jag lagar olika maträtter för att hon är selektiv. Jag hjälper henne med maten medan de andra 2 äter själva. Hon får allt av mig och kärlek hela dygnet. 
    Allt som krävs, alla möten, alla kläder osv. Har köpt kläder till hennes far för att hon behöver det. 

Vi pratar om mycket svår adhd... Hon vågar knappt gå ut på trädgården ensam. Jag gör allt för henne. Plus tar hand om 2 små barn samtidigt. Det tar enormt mycket energi men jag kämpar in i det sista att min hälsa är på bristgränsen istället. Men självklart går alltid barnen först. 
    Varför låter du inte din man ta hand om småbarnen de veckor din äldsta dotter bor hos dig om hon nu är så krävande?
Svar på tråden Anklagad för att vara en dålig förälder (tog inte med alla barn på bröllopsresa).