Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM Januari 2023

Min mens dök upp precis som planerat på nyårsafton. Förhoppningsvis så håller sig cykeln stabil nu så BIM blir 30 januari, så stannar kvar i tråden och uppdaterar listan när ägglossning sker :) 

Vad kul med plus i tråden! Stort grattis! 

• Barbrastreisand

Någon som väntar på sin ägglossning? Själv är man på cd 10. Tänkte börja testa dagligen med äl-test snart då jag senaste månader haft oregelbunden cykel samt mindre fertila sekret. 

Tror detta blir försök 9 till ett syskon, börjar kännas mer och mer psykiskt påfrestande:/ Tiden går, första barnet blir äldre och även jag. Man börjar fundera på om allt står rätt till. Drömmer sig bort och önskar man får en liten bebis mage. Vänder på graviditetstest i hopp om att se en till linje.. Ena dagen försöker jag vara tacksam över vad jag har i livet, jag har min man och vårt barn det kanske inte är menat med större familj. Andra dagen är man i ett hål och vill så gärna att första ska få ett syskon. En riktig berg och dalbana. 

• Barbrastreisand
    Ettfrö skrev 2023-01-09 22:44:55 följande:

Jag väntar på ägglossning. Är på dag 6 nu och gissar att jag får utslag på testet någon gång i helgen eller på måndag. Jag är ensamstående med ett barn och försöker få ett syskon via insemination med donator. Fjärde försöket nu... det är egentligen inte mycket men jag känner mig stressad och börjar fundera över om det ens kommer att gå. Är ju ändå 37 år (snart 38...). Har tagit tester på kliniken som visar på att jag inte har några svårigheter med att kunna bli gravid, så förhoppningsvis är det bara tålamod jag behöver nu.

Håller tummarna! Förlåt om jag frågar men blev väldigt nyfiken, gör du inseminationen själv? Och är det någon vän som är donator eller är det liksom anonymt? 
    Swave skrev 2023-01-10 06:53:54 följande:

Jag är på CD12 idag och borde få ägglossning när som helst Glad

Vi är på försök nummer 6.

Håller tummarna för dig! Testar du med ägglossningstest någor eller får du tydliga symptom? :)
  • Barbrastreisand

Igår började ägglossningstest äntligen öka och idag såg det ut såhär! Tror detta blir mitt peak om inte det håller sig starkt/är starkare även imorgon. Vi fick till lite mys igår och ska försöka fortsätta varje dag nu i åtminstone 3 dagar till. Hur går det för er andra? 

• Barbrastreisand
    Swn skrev 2023-01-14 22:38:27 följande:

Klockrent starkt positivt ÄL test Plus heja heja! 

själv håller jag på att tappa förståndet, haha! Bim idag men ingen mens och inget plus. får se hur det blir imorgon.

Ja nu håller man alla tummar och tår! Har du bekräftat ägglossning med test eller temp? Den kanske kom lite senare, så hopp finns det fortfarande! Håller tummarna!:)
  • Barbrastreisand

Nu har ägglossningstesten blivit svaga igen så uppdaterar listan med mitt nya bim, sist ut Skrattande

31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    2/1 Raindear860 - första barnet, 10e försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
    7/1 hopemalin- första barnet, andra försöket 
    7/1 Sannet - första barnet, andra försöket

