Anonym (?) skrev 2022-12-12 00:33:25 följande:
Tack för alla svar.
nu har vi bråkat i 3 dagar pga detta, jag har ställt ett ultimatum eller mer ett krav. i och med att han lovat att bättra på sig i ca 1 års tid nu, så har jag sagt att jag ger han en chans till. Alltså om detta händer igen så förstör han vår relation.
det här tog han inte bra, han tycker att jag sårar honom och jag ?vill lämna honom?. Han säger att jag inte älskar honom och att jag kan kasta bort honom så lätt. Våra bråk har handlat om att jag försöker få han att förstå mina känslor i den här situationen eller ha förståelse varför jag ställer det här kravet. Men han blir bara arg, det är skrik och bankar dörrar etc.
varför vi inte blivit sams ännu är för han vägrar förstå att jag lider av det här så pass mycket att ja kan lämna relationen.
Att han reagerar så är ju alla svar du behöver, han kommer inte ändra sig och bli normal.
Att bråka så mycket ang att du vill på en möhippa är inte friskt. Den reaktion det ska få är typ:
-Du den 23:e ska jag på Sofias möhippa.
-Aha okej vad kul vad ska ni hitta på då? behöver du hämtning eller tar du taxi hem?
Du sparar dig ett liv utav bråk och inskränkthet om du lämnar detta så snart du kan.