• Vandel

Nooshi sa "fittor"

Läser i Aftonbladet att Nooshi Dadgostar kallade socialdemokraterna för "fittor". Jag har aldrig varit med om något barnsligare - och hon önskar bli vår stadsminister! 

Har ni fortsatt förtroende för Nooshi efter detta? 

• Svar på tråden Nooshi sa "fittor"
  • Överste Senap
    Tresher skrev 2022-12-04 18:07:35 följande:
    Googla "Nooshi fittor" så får du svaret.

Men du kanske sitter här med någon helt annan intel?
    Vad är en intel? Jag har läst artikeln i fråga så jag vet exakt vad det handlar om. 
  • Fossil
    Vandel skrev 2022-12-04 17:56:09 följande:
    Nooshi sa "fittor"

Läser i Aftonbladet att Nooshi Dadgostar kallade socialdemokraterna för "fittor". Jag har aldrig varit med om något barnsligare - och hon önskar bli vår stadsminister! 

Har ni fortsatt förtroende för Nooshi efter detta? 

Vilken stad tänker du att hon ska vara "stadsminister" i?
  • Överste Senap
    Tresher skrev 2022-12-04 18:20:07 följande:
    Intel, intelligence.. Information på ren svenska. 

Du vet exakt vad det handlar om.. Men du kunde inte ta till dig att det står klart och tydligt vem det är som sa vad i artikeln?
    För den som är läskunnig och inte tolkar frän en rubrik framgår det i vilken tidning som helst som publicerat detta att just det yttrandet kommer från någon i partikansliet, dock ej Nooshi. Men för de som bara orkar eller klarar av att läsa rubriken blir det svårare att förstå.
  • atea

I artikeln står inte att det var Nooshi som sa det. 

• Överste Senap
    Fossil skrev 2022-12-04 18:24:52 följande:
    Vilken stad tänker du att hon ska vara "stadsminister" i?
    Med ts läsförståelse är svaret förmodligen Ankeborg.
  • Mortiscia80
    Tresher skrev 2022-12-04 18:20:07 följande:
    Intel, intelligence.. Information på ren svenska. 

Du vet exakt vad det handlar om.. Men du kunde inte ta till dig att det står klart och tydligt vem det är som sa vad i artikeln?
    Länka gärna för enligt vad jag kan se så har man inte filmbevis på att det är just Nooshi som säger detta och kansliet förnekar så klart att det kunde vara hon.
  • Överste Senap
    Tresher skrev 2022-12-04 18:28:55 följande:

Du som är lite mer läskunnig än oss andra. Får gärna tolka det här åt oss dock..

Och sen får du gärna förklara hur det inte var hennes röst som man klart o tydligt kunde höra i filmen...

Då blev partiledaren Nooshi Dadgostar (V) rejält förbannad på Socialdemokraterna.

? Vilka jävla fittor alltså, hör man inifrån partiets kansli.. 

Hon blev förbannad ja men det står inte att det är hon som yttrade det. Men det är skrivet för att man ska ledas till tolkningen. Men för den som noggrant läser artikeln framgår det tydligt att det inte var hon som sa det.
  • Fossil
    Överste Senap skrev 2022-12-04 18:28:37 följande:
    Med ts läsförståelse är svaret förmodligen Ankeborg.
    Ja, högst troligt.
Svar på tråden Nooshi sa "fittor"