7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA

7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
    7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
    8/1 studerande 5:e barnet 4 försöket 
    8/1 Elisabeth83 - 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
    8/1 Anile - 2:a barnet, 5:e försöket
    10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket
    10/1 82lindis - fjärde barnet, 6e försöket
    10/1 Allie27 - andra barnet, fjärde försöket 
    11/1 Amaaanda00 - första barnet, 7e försöker. Tempar med NC 
    11/1 Sanlin90 - andra barnet 19 eller 6te försöket
    11/1 Acizzej - andra barnet
    12/1 Mumlanz - första barnet, första försöket
    12/1 Papaja10 - första barnet, fjärde försöket 
    12-13/1 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet  
    13/1 Acire94 Tredje barnet, 5e försöket
    13/1 Lola92 4:e barnet
    13/1 Lotis - 3e barnet, ca 13e försöket. 
    14/1 swn - 3e barnet, har försökt i 6 år. 
    15/1 Etaj andra gemensamma barnet 1:a försöket efter ma
    16/1 Pallekula, första barnet, andra försöket efter MF
    16/1 smulan57, första barnet, 9e försöket 
    17/1 Kazi2, andra barnet, 13:e försöket
    17/1 GuldKvinnan, första barnet och femte försöket
    18/1 Millaann, andra barnet, andra försöket 
    18/1 DontBlink, andra barnet, försökt sen jan -17.
    18/1 valent1n, tredje barnet, fjärde försöket.
    19/1 Anonymcola andra barnet
    19/1 Loppande, första barnet, 24 försöket 
    22/1 Frufröken, andra barnet, andra försöket
    22/1 Caleido - andra barnet, 13:e försöket
    22/1 - andra barnet, 7e försöket. 
    24/1 Lina95 - första barnet, 3 försöker
    24/1 Fruffe - andra barnet, 1a försöket
    25/1 Oväntadedrömmen - 
    25/1 Swave - tredje barnet, sjätte försöket
    25/1 Florenza - Första barnet och 10:e försöket
    27/1 EnyaLouise - andra barnet, 4e försöket
    28/1 Cocahins - andra barnet, 2:a försöket efter ma
    29/1 Barbrastreisand - andra barnet, 9e? försöket
  • Barbrastreisand
    Swn skrev 2023-01-15 20:38:41 följande:

jag är gravid Plus så lycklig så jag vet inte vart jag ska ta vägen! äntligen efter 6 år Hjärta

Stort grattis!!{#emotions_dlg.flower}
  • Barbrastreisand

Så kul att det dyker upp plus i tråden!
    Själv är man på  äl+2, en låååång väntan till bim 29/1. Har laddat upp med en massa test så lär inte kunna hålla mig fram till bim. Någon mer som har bim slutet av månaden?:)

• Barbrastreisand
    Swave skrev 2023-01-18 07:06:19 följande:

Jag har BIM 25-27 januari. 25 jan enligt min app men ÄL kom två dagar senare så skulle tippa på 27:e. 

Är på ÄL+5 idag.

Då är vi rätt nära varandra! Håller tummarna för oss & alla andra såklart. Ska du testa innan bil? Jag har ju så svårt för att hålla mig haha!
  • Barbrastreisand
    Swave skrev 2023-01-21 09:06:09 följande:

Jag tog ett test imorse då jag inte kunde hålla mig längre, och hör och häpna så dykte det upp ett svagt streck. Så nu håller jag tummarna för att det är ännu starkare imorgon 😍

Vad roligt! Håller tummarna! Vilket test testade du med? Själv är man på äl+6 och längtar till måndag så jag kan testa haha
  • Barbrastreisand

Äl+9 och ett negativt testa tidigt. Misstänker att det inte blev något denna gång heller, men ger det en till chans imorgon!

• Barbrastreisand
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-23 06:16:55 följande:

God morgon, fasiken vad segt att ta sig upp på måndagar 😅 Men tempen har jobbat sig upp igen efter gårdagens drop, trots få timmars knagglig sömn. Hur är läget med er idag?

Har du bekräftat äl med ägglossningstest? Tänker om äl skedde cd26, kan ju vara en fin implantationsdipp Oskyldig
  • Barbrastreisand

Hade räknat fel på dagarna så är visst på äl+9 idag. Detta visade två test med morgonurin och ett babyplan early. Vet inte om det syns här men det dök upp ett suuupersvagt streck!! Vågar dock inte lita på det då det kan likväl vara ett spök.. 

• Barbrastreisand

Gårdagens tester var spök, då det idag på äl+10 var blankt med testa tidigt. Så vi ses nog i februaritråden! 

• Barbrastreisand
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-25 17:16:46 följande:
    Tidigt än, fullt möjligt att det blir tydliga plus närmsta dagarna 😍🤞🏻

Själv var jag så dum så jag tog ett test under eftermiddagen idag, svagt men synligt streck och nu snurrar ju tankarna i 110 knyck 😅 Vågar inte tro på nåt? mensen kommer säkert närsomhelst 🙄
    Jag tror min chans till plus är på 0.00001%🤣 
    Åh vad roligt! Förstår det, själv blev man lite crazy när jag upplevde som svagt streck häromdagen 😅Testar du med igen imorgon bitti? När är bim? Håller alla tummar och tår!🌸
Svar på tråden BIM Januari 2023