Poppy 2012 skrev 2022-12-10 20:27:40 följande:
Några tips på vägen från en som har varit i liknande situation.
Att slå någon är inte mobbning, det är misshandel och förbjudet. Anmäl därför varje fall av misshandel av din dotter till skolan. I det fall du inte ser en förändring innan påsk, börjar du polisanmäla. På måndag anmäler du att din dotter blev sparkad i magen, kräv att en incidentrapport görs och följs sedan upp den inom 5 arbetsdag med att begära en kopia på incidentrapporten.
Anmälan till socialen tror jag inte löser något av skolans problem, för ja din dotters skola har problem och de har inte med din dotter att göra. Naturligtvis ska du samarbeta med socialen, förklara din bild av situationen. Be dem också förklara hur de kommer gå vidare i ärendet.
I det fall du anser att anmälan till socialen är fel och att skolan inte agerar som de ska, vilket jag hade gjort i ditt fall, kan du anmäla skolan till Skolinspektionen. Det kanske också är dags för dig att eskalera problematiken i skolan till Skolinspektionen. Som jag ser det: din dotter blir psykiskt och fysiskt misshandlad i skolan, skolan väljer att skuldbelägga dig och din dotter, skolan väljer därefter att vägra att erbjuda stöd för din dotter, skolan vägrar även att skydda din dotter från fysisk misshandel.
Lämna uppgifter om missförhållanden i skolan (skolinspektionen.se)
Håller med ditt inlägg, men varför ska hon vänta till påsk innan hon polisanmäler? Tycker hon ska göra det varje gång dottern blir misshandlad.