• Studentpappa

Svartsjuk man…

Låter ju stört, jag träffade en tjej när jag var yngre med hett temperament och svartsjuk som få. När hon började ifrågasätta vilka jag umgicks med (vi hade träffats i kanske en månad) och blev förbannad för att jag hade en tjejkompis så drog jag ur pluggen direkt.

Hon ringde och skällde och gormade, då ruttnade jag och dumpade henne i samma samtal. Det går inte att leva ett bra liv med någon som är svartsjuk, du gör dig bara olycklig ts.

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (Lollo) skrev 2022-12-10 07:54:56 följande:
    I det här fallet låter det som du har problem med viljestarka kvinnor snarare?

Såklart kan det inte vara fel på en kvinna på FL...

Nej det var droppen som fick bägaren att rinna över. Jag är inte det minsta svartsjuk själv och vägrar att vara med en svartsjuk partner. Speciellt inte en som startar bråk för att man har en kompis av motsatt kön. Sen är det fritt fram för dig att fantisera ihop vad du vill av det, det är ju så det brukar gå till på FL.

• Studentpappa
    Anonym (?) skrev 2022-12-12 00:33:25 följande:

Tack för alla svar. 

nu har vi bråkat i 3 dagar pga detta, jag har ställt ett ultimatum eller mer ett krav. i och med att han lovat att bättra på sig i ca 1 års tid nu, så har jag sagt att jag ger han en chans till. Alltså om detta händer igen så förstör han vår relation. 

det här tog han inte bra, han tycker att jag sårar honom och jag ?vill lämna honom?. Han säger att jag inte älskar honom och att jag kan kasta bort honom så lätt. Våra bråk har handlat om att jag försöker få han att förstå mina känslor i den här situationen eller ha förståelse varför jag ställer det här kravet. Men han blir bara arg, det är skrik och bankar dörrar etc. 

varför vi inte blivit sams ännu är för han vägrar förstå att jag lider av det här så pass mycket att ja kan lämna relationen. 

Att han reagerar så är ju alla svar du behöver, han kommer inte ändra sig och bli normal.

Att bråka så mycket ang att du vill på en möhippa är inte friskt. Den reaktion det ska få är typ:

-Du den 23:e ska jag på Sofias möhippa.
    -Aha okej vad kul vad ska ni hitta på då? behöver du hämtning eller tar du taxi hem? 

Du sparar dig ett liv utav bråk och inskränkthet om du lämnar detta så snart du kan.
  • Studentpappa
    Anonym (?) skrev 2022-12-12 10:19:34 följande:

Precis såsna reaktion jag vill ha. Jag vet ju att det här är fel, jag har varit tydlig och sagt att jag inte vill bli ägd av någon annan man. 

det har hänt flera incidenter faktiskt. Vi har bråkat hela året, angående kläder också. Jag är en person som går klädd ganska vårdat ändå. Han har klagat på u ringning (jag har små bröst och en rumpa och så är det). men då tycker Han det är jobbigt att jag har finbyxor på mig. Dock har det blivit mycket bättre men vi Har bråkat jättemycket angående kläder. 

en annan incident var att jag skulle på min svågers födelsedagsmiddag på ett kebabhak. han kunde inte följa med pga han har sina barn den helgen. Då blir det bråk, han säger inte indirekt jag vill inte att du går. Men det blev bråk och i slutändan kom vi fram till att det var hans osäkerhet. Han reagerade för att det kommer sitta flera av min svågers kompisar i det bordet, MED deras respektive. Men det spelar ingen roll ändå?

annars är han inte en hemsk person, han är perfekt, snäll, omhändertagande, rolig etc. Men detta förstör så mycket och jag känner en inre stress. 

Han vill ha dig inlåst hemma och helst i burka när du går ut. Jag tror du själv vet vad du behöver göra.
  • Studentpappa
    Anonym (?) skrev 2022-12-12 10:54:45 följande:

Det som är så kul, är att jag sagt precis det du skrev. ?Du passar med en kvinna i burka? 

jag är själv från mellanöster, ogillar den mentaliteten. Så då valde jag att gifta mig med en svensk man :). trots det fick jag en svartsjuk man? vad är oddsen. Rynkar på näsan

Otroligt synd att du blev snärjd av en så dålig man, jag hoppas verkligen att du hittar en bra lösning och tar dig loss och hittar en bättre för det finns! Jag har snart varit tillsammans med min sambo i 20 år och har aldrig lagt mig i hennes klädval eller vad hon vill göra på sin fritid, man måste ju få ha ett eget liv utan sin partner med kompisar och intressen.
Svar på tråden Svartsjuk man…