Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM Januari 2023

Hej! BIM 31/12 men tänkte att jag är med här istället då min cykel har strulat en del sista tiden så bim blir antingen i dec eller jan. 

Från att ha en cykel regelbunden som en klocka började den strula först 39 dagar lång. Därefter 34 & 27 dagar. Förr månaden fick jag spotting på dag 19 och rejäl mens dagen efter.. Någon som varit med om liknande?

31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket

1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
  • Barbrastreisand

Äntligen positivt ägglossningstest! Förhoppningsvis sjunker det imorgon och min cykel blir därmed stabil Oskyldig Hoppas på ett plus på nyårsafton! 

• Barbrastreisand
    Qwerty1988 skrev 2022-12-17 09:25:05 följande:

Hej! 

Har en fråga, enligt min app har jag BIM 2/1 och ska ha ägglossning imorgon (18/12) och har tagit ägglossningstest ett par dagar nu och jag har fått svaga streck, men imorse så va det inte något alls? Alltså bara ett streck. Borde de inte blivit aning starkare såhär nära ägglossning? Eller har jag kngfn ägglossning Denna månad? 😔 

Svårt att säga! Vilken tid brukar du ta testet? Jag brukar allt hålla mig till att ta på eftermiddagen. Brukar du få några fertila flytningar? 
    Jag hade fortsatt testa om jag var du! Förhoppningsvis är äl lite sen bara :)
  • Barbrastreisand
    Swave skrev 2022-12-17 18:44:10 följande:
    Teststrecket ska väl bli lika stark eller starkare än kontrollstrecket för att räknas som positivt? Oskyldig

Jag skulle säga att det där nästan är positivt, men inte riktigt där än. 
    Jag tycker det känns rätt positivt? Väldigt sällan jag får starkare än detta nämligenSkrattande
  • Barbrastreisand
    Swave skrev 2022-12-17 19:04:04 följande:
    Jag är medveten om hur ett positivt test ser ut :) Som jag nämnde så upplever jag att mitt ser rätt så positivt ut då jag aldrig riktigt fått starkare än detta. Det är även inte alla som får lika starka streck och då räknar man utifrån stegringen. Exempel: www.testlagret.se/hur-veta-dag-stegring
  • Barbrastreisand
    Kazi2 skrev 2022-12-18 09:35:34 följande:

Jag får efter min första graviditet aldrig två lika starka sträck heller. 

kör på! Allas cykler ser olika ut och olika tester passar olika också! du känner din kropp bäst. 

Det har blivit svagare nu och påväg neråt så jag tolkar som äl var igår! 
    Elina24 skrev 2022-12-18 12:56:36 följande:

Känner att ägglossningen är på g här 😊 Lätt illamående och trött i huvudet som vanligt.
    Har börjat ta vitamin b6 förebyggande mot gravidillamående. Tar ni några tillskott?

Härligt! Håller tummarna nu!:) Jag har slarvat lite med mina vitaminer men tar Folsyra samt D-vitamin dagligen. Tänkte även ta en B-vitamin boost i lutealfasen denna gång!
  • Barbrastreisand
    Swave skrev 2022-12-23 08:48:11 följande:

Jag tog ett graviditetstest imorse från Graviditetskollen (ÄL+7) enbart för att ha något att jämnföra med för senare tester.

Jag tycker mig se en skugga/spökstreck. Är dessa tester likt Babyplan kända för sina spökstreck? Vad har ni för erfarenheter?

Det är första gången jag använder dessa, och jag bytte från Babyplan just för att dom hade så tydliga spökstreck som gav mig falska förhoppningar.

Bifogar två bilder. Den nedersta är när testet hunnit torka.

Vad säger ni? Är dessa tester också skit?

Jag fick tyvärr rätt synligt spökstreck på dessa så har låtit bli att beställa dem.. Hittade en gammal bild men vet inte om det syns? Var väldigt synligt och rosa i verkligheten! Men behöver inte betyda så i ditt fall. Håller tummarna att det är något då jag ser streck på nedersta bilden!:)  
  • Barbrastreisand

Någon som närmar sig att testa?:) 
    Själv är jag på Äl+9 , tog ett vanligt test men var negativt. Känns som det inte tog sig denna gång heller så har inte så höga förhoppningar.. Ska försöka hålla mig att inte testa imorgon utan vänta en till dag haha

• Barbrastreisand

Äl+11 och ett blankt test..så det blev inget denna gång :/  Åh, hade verkligen hoppats på att avsluta året med ett plus. Vill så gärna ha ett syskon, och det börjar bli jobbigare och jobbigare för varje gång det inte blev något nu :( 

Håller tummarna för er nu, hoppas det dyker upp många fina plus i denna tråd! {#emotions_dlg.flower}

• Barbrastreisand
    Ettfrö skrev 2022-12-31 13:02:33 följande:

Grattis! Du är gravid! Glad haha minns att jag också när jag väntade sonen verkligen pepprade på med tester pga kunde inte fatta att jag verkligen var gravid. 

För min egen del känner jag mig mycket ogravid  och väntar bara på att mensen ska dra igång. Är lite bekymrad över att jag har en lite kort lutealfas och funderar över vad jag ska göra för att förlänga den. Det positiva är att jag ju troligen kommer att ha äl om cirka två veckor igen så jag hänger kvar i tråden. 

Önskar er alla ett gott nytt år och med en massa plus 2023!

Jag har tidigare fått tips om att boosta med B-vitamin under lutealfasen! Det ska hjälpa progesteronet på något sätt. Du tar 7 tabletter B-vitamin (jag använder apotekets B-vitamin forte) i mitten av lutealfasen och sedan fortsätta med 1-2tabletter/dag. Jag har inte kort lutealfas direkt men brukar ändå köra denna kur då jag blev gravid med första när jag gjorde detta :) (om det var en slump eller inte vet man inte såklart) 
Svar på tråden BIM Januari 2023