Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Hur många snitt jar du gjort?

Jag har tre barn födda med snitt 2018, 2019 och 2021. Jag genomgick sterilisering i samband med tredje snittet. Hur många snitt man kan genomföra är individuellt. Vissa klarar två, andra klarar fyra. Men om man inte kan genomföra fler så blir man informerad om det efter det sista snittet. Jag blev inte tillsagd något om det efter andra snittet men valde ändå själv sterilisering i samband med tredje snittet. Kände själv att gränsen är troligen nådd där ändå.

• Anonym (C)

Vill tillägga, jag tycker att du ska kontakta förlossningsläkaren som utförde ditt senaste snitt. Den personen kan svara på om du kan genomföra en till graviditet, eftersom den personen har sett om din livmodervägg klarar detta eller inte. Då får du ett säkert svar. Det din barnmorska pratar om är dumheter, att man bara klarar två snitt och sedan ska steriliseras. Om det inte faktiskt står skrivet av förlossningläkaren att just du inte kan genomföra fler. Är fallet så, så har ju barnmorskan rätt. Annars har hon riktigt fel och ska inte sitta och rekommendera sterilisering för dig, som är ett oåterkalleligt ingrepp som aldrig kan repareras. Ska man råda någon till det så måste man tamejfan vara säker på den saken.

Svar på tråden Hur många snitt jar du gjort?