Anklagad för att vara en dålig förälder (tog inte med alla barn på bröllopsresa).
Hur hade du och barnet pratat innan? Jag har två barn med NPF och det kan jag ärligt säga att de hade aldrig VELAT följa med på bröllopsresa. De hade inte alls känt sig bortvalda om vi hade bestämt tillsammans.
Vi hade vårt bröllop hemma i trädgården, just för att det skulle vara anpassat så att ungdomarna kunde smita ifrån till sina rum när de inte orkade vara med längre. Från början tänkte vi på att boka lokal men insåg att det här skulle bli tufft för dem, men också för oss. Jag skulle ha stressat väldigt mycket mer om jag skulle ha föst iväg dem till okänd lokal bara för att vi vuxne ville ha bröllopet på ett visst sätt. Det hade inte blivit en bra dag vare sig för dem eller för mig. Så, är anpassningar gjorda och barnet är nöjd med dem så behöver det inte vara fel att man gör "skillnad" på barn.
Det ni kunde gjort hade varit att inte ta med några barn alls utan sagt att bröllopsresa är för de som gifter sig. Då hade ni nog inte fått så många synpunkter.