Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Nooshi sa "fittor"

Tresher skrev 2022-12-04 18:20:07 följande:
    Intel, intelligence.. Information på ren svenska. 

Du vet exakt vad det handlar om.. Men du kunde inte ta till dig att det står klart och tydligt vem det är som sa vad i artikeln?
    Länka gärna för enligt vad jag kan se så har man inte filmbevis på att det är just Nooshi som säger detta och kansliet förnekar så klart att det kunde vara hon.
  • Mortiscia80
    Tresher skrev 2022-12-04 18:28:55 följande:

Du som är lite mer läskunnig än oss andra. Får gärna tolka det här åt oss dock..

Och sen får du gärna förklara hur det inte var hennes röst som man klart o tydligt kunde höra i filmen...

Då blev partiledaren Nooshi Dadgostar (V) rejält förbannad på Socialdemokraterna.

? Vilka jävla fittor alltså, hör man inifrån partiets kansli.. 

Mening 1 och 2 hör inte nödvändigvis ihop. Det är insinuant uttryckt men det står inte att det är Nooshis röst man hör, om man läser meningarna exakt som de står så är det två skilda utsagor efter varandra. Nooshi blev arg. Någon på kansliet svor.
  • Mortiscia80
    Tresher skrev 2022-12-04 18:30:38 följande:

Om det inte skulle vara hon, får ni andra som vet så mycket bättre, gärna förklara vems röst det är..

www.aftonbladet.se/nyheter/a/767kLK/ilska-i-vansterpartiet-efter-talmansvalet-javla-fittor

00:49..

Dom tre sista sekunderna i klippet..

Sånt som inte skulle hänt?

Som jag såg i klippet från Expressen så finns minst två kvinnor i lokalerna. Jag är inte så välbekant med Nooshis röst att jag skulle kunna särskilja den från någon okänd kvinnas på ett par sekunders klipp.
  • Mortiscia80
    Tresher skrev 2022-12-04 19:46:01 följande:
    Haha, nej.. Det är inte sådär det där uttalandet fungerar..

I det där meddelandet står det att Nooshi blev förbannad. Och sen fick vi höra vad hon utrast.

Hade kunnat skrivas "Nooshi blev så tjurig och förbannad att Hon sedan stod inne på kansliet och svor."
    Du glömde punkten som skiljer de två meningarna åt.
  • Mortiscia80
    Hobgoblin skrev 2022-12-04 20:39:47 följande:
    Hmm, var skulle punkten sitta menar du?
    Också undrar jag vad "utrast" är i sammanhanget=?
    Hon har ju uppenbarligen gått över gränsen - igen. Hur länge ska en sådan pajas kunna klösa sig kvar i politiken?
    Återigen, varför agerar inte hennes parti? Helt otroligt!

Då blev partiledaren Nooshi Dadgostar (V) rejält förbannad på Socialdemokraterna. Vilka jävla fittor alltså, hör man inifrån partiets kansli.

Vad den andra personen menade med "utrast" borde inte vara svårt att förstå.

• Mortiscia80
    Tresher skrev 2022-12-04 20:27:13 följande:
    Det är inte så som den där meningen är tänkt o fungera..
    Om det är punkt så är det punkt. Det innebär att meningen är slut.
  • Mortiscia80
    Tresher skrev 2022-12-04 21:05:06 följande:
    Inte när nästa mening börjar med ett replikstreck..
    Du måste titta på det som kommer efter repliken också, dvs vem som gör uttalandet. Det står ingenstans att det är N.D. som säger detta och hon var inte ensam på kansliet så man kan inte anta utifrån uteslutningsförmågan heller.
  • Mortiscia80
    Hobgoblin skrev 2022-12-04 21:06:26 följande:
    Du har helt rätt, my mstake, du skrev inte "utrast" alls.
    Håller med om att punkt är punkt och att det dessutom är viktigt att uttrycka sig korrekt,l utan särskrivningar eller syftningsfel  för att man ska kunna bli förstådd.
    Typ- lång hårig sjuk sköterska eller kassa personal.
    Är rent obegripligt att folk inte ser detta. Jätte fel ... typ // Skum tomte, haha
    Ja, trots att det är insinuant skrivet så kan kvällstidningarna hävda att man inte alls säger att det är N.D. som säger detta, för det är inte så de har skrivit. Språkriktighet är viktigt för både skribent och läsare att kunna.
  • Mortiscia80
    Hobgoblin skrev 2022-12-04 21:29:16 följande:
    Tyvärr så degenereras språket av att ingen jävel kollar vad de skickar eller vet hur språket hänger ihop i avseende mening och syftning. 
    Man verkar ju inte ens kolla om det man skrivit ger någon mening innan man skickar.
    Leve autocorrect!!
    Lite som google translate - man fattar inte ens hur fel det blir, hahaha
    Haha jaa med autocorrect och Google translate kan det bli riktigt roligt ibland ;)
  • Mortiscia80
    Hobgoblin skrev 2022-12-04 21:46:30 följande:
    Absolut är det så.
    F-ordet kunde ju ha blivit "framstjärt" med lite otur.
    Tror faktiskt det är första gången jag sett det ordet i rubrik hos Expressen.
    Haha!! :D

Ja jag hajade till lite över att man tog med en så stark svordom, och det är inte bara Expressen som skriver ut hela ordet.
Svar på tråden Nooshi sa "fittor"