• Friger

Svartsjuk man…

Svartsjuka kan gå åt två håll... Antingen växer den. Eller så minskar den.

Under förutsättning att han vill få kontroll på svartsjukan så låter det ju ändå som att det går att göra något i det här skedet.

Dvs genom att du går på möhippan. Att du går ut efter. Men att du håller kontakt med honom under kvällen med jämna mellanrum. Har förståelse för hans svartsjuka men lugnar honom.

Sen är det bara att hålla tummarna för att det hjälper!

• Friger
    Bis mis skrev 2022-12-10 07:46:53 följande:

För mig har svartsjuka eskalerat när partnern haft det i början. I ett fall blev det ohållbart efter 2 år, fick höra uppdiktade historier om vad jag säkert haft för mig.

haha, samma här! Fick höra att jag säkert hade raggat upp någon på vägen hem från jobbet när jag var fem minuter sen.

Jobbade skift och cyklade på den tiden. Att under en cykeltur mitt i natten träffa någon, ragga upp och ha sex med henne, och bara vara fem minuter sen. Jag önskar jag hade den förmågan! Det tar minst tio.
  • Friger
    Bis mis skrev 2022-12-10 08:25:19 följande:
    Ja jag håller med, 10 min är den klassiska siffran :D

Jag förstår ju att det måste vara riktigt jobbigt att ha en fantasi som bara går loss med helt otroliga scenarios...eller nåt som borde utnyttjas för att skriva bestsellers ;) liksom, jag som ligger med en kollega i ett mötesrum i pausen 5 minuter mellan möten...omg :o
    Oj, vore i och för sig rätt hett att ta det i pausen. Men oj vad pinsamt om någon av kollegorna skulle komma in!

Jag kallar det för hjärnspöken. Det går som mottagare av de spekulationerna inte att motbevisa saken heller. Hur bevisar du att du inte hade sex i pausen?

Min uppfattning är att de måste tränas bort eller så blir de värre. I mitt fall blev det värre och det tog så småningom slut. Många år sedan.

Nu finns det säkert de som aldrig känt svartsjuka. Det har jag, inte så extremt och jag låter det inte styra mig. Utan jag jobbar på saken.
Svar på tråden Svartsjuk man…