Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Anklagad för att vara en dålig förälder (tog inte med alla barn på bröllopsresa).

Ja det är du faktiskt. Man gör inte skillnad på sina barn på det här sättet. Det var ingen vanlig resa, det var en bröllopsresa! Du utesluter ditt äldsta barn! Ja, hon är säkert skitjobbig men du har just begått en dödssynd som förälder. Er relation är för alltid skadad, hon kommer alltid att komma ihåg det här.

• Anonym (Mamma)
    En sommar dag skrev 2022-12-15 08:53:32 följande:
    Resan hade varit endast en konflikt samt säkerhetsrisk för alla. Då skulle jag inte åkt alls. Jag inser att jag gjort fel som åkt på bröllopsresa och inte skulle resa alls tills hon flyttat hemifrån. 

Jag är bara så förvånad att allt måste ligga på mig och inget på hennes andra familj utan barn. Jag har en resa  bokad med henne i sommar med bara mig utomlands. 

Jag skulle helt enkelt inte åkt och riskerat kollaps istället för oss alla.  
    När det handlar om sådana här situationer så kan man inte dela upp ansvaret. Du uteslöt din äldsta dotter, klart hon blir ledsen när det verkar som att hon inte är välkommen på en så speciell resa!
Svar på tråden Anklagad för att vara en dålig förälder (tog inte med alla barn på bröllopsresa).