Anonym (du) skrev 2022-12-15 11:28:18 följande:
Vilken otroligt varm och välstickad offerkofta du har färdigställt åt dig själv.
Ingen har tvingat dig att skaffa två småbarn hoppas jag? Ingen har heller tvingat di till någon som helst resa, varken med eller utan barn.
Samt att det jobbiga barnet bor varannan vecka och då har du bara småbarnen. Och vad det jobbiga barnets pappa gör eller inte gör för barnet har ju absolut ingenting att göra med vad du gör eller inte gör med det barnet. Du är väl en egen person och förälder?
En sommar dag skrev 2022-12-15 11:00:54 följande:
Mina vardagar består av att få på 2 små barn kläder och blöjbyte på 5 minuter och sedan 50 minuter att fixa äldsta till skolan.
Jag lagar olika maträtter för att hon är selektiv. Jag hjälper henne med maten medan de andra 2 äter själva. Hon får allt av mig och kärlek hela dygnet.
Allt som krävs, alla möten, alla kläder osv. Har köpt kläder till hennes far för att hon behöver det.
Vi pratar om mycket svår adhd... Hon vågar knappt gå ut på trädgården ensam. Jag gör allt för henne. Plus tar hand om 2 små barn samtidigt. Det tar enormt mycket energi men jag kämpar in i det sista att min hälsa är på bristgränsen istället. Men självklart går alltid barnen först.
Vad bra att du är så duktig.
Lol