• Anonym (Otrogen)

Otrogen men även bedragen

Glöm min andra tror där rubriken blev lite olycklig.

Frågan är till er som är eller har varit otrogna, hur ni skulle ställa er till att ni upptäckte att er partner varit otrogen?

• Svar på tråden Otrogen men även bedragen
  • Anonym (Enkelt)

Omedelbar dumpning.

• Anonym (Vad ska man annars göra?)

Då får man väl bara konstatera att "ingen av oss verkar vara så värst intresserad av den här tvåsamheten", och vandra vidare?

• Anonym (Otrogen)

Tänkte mera att inse att partnern har ungefär samma behov som en själv, att se lite utanför tvåsamheten.

• Anonym (jag)
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-12-06 00:49:08 följande:

Tänkte mera att inse att partnern har ungefär samma behov som en själv, att se lite utanför tvåsamheten.

Fast då borde man kanske ha snackat om det med sin partner istället för att gå bakom ryggen på varandra. Om man inte klarar av att diskutera sina behov med sin partner och går hellre bakom ryggen på sin partner så är man en väldigt feg och omogen individ och absolut inte redo för en relation. Då gör man nog bäst i att vara singel tills man mognat.

Dessutom, om du varit otrogen först och upptäcker senare att din partner oxå varit det så sket du ju fullkomligen i om din partner hade "ungefär samma behov" när du började med din otrohet för då visste du ju inte att din partner oxå var otrogen. 

Vad är poängen med din tråd TS? Vad är det du vill få ut av den?
  • molly50

Det ska man väl helst inse innan man väljer att vara otrogen själv,och kanske föreslå öppet förhållande. 
  • Anonym (Enkelt)

I helvete heller. Jag har ingen skyldighet att acceptera otrohet.
  • Anonym (Otrogen)
    molly50 skrev 2022-12-06 12:41:23 följande:
    Det ska man väl helst inse innan man väljer att vara otrogen själv,och kanske föreslå öppet förhållande. 
    Så borde det vara, men livet följer inte alltid regelboken. 
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-12-06 18:45:30 följande:
    Men upplägget är att du varit otrogen innan.
  • Anonym (Hämndotrohet funkar inte)

Jag tror inte hämndotrohet så att det skall bli jämnt funkar, särskilt inte varianten där den otrogne kvinnan själv försöker leja sina väninnor och sin kusin att försöka ligga med den hon bedragit så att det skall bli lika.

Men det är imponerande hur lojala vissa kvinnor kan vara mot sina väninnor och villiga att försöka ställa upp och hjälpa varandra även med de mest sjuka grejer. 

• molly50
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-12-06 23:54:39 följande:
    Det må så vara.
    Men börjar man själv gå i funderingarna att vara otrogen så kanske man också ska ge sin partner samma chans.
  • Anonym (jag)
    Livet har ingen regelbok, den sätts av människor och vissa människor följer inte regelboken för att de helt enkelt inte vill det och sen rättfärdigar de det med att "livet inte alltid följer regelboken"  ungefär som att det är något som bara händer av sig självt och inte alls ett medvetet valFlört
  • Anonym (Ordning)
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-12-06 18:45:30 följande:
    Notera att frågeställningen handlar om att båda i ett förhållande är otrogna.

Om du är otrogen så kan du gott ta att även din partner är det. Men, som tidigare sagts, är det ett förhållande att bygga vidare på då?

• Anonym (Ordning)
    Försöker du rättfärdiga att du skulle vara otrogen då din partner redan varit otrogen mot dig?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-12-06 23:55:27 följande:
    Men upplägget är att du varit otrogen innan.
    Det spelar ingen roll. Oavsett om jag har varit otrogen mot just den personen eller i tidigare relationer.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Ordning) skrev 2022-12-07 09:26:53 följande:
    Notera att frågeställningen handlar om att båda i ett förhållande är otrogna.

Om du är otrogen så kan du gott ta att även din partner är det. Men, som tidigare sagts, är det ett förhållande att bygga vidare på då?
    Nej, det har jag ingen skyldighet att göra och som jag skrev i första inlägget så skulle jag avsluta relationen.
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Rafi) skrev 2022-12-07 12:56:28 följande:

Börja swinga!

Jo, det kanske bara en lösning. Men hon skulle aldrig erkänna.
  • Anonym (Håhåjaja)

Ni kommer få HIV hela bunten. Och kanske ni rentav förtjänat det?

Svar på tråden Otrogen men även bedragen